Annons:
Etikettövrigt
Läst 1539 ggr
[Älskamig]
11/12/15, 7:35 PM

JULKLAPPAR

Hej på er! 🙂

Nu är det väl många som redan tjuvstartat med både julpynt och julklappsköp. Jag har hittills enbart köpt en julklapp till min systerdotter (blev en pyssellåda till henne), men har redan nu börjat spana på julklappar till resten av släkten. Min farmor ska sticka en kofta till min nyfödda systerdotter… Min brorsa ska få en pengarpizza (https://www.youtube.com/watch?v=fWhbF854WTY)) för 200 kr.. Min mamma ska få ett par lampor. Min pojkvän ska få egendekorerade örngott och något mer!🙂

Har dock ett problem, för har ingen aning om vad jag kan ge till min pappa eller mina systrar (på 30 och 34 år).. Har tänkt ge mina syrror gemensamma julklappar tillsammans med deras partners.  Förra året gav jag dem också gemensamma presenter också, och då var det godis, glögg och liknande i cellofan. Lite tråkigt om jag skulle ge liknande nu… Har heller inte tillfälle att baka och ge dem till julklapp, då jag inte kommer fira jul med alla syskon under samma dag (bor också långt ifrån dem). 

Nu undrar jag vad ni ska ge alla i julklapp i julen 2015..

Annons:
Honestyisdead
11/12/15, 7:39 PM
#1

Mamma ska få presentkort på massage. Pappa en tidningsprenumeration.

[Hästhoven]
11/13/15, 2:23 PM
#2

Vet faktisk inte ännu. Funderar på ett fotbad med inbyggd fotmassage till mamma, plus choklad & något smycke. Pappa ska eventuellt få några tröjor, choklad & något annat. Min systrar ska få smycken & nagellacksgrejer. Tycker det är mycket svårare att välja julklapp till mamma. Men choklad är ju viktigt på jul tycker jag :-)

smellcaramell
11/13/15, 2:50 PM
#3

Jag är inte en person som letar julklappar "bara för att" utan köper något om jag hittar något och tänker "det här skulle den personen behöva!". I år ska mamma nog få en fönstertvätt,inte helt säker än. Pappa får ingenting för han har allt, om jag hittar en ring som är en sån han vill ha får han nog en sån. Syskon har jag inte hittat något till än så får se om någon/några får något, övervägt att köpa bebiskläder till min syster som är gravid men vet ej än.

Syskonbarnen har jag inte heller köpt något till och får se om jag hittar något, ett par skridskor till den näst yngsta kanske, men han är så feg så han skulle nog aldrig våga ställa sig på isen 😂

Vi är en stor familj så alla får så mycket julklappar ändå, tycker det känns onödigt att köpa massor som sedan hamnar i en garderob typ, speciellt när man inte har fast jobb utan bara är timvikarie :)

Frosstis
11/13/15, 5:07 PM
#4

Alla i min familj ska få egengjorda pärlarmband.

min syster ska få presentkort tror jag

mamma ska få te, choklad, doftljus kanske, grejer från lush

vet faktiskt inte resten

[134643]
11/27/15, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Halsbanden till mig och min pojkvän har nu kommit! På det ena står det "no matter where" och på det andra står det "no matter what". På baksidan på båda står våra initialer. De är verkligen otroligt fina, förhoppningsvis tycker min pojkvän också det haha. De kanske är lite tjejiga, och jag måste byta kedjan till ena så att han får en lite tjockare kedja, men han får överleva lite tjejighet helt enkelt 😃

sallad
11/28/15, 12:43 AM
#6

Jag ska vara jättetråkig och säga att jag inte ska köpa några julklappar, iaf inga materiella ting. 😛Eller ta emot några för den delen… Det som kommer inhandlas är fadderskap etc. och har bett om att jag vill ha ''Ingenting'' eller liknande. (Läggs mer pengar på julhandeln än flyktingar, därav mitt val). 

Är glad att jag får spendera julen med min snart hundraåriga, pigga farfar och min något yngre, pigga farmor. 

EDIT: Kan ta emot en pojkvän.

-Rasmus 🌈

Annons:
[Tilde]
11/29/15, 12:54 PM
#7

Ska köpa ett TV-spel till min sambo + något mer. 

Till mamma och pappa ska jag köpa ett presentkort på 10 000 kr på en resa ihop med mina två syskon. 

Köper bara något litet till mina syskon i år då vi har planerat att inte köpa julklappar till varandra (köpte matchande julstrumpor till hela familjen förra året så det kanske bara blir något liknande, haha).

Till svärföräldrarna blir det en liten utflykt ihop med min sambo och hans syster.

Ska också köpa något till sambons syster men det blir nog något lite mindre, en hudvårdsprodukt eller liknande kanske.

kae
12/22/15, 12:36 AM
#8

Min mamma ska få en pyjamas av mig. Min pappa ska få ett par hörlurar, min bror ska få ett par t-shirts, min kusin ska få en sminkborste och lösögonfransar och min kompis ska få ett borstset från Eco Tools :)

ljungensjenka
12/22/15, 8:53 AM
#9

Mamma ska få presentkort på massage av mig & min bror. Pappa får reflexsspray och frukt-te av mig & min bror. Brorsan själv får koppar som ser ut som datortangenter :) Sen med kompisar blir det julklappsleken med ena gänget och andra gänget har redan fått.

[NanaOsaki]
12/22/15, 10:18 AM
#10

Mamma ska få en spabehandling och pappa ett presentkort på Dressmann (jag och mina syskon köper det tillsammans ^_^) . Mimmi (min syster) ska få örhängen, Bonnie (min andra syster) ska få naturgodis och Billy (min lillebror) ska få hörlurar 👍

[Tuulikki]
12/22/15, 3:32 PM
#11

- Mamma och pappa får av mig prints med mitt och mina syskons namn och födelsedatum på, som jag gjort själv i datorn och sen ramat in.
- Av mig och min sambo får de en fruktskål fylld med fin choklad, frukt och finare lakrits.
- Storebror fick ett iPadskal
- Lillebror ska få en keps

- Sambon och jag skulle inte köpa julklappar till varandra men han får ett mobilskal av mig, bara för att det ska bli ett litet paket under granen :)

Sen har vi köpt massvis med julklappar till hans familj och släkt. Jag har inte varit med och betalat men jag har gjort ALLT annat jobb såsom leta upp sakerna, komma med idéer, slå in och skicka presentkort, så vi räknar att de är från mig också😎

Upp till toppen
Annons: