Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 818 ggr
[Zachapacka]
11/13/15, 4:51 PM

ekvationer

Nu har vi äntligen slutat med statistik kapitlet i matten och börjat med ekvationer! <3 <3. Så idag insåg jag hur kul de faktiskt är att göra ekvationer. Dock så har jag matte 1a just nu och vår bok är extremt lätt. Min lärare gav mig ett häfte med lite svårare uppgifter men nu är jag så peppad så jag vill göra mer :P. Så är de någon som vet en hemsida där jag gratis kan hitta ekvationer att lösa? De vore isåfall snällt :)

Annons:
Katniss
11/13/15, 5:31 PM
#1

Vad bra att du är så peppad att lära dig mer! (*tummen upp*) Sök på ekvationer på app store eller de andra smartphone's motsvarigheter, så kanske du får upp ngt ;)

R.I.P. Anton 💔

[Zachapacka]
11/13/15, 11:43 PM
#2

bra och bra. Inget jag direkt kommer ha stor nytta av. Så fort de står "problemlösning"  och de försöker sätta in problemet i en verklig händelse blir allt så mycket jobbigare och tråkigare. De är så tråkigt att behöva läsa långa texter om bob som ska köpa meloner när de ända jag vill ha är en ren ekvation.  

Jag kommer ha lika stor nytta av de här som jag kommer ha av att jag spelar minecraft och hoppar hinder av mina kaniner. men ingen säger att de är bra.

[Zachapacka]
11/13/15, 11:44 PM
#3

men tack ändå för tipset. Ta de inte personligt de jag skrev, jag borde inte skriva så här sent :P

Katniss
11/13/15, 11:52 PM
#4

#3 Det hjälper faktiskt, tror jag iaf :) fråga mig inge när dock, det vet jag inte :p I vissa jobb är det ju praktiskt att kunna.

R.I.P. Anton 💔

[Zachapacka]
11/14/15, 12:03 AM
#5

Det hjälper faktiskt, tror jag iaf :) fråga mig inge när dock, det vet jag inte

Du har alltså ingen aning… :P Självklart kanske jag kommer få användning av de. Men jag tror nästan att jag kommer få mer användning av mitt minecraft spelande. De jag menar med de här är att bara för att jag råkar tycka att en ska med matte är kul betyder inte de att jag är den nya Hawkins och de betyder inte att jag älskar skolan och ska satsa allt för att bli en A elev. Jag bara råkar gilla de här

Katniss
11/14/15, 12:11 AM
#6

#5 Det var inte det jag menade :) menade bara att det är bra att du tycker om matte, det har man faktiskt nytta av i flera jobb. Så. Nu slutar jag skriva, jag förlorade nog min skrivförmågan för en timme sedan… xD

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Signizen
11/14/15, 10:29 AM
#7

http://www.matteboken.se De kanske har något?

Flöffo
11/14/15, 11:50 AM
#8

Jag kan inga hemsidor, men annars kan man gå till biblioteket och låna matteböcker, finns säkert någon med ekvationer :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: