Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2455 ggr
Corgitok
11/12/15, 5:07 PM

Man borde sälja godis i skolan för att..

Hej! Jag har i uppgift att skriva varför ja är för till att skolan ska sälja godis i skolkafeterian. Det är en debatt mot dom som är emot det.

Jag är emot det men läraren bestämde att jag skulle vara för så då är jag det inom uppgiften om ni fattar.

Har ni kanske bra tips/argument till varför man ska sälja godis i skolkafeterian? Ni behöver inte heller vara för det men kommer ni på något bra blir jag glad om ni skriver det här så jag kan få lite tips. :D

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Katarina97
11/12/15, 5:32 PM
#1

Jag har det i min skola (går på gymnasiet och där är det vanligare att de säljer det än i grundskolan). 

Det enda jag kan komma på är att 

1. Nu vet jag inte hur det är på din skola, men på många skolor säljs det t.ex bakelser och läsk, vilket inte är nyttigare än godis, så om man inte säljer godis kommer bara fler köpa läsk/bakelser. 

2. Många går ifrån skolan för att köpa godis istället om det inte säljs på skolan, och i min grundskola så fick vi inte gå ifrån skolan under skoltid (pga ifall det t.ex skulle brinna på skolan och de måste veta om någon är kvar i skolan, inte bra om några gått iväg då så man inte vet om de är kvar i skolan) Och vissa kanske till och med missar lektioner för att gå iväg och köpa godis. 

3. Om man har ett långt prov kan man ibland behöva en sockerkick i mitten av provet för att orka skriva hela provet. 

4. För att det är gott :P Hahah nä men kommer inte på några jätte bra argument egentligen, men allt är ju bättre än att inte ha något alls att säga. Lycka till iaf!

Corgitok
11/12/15, 5:47 PM
#2

Tack! Ska få med 2an och 3an. Jätte bra förslag :D

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Gimbergsson
11/12/15, 8:37 PM
#3