Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2032 ggr
labolinaludde
2015-12-03 19:19

Hatar min lärare

Min lärare är emot mig hela tiden hon fattar ingen ting och skyller allt på mig,hon berömmer alla utom mig fast jag har varit duktig,om mina vänner pratar högt då säger hon åt mig fast jag inte gör nånting, Hon är den värsta läraren jag känner mina vänner hatar henne me men dom får inge skäll eller nånting de är bara jag som får,om jag kommer 1 sekund försent blir hon arg på mig. Är så himla trött på henne men kan inte säga till Rektorn för han sku nog int tro mig.Min lärare har också ringt hem till mina föräldrar flera gånger bara för att hon hatar mig så hittar hon typ på. OM jag sku säga till mina föräldrar så sku dom säga så elak är hon inte. De är inte kul att hon är emot mig å de.😕

Annons:
[Lollo 97]
2015-12-03 19:23
#1

Har du berättat för läraren hur de ser på det? Så ska en lärare inte bete sig tycker jag i alla fall. Men berätta för dina föräldrar också, de kommer nog att tro dig. Berätta som du gjort här och beskriv hur hon beter sig mot dig.

Blanksteg
2015-12-03 19:26
#2

Kan du inte be en klasskamrat att intyga om lärarens beteende mot dig? Ifall nu rektorn inte skulle tro på dig.

smellcaramell
2015-12-03 19:51
#3

På min högstadieskola fick vi elever ett par lärare sparkade, eller "omplacerad" som rektorn kallade det. Dessa lärare var katastrofala och jagade elever genom skolan, hotade att kasta saker på eleverna, skrek på elever utan anledning och kunde inte lära ut någonting alls. Det hade helt ärligt varit bättre att vara utan lärare i klassrummet än att ha dessa lärare där. Så jag rekommenderar att prata med mentor/handledare, föräldrar och rektor/rektorer då det inte är okej för lärare att bete sig hur som helst.

Hade själv ett gift par som lärare i matte/NO/SO och de var hemska, gick under namnet "hitlerfamiljen" bland eleverna.. De hade världens 30/40 års kris och var hemska i humöret.. Allt skulle vara på deras vis när man skulle delge "några av hitlers närmsta anhängare under WW2" räckte det inte att nämna 3, det var för få o.s.v. Nu 3-6 år senare är de tydligen underbara och har kommit ur sin ålderskris.. :)

Corgitok
2015-12-04 17:51
#4

Så var det för mig i 2 år :( Är som tur av med häxan

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

labolinaludde
2015-12-05 09:14
#5

De sägs att hon ska sluta i högstadiet, vet int om de är sant eller int jag hoppas de.  Jag har inte berätta till min lärare  hur jag tycker om henne för hon kommer inte lyssna. Tack för råden♥

Aleya
2015-12-05 09:28
#6

Är det så besvärligt så prata då med rektorn

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[thildaaaa]
2015-12-08 18:13
#7

Jag fattar inte att det kan finnas så många dåliga lärare i sverige… Nu under gymnasiet så har jag haft typ fler dåliga lärare än bra… suck Jag förstår att du ej känner att du kan prata med läraren, det va en typisk sak som rektorn och andra vuxna föreslagit när jag berättat om dåliga lärare. Ibland behöver man att en vuxen kliver in och säger ifrån. Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar och berätta hur jpbbigt detta är för dig. Säg att du talar sanning (och de till att göra det, även om allt kan kännas värre ibland än vad det är) och att du verkligen behöver att de lyssnar och litar på dig. De borde kontakta rektorn som borde kontakta läraren och sen borde ni alla sätta er ner och snacka, du dina föräldrar rektorn och läraren, sedan komma fram till hur ni ska göra. Aldrig ok att en lärare använder sin auktoritet på detta sätt!! Aldrig ok att trycka ner någon som den gör mot dig

[dvärgkaniner]1
2015-12-26 01:18
#8

På min förra skola var det en vikarie vi brukade ha rätt ofta och han skrek och gjorde så att flera stycken i klassen började gråta för olika saker. På lektionerna brukade han knäcka sina fingrar ( då menar jag inte att han bryter sönder dom, jag menar att dom låter som dom knäcks ) det var inte roligt. Sen var han också läskig för han stirrade alltid på en och ledde jättemycket. En tjej i min klass satt och läste en bok och sen kom han och började skrika på henne utan anledning??? 😮

Så en dag gick vi hela klassen till rektorn och sa vad han gjort och tillslut fick han inte vara på våran skola något mer. 

Ett tips är att du går till rektorn men då ska du inte gå bara du, du ska gå med en flera personer som tycker som du eller har sett hur hon behandlar dig! 👍 Så ska hon egentligen inte få göra utan anledning, tycker det är väldigt dumt av henne! 😡

Om du inte vågar så säg till dina föräldrar så kan de säga istället hur du känner, för du ska inte få bli behandlas så av din lärare. 

Håller med att det ska finnas så många dåliga lärare i Sverige, så tråkigt 😕

Upp till toppen
Annons: