Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 786 ggr
Katarina97
2015-11-14 15:05

"Ingen kan älska dig om du inte älskar dig själv"

Är det bara jag som blir sjukt irriterad på detta citat? Visst jag förstår att de som säger det menar väl för att man ska älska sig själv, men det man säger till de osäkra som redan känner sig oälskade är att ingen älskar dem? Liksom va? På vilket sätt skulle det få någon att älska sig själv mer när man säger att ingen annan gör det heller? Klart som f*n att folk älskar dig, oberoende på vad du tycker om dig själv, självklart ska du jobba på dig själv för att lära dig älska dig själv, men tro aldrig på att ingen älskar dig, för jag lovar dig att du är älskad!

Annons:
Aleya
2015-11-14 18:15
#1

Jag förstår inte vad det är som gör dig irriterad med det citatet. Det är väl snarare som så att det är inte för att vara elak med någon, men det är faktiskt svårt att om man hatar allt med en själv att kunna älska en annan. Då känner man sig bara mindre värd i jämförelse med sin partner och så börjar man må skit. Så jag anser att det ligger något bakom detta citatet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
2015-11-14 18:48
#2

Denna låt sjöng min pojkvän för mig i början av vårt förhållande, så fin. Klart man kan älska någon och bli älskad trots att man inte älskar sig själv, men jag tror inte det är så lätt alla gånger❤️

Upp till toppen
Annons: