Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3513 ggr
[stefanmurhagen81]
11/23/15, 1:53 PM

onyttigt liv

Hur lever ni ert liv? Jag själv lever en del onyttigt 😛 Jag äter ofta skräpmat dricker även mycket läsk och energidrycker och äter en del godis och ibland på helgerna blir det alkohol också 😎 Jag tränar inte nåt heller bortsett från att jag cyklar och går. Att både snusa och röka har jag testat en gång men det suger som fan tycker jag så kommer aldrig att börja med det 🙂 Knark har jag inte ens testat och kommer inte att prova heller 😂 Blir jag tillsammans med nån i framtiden så kommer jag då börja leva nyttigare om hon själv gör det. Men så länge till som jag är singel så tänker jag fortsätta leva så här

  • Redigerat 9/14/22, 11:06 PM av vendelay
Annons:
CayKantos
11/23/15, 1:57 PM
#1

Det kommer i perioder, jag röker eller snusar ej, men när jag åker till Danmark bliver det lätt en del drickande och nog den perioden jag äter mest "skräp/snabbmat" (Alltså mat jag gör själv men inte är sådär jättehälsosamt). Äter dock nästan äldrig fastfood (alltså det man köper) men äter en del godis, som sagt i perioder. Jag tränar lite då och då, mest när chances visar sig, inte sådan träning i gymmet, men typ fotball, basket, simning, volley, mm.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 2:09 PM
#2

Ok bra det att du heller inte röker eller snusar. Ok bra att du unnar dig onyttiga saker ibland. Har hört om folk som jämt enbart lever nyttigt vilket borde bli tråkigt i längden. Ok jo godis är ju riktigt gott det för mig blir det också i perioder. Okej är bra att du håller igång med träning sån träning verkar roligare än att träna på gym. Sprang själv mycket för några år sen

CayKantos
11/23/15, 2:49 PM
#3

Haha sprang också ;)

Jag har dock blivit vegetar och försöker hålla mig till frukt istället för godis, men det bliver ofta båda och då frukt OCH godis är så himla gott 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 3:07 PM
#4

Japp frukt är också gott äter det dock mest på helgerna när jag ibland är vid morsan och ibland vid farsan. Blir sällan av att jag annars äter det i veckorna. Japp fast godis är ännu godare ändå enligt mig 😍Chips är ok det med men inte lika gott som frukt och godis 🙂

Scorpio97
11/23/15, 3:10 PM
#5

Jag försöker simma tre gånger i veckan, men det är min enda träning. Sen försöker jag sluta med socker, men i nuläget orkar jag inte riktigt. Så det blir dricka och/eller godis flera gånger i veckan tyvärr.  Äter skräpmat/snabbmat någon gång i månaden, pizza är ju så gott..

Aldrig provat någon drog, förutom att jag smakat på alkohol. Har nyss fyllt arton och drack lite cider till middagen när jag fyllde år och sen tog jag och mamma ett glas vin i fredags. Men jag har aldrig sett poängen med att supa mig full eller ens dricka mig påverkad. Kommer troligtvis dricka väldigt sällan och då något enstaka glas.


//Jessie

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 3:31 PM
#6

Ok är bra att du håller på och tränar lite då blir det mer träning för dig än mig iaf. Förstår dig helt är ju så gott med godis och dricka. Japp pizza är verkligen gott lika hamburgare också 😛Grattis i efterskott 😎Cider är gott det två av mina favoriter är xide och bacardi breezer 🙂Vin och öl är inte lika gott men funkar om det är kallt. Är godare med cider och drinkar 😍Det är sant finns mycket annat roligt som man kan göra. Är bra det att du kommer att göra så. Jag själv har supit mig full men aldrig så mycket så att jag inte minns vad som hände dagen innan

Annons:
[Hästhoven]
11/23/15, 4:04 PM
#7

Jag äter godis & dricker läsk flera gånger i veckan. Äter den mat som finns tillgänglig, är inte så kräsen när det gäller maten & spelar egentligen inte så stor roll om det är pizza eller något annat i matväg. Promenerar några gånger i veckan, cyklar & åker skidor på vintern. Kör zumbapass på gymmet & gymmar 1-3 ggr i månaden, så det är ju inte precis någon hård träning :-) Föredrar dock att promenera & åka skidor i naturen än att vara innomhus & springa på löpband. Röker inte & snusar inte, kommer aldrig göra det heller, bara onödigt, ohälsosamt & kostar pengar. Har druckit 1 glas på min födelsedag & 2 glas senare, men skulle aldrig gå i överdrift med drickandet & är inte någon person som gillar att dricka.

Zpookey
11/23/15, 4:19 PM
#8

Är man inte överviktig så är det lättare att låta bli att bli det än att försöka gå ner senare i livet.

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 4:24 PM
#9

Förstår dig så jävla gott det. Precis finns mycket annat som är gott också :) Nä det är det inte 🙂 men är bra att du gör nån träning iaf. Håller med dig föredrar också sån träning hellre. Bra det att du inte kommer att göra det precis är bara nackdelar med det. Är bra det finns mycket andra saker man kan göra istället

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 5:36 PM
#10

japp sant det

Frosstis
11/23/15, 7:07 PM
#11

Är jätteonyttig, äter sötsaker och godis flera gånger i veckan. Just nu tränar jag tyvärr ingenting men vill börja, men har ingen att göra det med förutom gym som mina föräldrar inte vill betala för mig. 

Dricker aldrig längre men har druckit mig full massa gånger och druckit alkohol hur många gånger som helst. Har provat att röka cigaretter och cannabis och tar chansen om jag får den. 

Promenerar med min hund några gånger i veckan :)

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 7:41 PM
#12

Ja det är rätt det är ju så gott med sötsaker och godis :) Ok synd det att dom inte vill betala för dig. Hoppas sen då längre fram att du kommer att börja träna. Ok jo har blivit även för mig att jag har druckit mig full en massa gånger och även druckit alkohol en massa gånger. Dock är jag en del år äldre än dig såg jag. Har blivit en del krogen för mig synd bara att det är dyrt där. Föredrar helst hemmafester med mycket folk på det är både roligare och billigare men är tyvärr sällan jag hör om nån hemmafest 😕Det är ju bra det så att du får lite träning då :)

KentHjärta
11/23/15, 9:53 PM
#13

Röker, dricker hyfsat ofta och käkar socker varje dag hahah. Är fett onyttig oki. Tränar heller inte eftersom dt är typ det värsta som finns.

Annons:
Sugar Mist
11/23/15, 9:55 PM
#14

Periodvis äter jag en hel del skräpmat, andra perioder en hel del frukt, nyttigt mat och liknande.

-

Rheen
11/23/15, 10:10 PM
#15

Äter det jag får på fatet, men där i mellan slinker det ner en hel del onyttigheter, som bullar etc. Haha. Jag tränar regelbundet flera gånger i veckan, så då får man allt unna sig. c; Aldrig druckit, rökt, knarkat… You name it. Känns så frukransvärt onödigt då man allt kan vänta tills åldern är inne.

~ Rheen.

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 11:23 PM
#16

Haha ok låter bra det de är så det ska vara :) Oja finns mycket roligare saker man kan göra 🙂

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 11:24 PM
#17

Bra det att du varierar finns ju mycket som är gott

[stefanmurhagen81]
11/23/15, 11:38 PM
#18

Låter bra det japp bullar är gott det och mycket annat med :) Oja det får du absolut göra då 😛Ja det är bra det att du struntar i dom sakerna. Absolut bättre då att vänta det gjorde jag med alkoholen också :)

Hoseok
11/24/15, 4:46 AM
#19

Perioder. Ibland får jag ryck och börjar äta någon diet. Den bästa dieten jag ätit hittills är LCHF. Tappade x antal kilon och mådde hur bra som helst. 

Men jag saknade kolhydrater för mycket, haha. Är pastaälskare och potatis och ris är det bästa som finns. Så jag äter väl en aning onyttigt. Röker dessutom, så det gör inte mitt liv bättre. Dricker 1,5 liter pepsi max om dagen också..

[Hästhoven]
11/24/15, 11:04 AM
#20

Fast vissa perioder kan jag gå en hel vecka med att inte vara hungrig eller sugen på någonting alls, då slinker det bara ner någon macka & några koppar kaffe om dagen. Men jag följer min gamle farbrors råd att " man ska äta gott så länge man lever" :-) & " vem vet när man får mat nästa gång".

Annons:
[stefanmurhagen81]
11/24/15, 11:40 AM
#21

Ja det är ju bra att du gjorde det. Ja pasta är riktigt gott det. Nä röka är ju inte nå bra precis. Ok pepsi max har jag knappt druckit däremot vanliga pepsi har jag druckit mycket 🙂

[stefanmurhagen81]
11/24/15, 11:45 AM
#22

Japp det kan vara olika. Absolut det ska man göra 🙂Ja det vet man ju aldrig

Carrosh
11/24/15, 5:19 PM
#23

Jag börjar gå åt det mer hälsosamma nu igen (det går lite i perioder för mig). Blev en hel del godis och kakor och den onyttiga biten av hemlagad mat när sambon och jag flyttade ihop. De där sambokilona man pratar om, helt enkelt. Men nu har jag tröttnat på allt godis och allt kakätande + medförande kroppsliga problem (mindre energi, sämre sömn, lättare andfådd, kläder som inte sitter riktigt som de ska osv. osv.), så nu har jag kommit igång med träning och minskat på godis och kakor en hel del. Kör både träningspass hemma och simning på badhuset mellan 1-3 ggr i veckan.

Snusar gör jag dock, men det har inte märkbart påverkat hur jag mår iaf, som rökningen gjorde. Alkohol dricker jag ibland också, men det är inte i några direkt stora mängder.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

sasha_setter
11/24/15, 8:12 PM
#24

Äter skräpmat ibland, typ varannan vecka… Bullar o sånt råkar man ju köpa desto oftare…😇 Godis äts på helgerna (fre & lör). Promenerar varje dag och cyklar till skolan (1h tur&retur) tre dagar i veckan, men vi får se hur det blir med cyklandet nu när vintern kommer… Sen ska jag börja simma nu oxå, för att stärka ryggen. Har aldrig och planerar inte att varken dricka, röka, snusa eller ta droger… Usch till sånna saker🤐

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[stefanmurhagen81]
11/24/15, 11:10 PM
#25

Jo sambo kilon är nog rätt vanligt. Ja det är ju bra det att du har kommit igång med träning och börjat leva nyttigare. Det är bra då får du en del träning. Jo bättre då att du snusar för jag har också hört att det är sämre att röka. Det är bra det att du inte dricker i nå större mängder.

[stefanmurhagen81]
11/24/15, 11:18 PM
#26

Ok japp bullar är gott men är mer förtjust i godis 😃Japp räcker bra att äta godis då. Det är bra då får du en del träning. Japp får se hur du gör då, själv cyklar jag även på vintern. Det är bra det simning är bra träning har jag hört. Det är bra det att du håller dig borta från sånt jo finns bättre saker man kan göra helt klart 😛

[stefanmurhagen81]
11/25/15, 12:23 AM
#27

Nu har jag precis vart på donken gott det 😂 har vart dit mycket runt den här tiden nu sista tiden 😛

Annons:
sallad
11/27/15, 7:44 PM
#28

Har bara blivit mer och mer nyttig. Blev vegetarian i julas, men så började jag äta viltkött i somras. Nu har jag börjat gå över till vegan, då jag känner mig redo. Godis och läsk äts aldrig, frukt och nötter är mina snacks. Har faktiskt inte haft nå sötsug.

För er information så går jag en skog/jakt inriktning på gymnasiet. Tänker alltså jaga, men endast för att mina hundar ska få kött. Vill inte köpa hundfoder. 🤫

-Rasmus 🌈

[stefanmurhagen81]
11/27/15, 8:54 PM
#29

28 Ok är ju bra det att du lever nyttigt. Frukt och nötter är ju gott det med. Det låter som en spännande inriktning det 😎

Dankoso
11/29/15, 2:23 AM
#30

Jag lever mitt liv väldigt onyttigt. Dricker läsk och äter chips varje dag, äter ofta skräpmat så som hamburgare, pizza osv, spenderar för det mest dagarna framför datorn, tvn osv och går väldigt sällan ut. Tränar gör jag inte heller. Har dock på senare tid börjat oroa mig lite för hälsan då jag vet att jag lever mycket onyttigare än majoriteten men har hittills inga planer på att ändra mig.

[stefanmurhagen81]
11/29/15, 11:27 AM
#31

Ok jo i längden är det ju inte bra att leva så här, så få se hur du kommer att göra sen längre fram då

powerade
11/29/15, 12:13 PM
#32

äter oftast vanlig mat, alltså inte typ pizza skriv åså. Dricker inte alkohol snusar/röker inte. Rider några gånger i veckan.. men är hopplös på att småäta godis mke godare än att trycka en lördag. Älskar kakor å bullar så man känar ju gärna mke sånt;) hehe men skäms nästan lite.. Försöker sluta men går så dåligt

[stefanmurhagen81]
11/29/15, 1:16 PM
#33

32 Det är bra det att du inte gör nån av dom sakerna. Ok jo förstår dig är ju verkligen gott med godis :) Jo det är gott med kakor och bullar också dock är jag mer för godis :) Ja kan vara svårt att sluta hoppas du kommer att lyckas sen då eller om du fortsätter fast du försöker äta mindre än vad du gör nu

[134643]
11/29/15, 4:10 PM
#34

Jag är varken nyttig eller onyttig skulle jag säga, men det lutar nog mer åt det onyttiga hållet 😃 Jag är vegetarian och äter oftast helt okej mat, så gott som aldrig skräpmat i alla fall, dricker mest vatten. Cola och liknande är usch 🤐 Dock så älskar jag fika och choklad haha, men jag brukar äta choklad max 2-3 ggr i veckan men då är det inte så att jag tycker i mig en hel chokladkaka eller nåt heller. Fika blir det ett par dagar i veckan kanske. Sen rider jag två dagar i veckan ungefär, annars rör jag mig inte speciellt mycket utöver det. Brukade springa 3-4 dagar i veckan med kroppen sa ifrån och nu är det kallt ute också och det är inge kul 😃

Annons:
[stefanmurhagen81]
11/29/15, 8:39 PM
#35

34 Låter bra det 😃Okej själv har jag aldrig testat vegetariskt men det är möjligt att jag  också skulle tycka det är gott. Vatten är ok även fast jag helt klart hellre dricker cola och andra söta drycker 😛Japp det är gott det med. Okej är bra att du gör det iaf att rida verkar va kul. Jo jag sprang själv mycket förut men nu blir det mest bara att fördriva tiden vid datorn 😎Nä nu är det inte nå kul att springa bättre att göra det när det blir varmare ute istället

Adirfen
12/4/15, 11:38 AM
#36

Undviker onyttigheter under veckorna. På helgerna unnar jag mig mer men inte överdrivet mycket. Tränar och rider ofta. Går ut med hunden och cyklar fem kilometer till skolan och lika mycket hem alla dagar i skolveckan. :)

[stefanmurhagen81]
12/5/15, 12:10 AM
#37

36 bra det att du unnar dig en del men även bra att du tränar mycket :) Att rida verkar kul :)

Upp till toppen
Annons: