Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 788 ggr
Kaninernasbästa
2015-11-14 00:05

Är det för litet problem stt ta upp med kurator?

Jag går i en spanskagrupp och förra året var jag enda tjejen från klassen (3 klasser i gruppen). Detta år började 3 nya från min klass men de är jag inte med så mycket. Vi får välja platser och jag sitter alltid själv.ett tag satt jag med en i min klass men han ville inte längre så jag sitter ensam, man vänjer sig typ. Alla andra sitter i stora grupper. Jag har ingen att prata med i gruppen på raster, fråga var vi ska vara, om vi har ngn läxa. Gillar inte att prata med folk och vill inte prata med läraren. Hon skulle bara ha bestämda platser sen är det över. Är detta ett typ för litet problem om man går till tex en kurator, om jag nu vågar de.;)

Annons:
Haztparken
2015-11-14 00:27
#1

Inget problem är för litet :)

Jag förstår dig absolut hur du känner och tycker du gör rätt i att gå och prata med kuratorn om det.

Kaninernasbästa
2015-11-14 12:13
#2

Okej, är väldigt feg men vi får se om jag tar mig mod att göra det;)

Katarina97
2015-11-14 12:15
#3

Som #1 sa, inget problem är för litet, om du tycker det är jobbigt tycker jag absolut att du ska gå till kuratorn.

Scorpio97
2015-11-14 12:45
#4

Man kan till och med gå till kuratorn även om man inte har något problem alls, utan bara vill prata rent allmänt. Så du kan absolut gå till kuratorn om du vill! (:


//Jessie

Kaninernasbästa
2015-11-14 15:26
#5

Okej, hur gör man typ? Är det på skoltid/fritid?

Scorpio97
2015-11-14 15:28
#6

Jag har både gått på lektionstid, och på raster/lunch eller före/efter skolan. Det beror lite på vad man själv känner är bäst, vilka tider kuratorn har och sådär. 
Jag brukar försöka ta efter skolan på dagar jag slutar tidigt, eller på lunchen om jag hinner det. Gillar inte att ha på lektionstid. 

Annars är det bara att gå till kuratorn och boka en eller flera tider. På min skola kan man även mejla kuratorn och boka tid så.


//Jessie

Annons:
Kaninernasbästa
2015-11-14 15:31
#7

Okej då vet jag :)

Upp till toppen
Annons: