Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3505 ggr
hon
2015-11-12 11:49

Urringat+bröst

Hur tänker ni kring tjejer me urringat för jag bryr mig inte. Alla får ha vad de är bekväma och nöjda i. Jag gillar att visa upp mig lite ibland med urringat och eftersom jag är kvinna och har bröst syns ett veck (såklart). Magtröja gillar jag också för jag har smal kropp. Jag är tillbakadragen och får inte mycket uppmärksamhet så då gillar jag att ha urringat. Jag känner mig fin. Skulle aldrig gå längre än så! Kanske är det ett bekräftelsebehov, eftersom jg inte blir bekräftad annars, men känslan är underbar.. Tjejerna stirrar mycket synligt, medans killarna inte alls gör det. Tillochmed lärare har gett mig komplimanger för min klädsel när jag burit urringat (kvinnor), vilket de aldrig gjort annars.

Förstår inte varför det ska vara en skam med urringat när killar kan gå utan tröja helt. Eller bh:n är hemlig när inte bikini är det. Hur ser ni på saken?

Annons:
[Udoon]
2015-11-12 12:14
#1

Tycker man får se ut hur man vill oavsett kroppsstorlek eller annat, så länge man håller sig inom lagens ramar så angår det ju inte mig🙂

fuzzie
2015-11-12 12:54
#2

Jag går nästan alltid runt i magtröjor eller tröjor som är urringade och trivs superbra i det men ser det inte som att jag "visar upp" mig. Och jag orkar heller inte bry mig om vad andra tycker :p Alla är olika och man får ha vilken klädstil man vill sålänge man håller sig inom lagens ramar som #1 skrev. Och bry dig inte om ifall andra tjejer kollar lite snett för allt som oftast beror det på någon typ av avundsjuka. De kanske själva vill klä sig så men törs inte eller får inte för sina föräldrar eller liknande. :) Keep your head up

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[ThisIsWheels]
2015-11-12 13:48
#3

Jag brukar själv ALDRIG ha urringade eller korta tröjor, men alla får ju självklart göra som dem vill. Personligen tycker jag inte om att gå i bikini heller och har alltid på mig shorts och t-shirt ovanpå min bikini :) 

Men jag tycker att man ska få klä sig hur man vill så länge som man känner sig bekväm :D

hahael
2015-11-12 14:19
#4

Vill påminna om att alla som har bröst med mer fett i ej är kvinnor! Jag är en av dem tex, jag klär mig som jag känner men hoppas att i framtiden vara bekväm nog med min kropp för att kunna bära toppar som visar formen på min överkropp mer.

Klart att laxen ska ha en jolle

Hoseok
2015-11-12 15:15
#5

Jag förstår inte alls varför någon ska bry sig om hur en annan människa klär sig, någonsin. Undantag för t.ex. rasistiska och nazistiska/liknande symboler såklart, men det är något helt annat.

nadilda
2015-11-12 16:59
#6

Jag har ofta åtminstone lite urringade tröjor, inte för att visa upp mig utan för att hatar när saker klämmer på min hals.Tycker det är mycket bekvämare med urringat. Dessutom sitter de ofta snyggare på mig än vad andra tröjor gör. Är nämligen rätt så bredaxlad (före detta gymnast).

Annons:
Katarina97
2015-11-12 17:20
#7

För det första magtröja kan man ha även om  man inte är smal (Vet att du inte direkt sa det men ville bara förtydliga det). Jag personligen använder varken mycket urringat eller magtröja, men skulle aldrig bry mig om vad någon har på sig, ta på dig det du trivs i bara.

Biancaa
2015-11-12 17:36
#8

Bryr mig inte om vad någon annan har på sig, tycker absolut att det är fint men jag tycker inte om så värst att ha extrem urringing eller jättekorta magtröjor.  😊

Fridaaaa
2015-11-12 17:42
#9

Anser att man ska böra det man vill ha.
Däremot tycker jag inte att det är snyggt när halva brösten hänger utanför och brösten upptryckta till hakan, men personernas egna val, alla tycker vi olika :)
Det ska inte gå till överdrift helt enkelt :)

Magtröjor kan jag tycka är snyggt på vissa men jag tycker inte att det är speciellt skönt :) Men man behöver inte vara smal för att ha det tycker jag, man kan vara normalviktig eller andra kroppsstorlekar med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rheen
2015-11-12 18:31
#10

Kan medge att jag blev lite chockad en gång då en elev kom med en väldans urringning och push up, men det var hennes val, och så länge någon trivs i det de har på sig bryr jag mig inte. Tyvärr hamnade den här tjejjen i något tjafs => det slutade med att en pojke gick till lärarna och sa till om just urringningen, och då fick eleven beskedet att hon 'helst inte ska ha på sig sådana kläder'. Usch. Blev en aning irriterad då jag fick höra det, pojken själv fick allt gå runt med byxorna neddragna till knäna. Wear what you want to wear, det är min åsikt.

~ Rheen.

LeeKnow
2015-11-12 19:03
#11

Spelar ingen roll vad man har på sig :) Ska killar få gå runt och visa både överkropp och röv (köp skärp för f*n..) så kan tjejer gott få visa sina vackra kroppar också :)

[selmahenrysson]
2015-11-12 21:36
#12

När man klär sig så är det kan det  va på ett fjortis sätt och oftast för att vissa upp sig och av en annan anledning att man känner sig bekväm så. Men det är inget jag tycker man ska bry sig om egentligen.

Scorpio97
2015-11-12 21:50
#13

Jag tycker alla ska få ha på sig vad dom vill (så länge det inte är rasistiska symboler på kläderna eller liknande, för då kan det ju vara kränkande därför). Personligen tycker jag inte magtröjor är fint, men gillar man dom så ska man självklart ha det ändå. Men jag skulle inte använda det själv bara. 
Sen kan jag tycka att det är synd om tjejer känner att dom måste visa upp sina bröst för att få uppmärksamhet, för så ska det ju inte vara. Då känner jag att man inte riktigt gör det för sin egen skull, utan mer för att kan känner sig tvungen. 

Jag har urringat ibland, då är det dock inte för att jag vill visa upp mig, utan helt enkelt för att det är bekvämt och för att det är en snygg tröja. Jag kan lika gärna ha killtröjor (det är dock obekvämt om det sitter åt i halsen). För mig spelar det inte så stor roll, även om jag ibland kan känna mig lite extra fin i en lite mer urringad t-shirt. Har man större bröst (vilket jag har), så syns dom egentligen lika mycket oavsett, enda skillnaden är att jag inte visar hud när jag har en icke-urringad tröja. Så för mig är det egentligen ganska strunt samma. 
Har inte märkt av fler blickar eller komplimanger när jag bär urringat. 

Sen har jag ganska mycket kläder som är ganska genomskinliga, tyvärr verkar (tjej-)tröjor göras på det viset idag. Så jag visar ganska ofta upp BH:n också, och jag har aldrig tyckt att det gör något om den syns lite igenom tröjan eller om banden syns. Även om det är smått ofrivilligt, jag hade ju hellre haft mer ordentliga kläder som inte är genomskinliga. 

Så länge man själv är nöjd och bekväm med vad man har på sig, så tycker jag andra kan strunta i det.


//Jessie

Annons:
Rebexi
2015-11-12 22:09
#14

Jag brukade inte alls tycka om min kropp och hade ofta kläder som täckte allt jag kunde. (fast jag har aldrig gillat att ha tröjor om är för nära halsen, obekvämt för mig). På sommaren när alla gick runt i shorts brukade jag kunna ha hel-långa jeans tex.

Men på senare tiden har jag ändrat attityd till min klädsel helt! jag har oftast en kjol som jag tycker är både snygg och skön, men den är också ganska kort, sen har jag ibland tröjor då man kan se BHn på ett eller annat sätt. (Jag betalar ju ändå ganska mycket för dom och dom är så fina!) Jag har känt att mitt självförtroende har blivit bättre och jag känner mig mer bekväm med min kropp :D 

Så för mig har det gett jättemycket att försöka tysta ner den där rösten som säger "men är du säker på att det där är inte lite FÖR mycket du visar," och prioritera vad som jag tycker är snyggt, bekvämt och mig :)

[Túrwen]
2015-11-13 05:35
#15

Jag trivs väldigt bra i linne och har väldigt liten överkropp och midja om man jämför med resten av min kropp så brösten syns väldigt markant (65-F). Jag bryr mig inte vad folk tycker egentligen och faktiskt varit med om en del manliga kommentarer, endast positiva men ändå. Oftast har jag dock en kofta över eftersom att man nästan "måste" välja sina ögonblick lite när det är ok att vara så avklädd..Hade aldrig gått till en arbetsintervju, ett seminarium eller möte med lärare eller liknande på det sättet men hur jag klär mig på min fritid är en helt annan sak.

[Hästhoven]
2015-11-13 14:19
#16

Det spelar ingen roll, jag bryr mig inte hur andra klär sig & ser ut, det är inte min sak att bestämma hur någon ska se ut & dömma folk är inte okej.

[rumelle]
2015-11-13 17:31
#17

Jag tycker urringning är kallt på tuttisarna.

Lorinta
2015-11-13 20:17
#18

Jag tycker att alla får klä sig som de vill, det gör ju inte mig något. Däremot är jag själv väldigt obekväm i att ha urringat för jag tycker inte om att "visa mina bröst", för jag vet att folk tittar och jag blir obekväm när jag får bekräftelse. Jag trivs i kläder som gör bysten mindre, men det är ju ett bevis på hur olika vi alla är.

VilmaA
2015-11-14 18:17
#19

Är obekväm att visa klyfta så jag bär inte pushup eller nå speciellt urringat. Folk stirrar nå förfäligt.

[Tilde]
2015-11-15 13:14
#20

Man får ju tänka på att klä sig passande för tillfället också. Att komma med jätteurringat på jobbet eller på en begravning känns väl inte sådär jättepassande (såvida man inte jobbar på ett jobb där man ska visa upp sig lite mer). 🤪 Brukade alltid ha urringat på mig men nu har jag det nästan aldrig. Sen tycker jag heller inte att killar bör gå topless på allmänna platser men annars får man klä sig som man vill tycker jag. 🤐

Annons:
[Devya]
2015-11-18 08:09
#21

Jag tycker att man borde använda lite sunt förnuft just med tanke på att vi alla är så otroligt olika.

I skolan och på jobb tycker jag att man inte behöver gå omkring och visa brösten. En liten urringad topp är förstås inte så farlig men det ska vara smakfullt isåfall tycker jag. Jag som har ganska så stora bröst kan dock inte ens ha på mig en vanlig topp utan att det ser väldigt vulgärt ut, så jag får se till att alltid ha på mig något som går till nyckelbenen. Jag jobbar med barn så det skulle inte vara särskilt trevligt om brösten syntes alltför mycket då. Man måste tänka på de superärliga barnen samt de stressade föräldrarna. 

På ens fritid tycker jag att man ska få klä sig precis hur man vill! Vill man klä sig väldigt utmanande så gör man det.

Då jag har på mig urringat så är jag även beredd på att få höra en del kommenterar om mina bröst. Det är liksom ofrånkomligt om man går ut någon helg.  Så man ska vara förberedd på det här och inte bli tvärsur om man får höra kommenterar från människor om ens bröst.  Jag har tyvärr nog hört tjejer som blir förolämpad då någon kille har kommenterat deras bröst som syns så väl i en urringning. Klär man sig på ett visst sätt så ska man också komma ihåg att man kan få kommenterar. :)

Hogwarts
2015-11-18 08:47
#22

#21 Bara för att någons bröst syns betyder det inte att det är fritt fram att kommentera dem.

[Devya]
2015-11-18 09:09
#23

#22 Om man går ut  till en klubb eller bar så får man banne mig i vara beredd på att få kommenterar. :) Det är fakta. Hur saker och ting borde vara är en helt annan sak.

smellcaramell
2015-11-18 14:04
#24

#23 kommenterar någon min kropp på ett otrevligt sätt ("j**lar vilka pattar" "skön röv") så får de mothugg direkt, för det är inte okej bara för att jag har tajta jeans/en tajt tröja med lite u-ringning. Det är sexuella trakasserier och inte okej på något plan, om det däremot är en kille jag är tillsammans med/"dejtar" så är det ok om han kommenterar det på ett okej sätt, och inte ser mig som ett sexobjekt. Det är typ som att vissa killar tar sig friheten att tafsa på en hur som hels, inte okej och jag har själv av ren reflex klappat till en kille som gjorde det. Det är dags för tjejer att säga ifrån när killar tar oss och våra kroppar som sexobjekt, visa att det inte är ok genom att endera göra samma sak tillbka för att statuera exempel eller gå därifrån utan att vända dig om.

[Devya]
2015-11-18 15:17
#25

#24 Jag ser inte det som samma sak. Jag tänker ändå lite på "freedom of speech". De får ha sina åsikter och säga det de tycker. Jag har otaliga gånger fått höra "great tits, perfect ass, nice abs" osv men jag tar inte illa upp. Det är förstås ingen kille jag faller för eftersom jag gillar killar som har lite bättre stil än så. Ganska bra egentligen om de säger sådant  direkt så vet man vad det är för kille man har att göra med och kan lätt sålla bort dem. 

Däremot låter jag ingen få röra mig. Där drar jag gränsen. Senast det hände var för ett par veckor sedan och det slutade med att jag slog honom på halsen och knäade honom. Ingen har rätt att ta på mig, men jag bryr mig minsann skit i vad för ord som kommer ut ur munnen på dem. Actions speaks louder than words. 

Så ja, jag sätter stop då det går för långt men om killen vill kommentera min kropp så är det bara fritt fram. Jag säger tack, men jag är inte intresserad och så var det med det.

loving
2015-11-18 16:20
#26

Varenda individ är vacker på sitt eget sätt, oavsett vad man har på sig <3 tycker du ska fortsätta med att klä dig som du trivs i, för det är dig det handlar om. Brukade också klä mig så men har med tiden blivit missnöjd med min egen kropp.

Rebexi
2015-11-18 16:24
#27

#25 Fast "freedom of speech" betyder ju inte att man kan säga vad som helst utan att bli ifrågasatt. Om någon väljer att säga något som kan tolkas som elakt eller attackerande måste man ju få säga ifrån eller lyfta upp problematiken kring vad personen sa.

Det argumentet (om "freedom of speech" och "De får ha sina åsikter och säga det de tycker.") kan man ju använda för tex vissa sorters mobbing eller verbal misshandel. Då blir det ju helt annorlunda. Vars drar man gränsen?

Annons:
[Devya]
2015-11-18 17:03
#28

#27 Jag kan dock inte påstå att det är elakt av en full kille att säga att jag har fina bröst. Inte särskilt respektfullt men det är inte elakt. En som är full tappar oftast all förnuft och fina manér längs med vägen. Man kan ju inte jämföra dessa kommentarer med mobbning, det blir lite bakvänt. Som sagt, det handlar ju en del om "freedom of speech" och det är ju inte precis elaka saker som sägs.

Min poäng är fortfarande att man måste nästan vara förberedd på att få höra en hel del kommentarer om man går ut på krogen. Tror ni att fulla människor kommer att vara snälla och artiga så måste ni nog leva under en sten. Som sagt, det är en sak hur man vill saker och ting ska vara men det är en helt annan sak hur saker och ting egentligen är.

Visst kan man ifrågasätta typer som kommenterar ens bröst, poängen är dock att de kommer visst att kommentera om du är ute på en krog och visar hälften av brösten i din urringning.  De får säga vad de vill och likaså får du om du inte håller med. Du får säga emot, du får säga att det är respektlöst av dem men de måste också få säga vad de tycker.

Dessutom tror jag starkt på att om en tjej går omkring med en väldigt urringad topp, att hon faktiskt vill att folk ska titta. Hon visar upp sina finaste delar och är stolt över dem och inget fel på det överhuvudtaget! Jag är själv sådan att om jag bär en topp som har en rejäl urringning, ja då har jag inte heller emot att folk tittar eller att de kommenterar om jag är ute på krogen. Så länge de inte rör mig så har jag inga problem med saken.

Får killar säga att man har fina kläder, men inte fina bröst? Får de säga hur vackra ögon man har men inte hur fin rumpa man har? Vart drar man gränsen? Jag tycker de får ta sina chanser och säga vad de vill och sen är det upp till en själv hur man reagerar! Vi alla är ju så olika och en del av de här killarna har kanske fått napp genom sådana kommenterar. Nej, låt dem babbla på hur de vill och sen får du avgöra om det är ok eller inte. Svårare än så är det faktiskt inte!

Upp till toppen
Annons: