Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 960 ggr
[Stockholmsbruden]
2015-12-11 16:37

Aldrig törstig

Har tappat törstkänslan senaste veckorna. Det är inte smaken på vattnet eller så, bara att jag aldrig är törstig och när jag väl dricker känns det som om jag druckit 10 liter vatten på samma gång, jag orkar inte mer vatten, fast jag inte druckit så mycket alls.

Annons:
Hoseok
2015-12-11 19:05
#1

Dricker du mycket läsk eller annan vätska? Ibland kan man glömma att det spelar in i vätskeintaget och då känns det inte som att man behöver vanligt vatten.

Så länge ditt kiss inte är jättemörkt så är det ingen fara, skulle jag tro.

Mysan_
2015-12-11 19:54
#2

Jag dricker inte så mycket men blir ändå aldrig törstig, det har lett till att jag ofta är uttorkad och mitt kiss alltid ser ut som äppeljuice.

[kanskemenbarakanske]
2015-12-11 20:49
#3

ju mer jag dricker desto lättare har jag att bli törstig. Så tvinga i dig vatten helt enkelt :) Häll upp en flaska med vatten eller saft till maten, typ 1L. Även fast du inte är törstig så dricker du ändå och du måste dricka upp vattnet. Så brukar jag göra :)

Lorinta
2015-12-12 09:25
#4

Ha en flaska med vatten som du bär med dig överallt! När du går ut och till lektioner eller så. Det finns inget negativt med att hela tiden sippa på lite vatten och man blir snabbt beroende av sin flaska tycker jag!

Halvdansken
2015-12-12 13:41
#5

Äter du mycket grönsaker?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Stortroll
2015-12-12 16:23
#6

Försök att drick minst ett glas vatten vid varje måltid. Om du knappt dricker något alls nu så rekommenderar jag att ta lite i taget så kroppen vänjer sig. Att börja dricka massor vatten på en gång är inte bra för kroppen, det gäller förstås allt.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
[Stockholmsbruden]
2015-12-15 17:34
#7

Ja jag äter äldigt mycket grönsaker, har inte tänkt på att de inehåller mkt vatten! Tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: