Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1435 ggr
Singmo
2015-11-11 18:06

Klarar inte av skolan

Jag klarar inte av skolan. Jag kan inte jobba i skolan och jag kan inte jobba hemma. Jag försöker men det går inte, jag har svårt för att inte gråta varenda gång vi ska göra något. Till råga på det så vill jag alltid att allt ska vara perfekt. Jag kan alltså inte lämna in något som jag inte tycker är bra. Därför gör jag om allt hela tiden och det slutar nästan alltid med att jag ger upp .  

Jag ligger efter i nästan allt och har jätte mycket jag måste göra hemma. Jag blir jätte stressad över att jag har så mycket att göra hemma och det slutar med att jag inte gör någonting. 

Finns det någon med tips om hur jag kan göra?

Annons:
ElinvBorg
2015-11-11 18:10
#1

Du låter som mig. Perfektionist. Det bästa tipset jag kan ge är att skriva upp allt du har att göra och alltid fylla på med nya saker som dyker upp så du har koll på vad som ska göras. Rangordna exempelvis ifrån vad som är viktigast/mest försenat och börja den vägen. Det måste göras och det är tyvärr bara att bita ihop. Försök att släppa efter lite, det duger faktiskt och går inte alltid att få perfekt hur mycket man än vill, och tänk på att det är bättre att få ihop någonting än att inte lämna in någonting alls 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Hästhoven]
2015-11-13 14:15
#2

Håller med #1, Tycker du ska göra så gott du kan & lämna in, allt behöver inte vara perfekt, bättre inlämnat & godkänt än inget betyg alls.

[BeataJ]
2015-11-18 23:14
#3

Jag känner mig ibland jättestressad, och det känns som att jag har jättemycket att göra som jag inte kommer hinna med. T.ex förra veckan. Jag ska spela en teater i skolan som jag är iväg och övar på ca 2-3 dagar i veckan, jag hade konsert med min kör och var iväg 3 hela dagar för att öva till den, min pianolärare var sjuk, så jag hade en jättesträng vikarie som gav mig massa läxor och dessutom mådde jag inte särskilt bra, och var lite sjuk! Vid sådana tillfällen är det, enligt mig, en bra idé att ta en paus, göra något man tycker om, och bara ta det lugnt en stund. Då brukar det kännas bättre, och man kan koncentrera sig bättre också. Det är mitt tips! 😀😀😀

UrchinFamiljen
2015-11-20 06:37
#4

Jag har samma problem. 😞 Eftersom jag har alla mina arbeten på min skoldator så har jag kommit på att om jag stänger ner alla andra saker på datorn som inte har något med den uppgiften jag jobbar med för tillfället, och sedan klickar upp uppgiften så att den fyller hela skärmen. Då går det ibland lite bättre. Man får tvinga sig själv lite att stanna vid datorn också.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Nellan-
2015-11-20 14:01
#5

Låter precis sol det är för mig :/

Gambino19
2015-11-20 15:47
#6

Ett tips är att när du inte känner dig nöjd med ett prov/test så måste du alltid tänka "jag gjorde mitt bästa,jag är inte perfekt" tro mig det funkar!när jag var som dig så tänkte jag alltid så,det var svårt i början men sedan flöt det bara på. Jag vet att det är lätt för mig o säga men det var tipset som funkade för mig iallafall.

Annons:
Upp till toppen
Annons: