Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1529 ggr
powerade
2015-12-05 00:07

Bara skriva av mig lite

Känner att jag behöver skriva av mig lite.. Förhoppningsvis kanske få bort lite tyngd från axlarna. Är så att sommaren förra året träffade jag en kille… Som jag verkligen vara blev förälskad i DIREKT. Vi var tillsammans 4 månader. Tog slut för drygt ett år sen vilket gjorde att ja.. jag hamnade nånstans på botten, orkade knappt ta mig till skolan orkade ej göra något på lektionerna. När jag såg 3 dagar senare att han redan flirtade med en ny tjej blev jag ju såklart lite mer krossad. Vi slutade skriva ( var enklast så) Har jättelätt att få känslor för någon tyvärr.. Så ganska snabbt hittade jag en som jag började tycka om och ja.. då såklart kändes ju allt lättare men fel även om han då hade hunnit bli tillsammans med den andra tjenen. Den killen valde någon annan framför mig. Kände då åter igen ett stoort tomt hål, framför allt så saknade jag att bara mysa med någon:/ Så fortsatt det typ 3 killar då ( känner mig hemsk) Vid påsk började vi skriva igen bara som vänner då sen nu i sommar så bestämde vi oss att ses ( på hans födelsedag, de kändes speciellt för mig) Slutade med att vi åkte hem till han, vi låg o.s.v. Skit samma Jag gav honom en chans till.. Han tog emot den till en början sen nej för han ville inte förlora mig som kompis då. Här mellan hann jag träffa en ny kille,världens mysigaste ( ett rövhål också) Gav honom en chans till efter det, förklarade för "rövhålet" hur det var. Även den chansen sumpade han med att han inte ville ses tillsist " vill inte ses för du har känslor för mig men jag har inga för dig). Och ja .. nu när jag träffar rövhålet igeeen skriver mitt ex han typ saknar mig å vill ge mig en chans.. Att de finns nått att bygga upp. Berättade för honom att jag inte kan det.. inte nu för jag orkar inte, fortfarande nere efter senaste gången:/ Känns som det blir en "tröst" när jag är med någon annan kille. Känner mig inte så ensam. Känner mig så jävla vidrig men vet inte vad jag ska göra? Egentligen vill jag bara typ hänga med vänner ( har dock nästan ingen), bara vara och försöka lämna allt sedan börja om på nytt. Känner mig som en jag vet inte vad, jag skäms iallafall men kan ej sluta. Givetvis så är det aldrig två samtidigt men beteendet gör mig spysjuk. Tack till dig som orkade läsa:)

Annons:
[Honesta Amore]
2015-12-05 00:20
#1

Känner igen mig ganska mycket i det du skriver. Å jag vet att det är svårt att vara själv för man ser nästan bara ett mörker då. Men det blir bättre och vad spelar det för roll hur många killar du har? Det är 2015 så du behöver inte oroa dig över var folk tycker om det för de ska dom skita i. Mitt tips till dig är Gå aldrig tillbaka till ett x. Man vill bara att allt ska bli som dom stunderna då allt var bra men det funkar tyvärr inte så. Man går isär av en anledning och jag kan lova att efter ett tag kommer du se dom i ett annat ljus å inte fatta hur du kunde känna så för dom. Hoppas det blir bra snart kram på dig.

Sindri
2015-12-05 00:34
#2

Ursäkta en gammal tant som kommer och skriver, men sin tonåring har man alltid kvar inom sig. Och sin tonåring ser man (nuförtiden) på med ömhet, och önskar så att man kunde gjort det när man var en.

Det finns inga som är så skoningslösa mot sig själva som tonåringar, och ändå är tonårstiden en av de värsta perioderna i livet.

Det händer så mycket, både kroppen och hormonerna löper amok, och det känns som om man inte har så mycket att säga till om själv.

Samtidigt skall man prestera i skolan, välja inriktning för resten av sitt liv, vara lyckad bland vänner etc. Och hela tiden är man så trött, så trött……

Att ha någon att höra ihop med känslomässigt blir väldigt viktigt, och tyvärr är det lätt hänt att man blir utnyttjad av människor som vill testa sin egen dragningskraft.

Tonåren är verkligen en tid när man borde tycka om sig själv, allt blir så mycket lättare då.
Nu har du sagt ifrån till Kille nr1 och det tycker jag är starkt gjort av dig. Du vet att du är värd bättre än att låta dig lekas med. Därmed inte sagt att det vore fel att prova igen, bara du går in i det med öppna ögon och vet att du kan bli sårad igen.

Det är ingenting att skämmas för att du längtar efter närhet och ömhet, det är djupt grundläggande behov hos oss människor. Sedan får det konsekvenser som får dig att må dåligt. Det bästa vore om du kunde sätta en gräns för de killar du träffar. Du vill veta först att det är något att satsa på innan du inleder en sexuell relation. En kille som menar allvar tycker inte det är fel på något sätt.

Men det gäller att du verkligen lär dig att tycka om dig själv som du är, trots att du inte är perfekt (En värld med perfekta människor - så trist!). Det är faktiskt så att människor som tycker om sig själva (menar inte egenkär nu), har en speciell utstrålning som gör att andra människor tycker om dem också.

Tack om DU orkade läsa hit 😉

powerade
2015-12-05 00:36
#3

Spelar ingen roll egentligen hur många man haft.. Tycker inte om dom som "leker " med folk och sårar dom.. Känns som jag är en av dom fast det egentligen inte är så. Önskar bara de va lite enklare, man gör sina misstag och förhoppningsvis lär sig av dom. Tyvärr måste man gå den hårda vägen för att inse saker :/ Kram på dig också

pankaks_farsan
2017-01-23 21:56
#4

:)

powerade
2017-01-23 22:25
#5

#4 tycker om att du kommer från ingenstans och puttar upp dethär. Kan dock tillägga att jag mår som en gud nu:D

pankaks_farsan
2017-03-28 23:33
#6

#5 då antar jag att jag lyckades bra då ;)

Annons:
_Fisken
2017-03-29 12:15
#7

Upp som en sol, ner som en pannkaka….åså upp igen. Tro tusan unga vuxna blir trötta…

Upp till toppen
Annons: