Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1916 ggr
EndlessEternity
12/5/15, 12:32 AM

Förvirrad

Hej, ursäkta för en svårförståelig text, om det är något ni inte fattar, fråga. Jag har skrivit ett annat inlägg som handlar om denna person jag ska prata om men nu är det som en fortsättning ungefär.

Jag är intresserad i en kille jag inte känner, jag vet, utseendet märkte jag först och jag har även fått reda på lite hur han är som person. Det är det att jag har flera olika sidor inom mig själv, en pessimistisk, en realistisk och en optimistisk sida som bråkar med varandra. Jag menar att den pessimistiska sidan tänker - han gillar inte mig, jag inbillar dig bara. Den realistiska tänker - varför skulle han ens gilla mig, jag är ful och det går jättemånga tjejer på min skola som är 1000000 ggr finare än mig. Den optimistiska tänker - men han kansske gillar mig endå fast han inte vill visa starka känslor. Han har ju kollat på mig och en sak som jag reagerade på mkt idag så var  jag i ett klassrum som hade fönster på sida, han gick förbi 4 ggr och kikade in riktandes mot där jag satt vilket min optimistiska sida tänkte - ÅH ett tecken på att han gillar mig. 

Jag är så jävla löjlig, asså jag känner inte honom, har  bara pratat med han 2 ggr (han går i parallellklass) och jag försöker verkligen att kolla mindre på honom och sluta och tänka på honom. Men han kommer upp i mitt huvud HELA tiden, varje minut, det är jobbigt faktist, när jag tror att han inte gillar mig, eller? Jag kan inte heller sluta och kolla på honom när jag väl ser han för att han är som mitt knark, då jag ser honom så blir jag jätteglad och när jag inte ser honom blir jag nere. Jag funderar på att säga hej till honom, INNAN jullovet. Men hur? han är med sina vänner väldigt ofta och likaså för mig. Jag vill vara modig och bara säga hej mitt i alltet. Han har ju sagt hej till mig en gång med sina vänner och mina vänner. 

Jag tror att han vet att jag gillar honom för att hans kompis kollar på mig lite som ''hehe jag vet din hemlighet ;)'' och då vet ju han jag är intresserad av honom. 

Och jag vet, även fast jag har mött ögonkontakt måånga gånger så behöver inte det betyda på att han gillar mig. Det är det att om jag säger hej och han INTE gillar mig då kanske hans kompis retar mig eller nåt och de kmr inte bli kul. Men jag vill fortfarande försöka, jag vill bara säga hej och se vad som händer.

Har ni nå tips på NÄR och HUR jag ska säga hej till honom MUNTLIGT?

skulle vara jätte tacksam för lite hjälp.

Annons:
Carrosh
12/6/15, 5:44 PM
#1

Heja på honom när han går förbi eller du går förbi. Det är egentligen bara att göra det, det är enda sättet. Vad är det värsta som kan hända? Vad har du att förlora?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

powerade
12/6/15, 6:41 PM
#2

som #1 säger, säg gej och le när ni går förbi. Det skadar ju inte, alltid kul att få ett glatt hej av någon. Vet en som är i precis samma sits som dig:/ kan inte vara lätt:(

[EllenAlicia]
12/6/15, 7:43 PM
#3

har ni nån klass tillsammans?

som du sa, bara för nån kollar på en mkt betyder inte at man gillar dem. jag bruka kolla mkt på en i min gamla klass men han var bara en kompis, men har oxå kollat mkt på andra som jag var intereserad i. :)

[thildaaaa]
12/8/15, 6:04 PM
#4

låter både jobbigt och spännande ^^ Jag tänker att det är värt ett försök, om han ratar dig och har missuppfattat helt fel så kan de ju så klart hända att folk skrattar åt en eller liknande dumt… men detta går ju över, och oftast ganska fort haha men tänk om du bara struntar i det hela, försöker sluta tänka på honom, kollar bort när han kollar osv, tänk om du då alltid behöver tänka "tänk om" "om jag bara…" osv det pågår betydligt längre än några barnsliga retningar Jag brukar tänka att jag inte vill ångra mig i efterhand, och att alla resultat av mitt handlande är något jag kommer att lära mig av och skaffa mig erfarenhet av, nästa gång när nästa kille dyker upp som man faller pladask för så kommer "hej" att vara myyycket lättare att säga :) och sluta tänka att du är ful och andra är finare! Varför skulle en snygg kille hålla på och kolla på dig, och säga hej till dig inför alla vänner om han inte i alla fall tyckte att du va snygg??? Lycka till :) ps försök å hålla kvar hans blick lite extra länge nästa gång för att visa att det inte var "ett misstag" att du kollade ;)

EndlessEternity
12/13/15, 4:48 PM
#5

Jag sa hej… Men allt blev sabbat. Fan. Jag mötte han och hans kompis i korridoren, jag tänkte ''nä nu ska jag säga hej, jag klarar det''. Jag sa ''hejhej'' hyfsat högt och vet ni vad, han sa inte hej tillbaka, han bara fortsatta att gå och jag fick sån panik, jag skakade och skämdes. Fy. Jag tror han inte alls gillar mig :'(

EndlessEternity
12/13/15, 4:50 PM
#6

Han har sagt hej till mig 2 ggr totalt men man svarade inte när jag sa hej? Jag har varit nere hela helgen pga det som hände….

Annons:
[EllenAlicia]
12/13/15, 4:50 PM
#7

#5 han kanske bara blev chockad att nån sa hej till han? :0 ibland går de så fort så man hinner inte reagera.

[thildaaaa]
12/13/15, 6:44 PM
#8

håller med #7 han kanske inte hörde, eller blev förvånad å när han tänkte svara så var det för sent ^^

EndlessEternity
12/13/15, 8:53 PM
#9

Det är kul att ni är optimister, men jag sa hejhej ganska högt, och ja, han kanske inte hann säga hej, jag sa ju hej till honom precis då jag var bredvid honom. Men efter det hände så har jag sett allt det hela från enn annan syn, att allt han gjort är bara för att han inte vill ha kontakt med mig och inte gillar mig. Jag är så jäkla ledsen, hela tiden, och imorgon så kommer jag se han igen och jag är rädd för hur det kommer bli :(

Flöffo
12/13/15, 9:26 PM
#10

Han kanske inte förstod att det var honom du sa hej till, utan trodde att det var till någon annan?

//Flöffo

Katniss
12/13/15, 9:57 PM
#11

#10 Det händer mig ganska ofta, hehe..

R.I.P. Anton 💔

EndlessEternity
12/14/15, 4:17 PM
#12

Idag så hände det inte speciellt mycket, bara ögonkontakt, men det känns som att han vet att jag sa hej till honom men han ignorerade, eller så inbillar jag mig. När jag sa hej så kollade ju jag på honom, fast han kollade rakt framåt heeeela tiden, som att han inte blinkade ens en sekund, han kollade på samma ställe hela tiden, rakt fram alltså.

Katniss
12/14/15, 5:17 PM
#13

#12 Han kanske bara är blyg?

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Vikan
12/14/15, 8:26 PM
#14

Säger folk hej till mig när de går förbi blir jag ofta helt förvirrad och måste fundera på vad de sa, och när jag väl kommer på att de sagt hej kan de gått flera meter. Kanske var något liknade för honom? Att han bara blev förvirrad att någon faktiskt sa hej

EndlessEternity
12/15/15, 9:08 PM
#15

Fick reda på en sak igår… Jag kollade facebook som vanligt och då såg jag en bild som det stod ''tag someone that you love and want to wake up with next morning'' eller något liknande. Han taggade en annan tjej och la till ett ''<3''. Han har alltså flickvän och jag måste försöka att gå vidare :'(. Ska försöka att inte kolla på honom och göra avstånd. Fy vad jag skäms…. 😭

Katniss
12/16/15, 2:31 PM
#16

#15 :(

R.I.P. Anton 💔

Gaara
12/16/15, 3:52 PM
#17

#15 Försök att inte skämmas. Du har ju inte gjort något fel. Du har hälsat på en kille som går i din skola. :) Tillåt dig själv att vara ledsen och läka nu. Du kommer över det om ett tag. :)

Upp till toppen
Annons: