Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 5107 ggr
jultor
2015-12-12 22:13

Vad gör alla på fritiden egentligen?

Jag undrar vad alla gör på fritiden? Har ni några kompisar med samma intresse? Vad gör ni med era kompisar? Vad pratar ni om?

Själv har jag ett as tråkigt antisocialt liv, det enda roliga med det är mitt brinnande hund intresse som tar väldigt mycket tid från mitt sociala liv eftersom ingen är hundintresserad som jag känner. Väldigt trist att ingen är hundintresserade i min ålder (15år)  som jag känner till och dom kompisar jag har vill aldrig göra något förutom att sitta hemma och stirra in i mobilen all day long. Sen om man frågar om man ska göra något är dom bara negativ till det och det är jobbigt. Det är så j*vla jobbigt att den enda man har ett socialt liv med är ens morsa… Visst jag gillar henne men vill ju vara med några roliga i min egna ålder… Var så mycket enklare då man var liten och man knappt visste var internet var för något..

Annons:
thea_thea
2015-12-12 22:17
#1

Jag gör inget på fritiden😛 Har stort hundträningsintresse, men min hund håller inte med om att det är kul😕Är rätt engagerad i en smådjursförening men det tar inte upp så mycket tid.

JoannaLi
2015-12-12 22:21
#2

Pluggar och tränar hund :D Sen så bor jag ju på internet, så även om vi inte spenderar så mycket "fritid" med varandra, men däremot är det inte ovanligt att varje måltid tar typ en timme (även kvällens tekopp), så det tar ju mycket tid. 

Som tur är har jag också trevliga vänner som följer med på hundaktivering/-motionering :D

jultor
2015-12-12 22:21
#3

Vad gör du med hunden och vad är det för hund?😃 Har själv en vit herdhund som jag aktivt tränar rally, agility, tricks, lydnad, och påbörjat nosework med 🙂

jultor
2015-12-12 22:23
#4

Har ju trevliga vänner men inga som vill göra något vilket är lite tråkigt, dom tycker det är jättejobbigt att gå en promenad🤔

Calcifer
2015-12-12 22:24
#5

Myser med min katt, kollar på filmer/serier, läser böcker, spelar datorspel, chattar med min bästa vän, promenerar, fikar med mamma, surfar på internet, gråter, sover, har ångest, leker med katten, pillar navelludd. Typ.

Radar man upp det så där ser det åtminstone ut som att jag faktiskt gör saker, men det gör jag inte egentligen. Umgås typ aldrig med folk face to face heller. Spenderar väl mer tid med de som jobbar på coop än med mina kompisar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

JoannaLi
2015-12-12 22:25
#6

Jag har en "jaktlabrador", som tränas i vardagslydnad främst (ouppfostrad omplacering :P), lydnad och sök :D 

Om du tränar lydnad kanske du kan hitta någon på din lokala BK som vill träna med er? Du kan ju sätta upp lappar om ungdomsträning, mellan vänner och så? :D

Annons:
Scorpio97
2015-12-12 22:25
#7

Jag har faktiskt inga kompisar jag umgås med på fritiden och har inte haft på många år. Enda sociala liv jag har utanför skolan är med familj/släkt (min mamma, träffar mina syskon då och då, och kusinerna någon gång per år). 

Jag simmar några gånger per vecka, läser mycket böcker och kollar mycket på serier. På sommaren åker jag på cruisingar och andra bilevent (nu har jag nyss fyllt arton, så jag ska väl skaffa körkort och bil också när jag orkar) oftast med mamma och hennes pojkvän, eller med syrran som inte är alltför intresserade av bilar egentligen. 

Jag har dock kronisk huvudvärk, så när jag är hemma efter skolan (om jag orkat gått till skolan alls), är jag inte alltför sugen på att umgås med någon alls. Jag orkar helt enkelt inte det. Sen har jag aldrig haft något större behov av att umgås med folk egentligen. Skolan, internet och familjen fyller det behovet lätt.
Ibland kan jag väl önska att jag var lite mer social, men oftast inte. Dom flesta i min ålder verkar ändå mest dricka eller sitta med näsan i mobilerna när dom är tillsammans, och det klarar jag mig bra utan.


//Jessie

Nian97
2015-12-12 22:27
#8

Jag har en egen häst som jag tränar med.

[Tilde]
2015-12-12 22:28
#9

Umgås med sambon och djuren :) Ritar/målar när jag får tid och ser ofta på film. Hade samma intressen som tonåring fast om man byter ut sambo mot vänner. 🤐

thea_thea
2015-12-12 22:37
#10

#3 Frågar du mig?

Halcyon
2015-12-12 22:44
#11

Jag umgås med vänner och familj. Typ det haha.

we're always chasing that paradise

Flöffo
2015-12-12 22:57
#12

För det mesta så brukar jag göra läxor, läsa, teckna/måla eller hålla på med datorn/mobilen. Jag brukar också umgås och hitta på massa saker med min lillebror, min hund och med min vän. När jag är med min kompis så brukar vi oftast äta, kolla på roliga grejer på internet, slåss eller prata. Våra gemensamma intressen är hundar, böcker, serier/film och säkert massa konstiga grejer jag inte kan komma på just nu. Vi brukar prata om allt möjligt: skolan, böcker, filmer, musik, hundbajs, framtiden, chips  o.s.v.

//Flöffo

Javix
2015-12-12 23:33
#13

Jag har också såna vänner :/ Jag brukade träna & tävla  jättemycket med min hund för några år sen men inte så mycket på senaste tiden dock.

Ofta brukar jag lyssna på musik , jag går på teater men det är bara en gång i veckan, sen ibland träffar jag min kusin.


Annons:
Hoseok
2015-12-13 06:01
#14

Umgås med min pojkvän eller spelar spel. Oftast i en kombination: Spelar spel med min pojkvän. Har många kompisar online som jag spelar med. Så fort jag vaknar sitter jag vid datorn. Jag sitter där tills jag lägger mig.

nadilda
2015-12-13 08:53
#15

Jag har två hundar som jag tränar mycket med (framförallt lydnad och bruks), det tar en hel del tid. Sedan så träffar jag kompisar ett par gånger i veckan, läser mycket, tränar, pluggar, jobbar (gymnastiktränare), fotograferar, ser på serier och på på senaste tiden har jag börjat hänga kvar mer och mer efter skolan och spelat pinigis. Flera av mina vänner som undrar hur mitt liv går ihop egentligen, men jag hatar att vara rastlös.

[134643]
2015-12-13 19:07
#16

Ugh, jag har typ ingen fritid haha 😟 Jag går alltid i skolan till 4, så när jag väl kommer hem och allt plugg är avklarat orkar jag inte göra någonting alls 😕 Så det brukar bli att jag kollar på tv hela kvällen och chattar eller skypar med min pojkvän. Sen rider jag några dagar i veckan, så de dagarna är jag inte hemma förren 8-9, och då blir det mest bara äta, duscha och sova. På torsdagar jobbar jag 16-18 också, Helgerna brukar gå åt till plugg och samla energi, eller så träffar jag någon kompis. Vi brukar väl för det mesta baka, åka och fika eller shoppa isåfall haha 👍

Stortroll
2015-12-13 19:16
#17

Rider och spelar saxofon två ggr i veckan, annars är mitt liv lika tråkigt som det är att ligga på sin säng och kolla upp i taket medans man lyssnar på samma musik om och om igen…

Titta gärna in här ---> Min blogg

Turast
2015-12-13 21:02
#18

Hund hund hund..!

I helgen var jag på stockholms hundmässa och helgen innan var det först studiebesök hos polisens hundenhet och sen Adventure Dog Conferense 😍

Har inte många vänner där jag bor, hänger mest med tvåorna och en av ettorna i min skola (går hund), men de i min egen klass är jag inte med längre då de var rätt falska och inte är trevliga mot sina hundar.. 

Andra hobbies jag har är att teckna och måla, spela diverse instrument och sjunga 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Lindis123]
2015-12-13 21:42
#19

Är för det mesta med mina vänner,ibland är jag hur social som helst och ibland ligger jag gömd under min säng om lyssnar på musik,det är väldigt olika.Idag t.ex var jag med mina kompisar och vi gjorde voodoo dolls av personer vi inte gillar och brände upp dem och deras mamma hjälpte oss att köra över dem med deras minibuss.

Feliiciia
2015-12-13 22:55
#20

Tränar, är med kompisar, kollar på filmer/serier det är väl typ det som händer på min fritid :)

Annons:
Whippet
2015-12-14 01:00
#21

Jag tränar boxning ca 4-5 ggr i veckan. är med mina hundar, och tränar dom, går ut och går med dom. Kör ofta lite parkour med hundarna när vi är ute och går såsom hoppa upp i träd, sätta tassarna på stolpar. Hoppa över saker mm. Lyssnar en hel del på musik och spelar xbox. Är med min hamster på nätterna, när jag inte kan sova, och på dagarna också, när han vill så att säga. Sitter en del vid datorn och mobilen, ligger i sängen och gör typ ingenting. Det är lite blandat, iband bakar jag med min syrra eller med min mamma, ibland sticker jag och handlar, håller på med youtube också. Är med min bästis ibland, men vi ses så mycket i skolan så det blir mest på lov och helger, ibland på vardagar. Ja det är väl det, blandade saker för hur jag känner mig.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tuulikki]
2015-12-14 15:07
#22

Jag är hemma hela dagarna för jag är långtidssjukskriven🤮

Jag sitter mycket framför datorn, tränar min hund, leker med hund + katt, kollar på serier, städar och fixar i lägenheten, sover, håller på med mobilen. När sambon är hemma brukar vi kolla på film, bara umgås, laga mat, prata och ha kul🙂Och så äälskar jag att shoppa! Det tycker inte sambon är lika kul🤐

Jag bor väldigt nära mina föräldrar också så jag är ofta hos dem. Bor jämte deras jobb så när jag är uttråkad på dagarna går jag och hunden dit och stör mamma en stund😇

Sen har jag en kompis också som jag träffar ibland, men inte jätteofta. Och vi håller inte på och chattar/smsar med varandra för att småprata. Vi snackar, spelar spel, kollar film och så när vi är med varann helt enkelt🙂

Jetaime
2015-12-14 16:43
#23

Jag tränar och tävlar med hunden på min fritid!

LeeKnow
2015-12-14 18:14
#24

Sover och pluggar :) Borde köra mina ponnies, men skolan tar så mycket energi så jag orkar inte.. :( Tisdag och torsdag så går jag på skytte, på torsdan så är det konfirmation. Annars gör jag inte ett dret..

Mysan_
2015-12-14 18:28
#25

Jag brukar rida och vara i stallet för det mesta.

felle-j
2015-12-14 20:53
#26

Jag umgås sällan med någon annan på fritiden. Brukar mest sitta hemma och pyssla med lite allt möjligt.  Det kan vara något spel, film, en bok, sport eller egen träning, eller något med det största intresset som är flygplan. Känner inte många som jag gillar att umgås med och som har samma intressen som jag har, men ibland umgås jag med någon kompis och då pratar vi om allt mellan himmel och jord.

Teddybjörnar
2015-12-14 21:56
#27

Pluggar eller är i stallet

Annons:
ljungensjenka
2015-12-14 22:37
#28

Pluggar, är i stallet, tränar på gym, löptränar, busar med mina knäppa kaniner och bakar kakor är väl det jag ägnar mig mest åt. Fast snapchatar och nördar Grey's Anatomy passar också in under kategorin fritid ;)

Ellys
2015-12-15 18:22
#29

Trots att jag går på ett gymnasium där alla delar samma intresse umgås jag inte särkilt mycket med kompisarna efter skolan, kan bli någon fredag sådär efter skolan men annars orkar jag inte eller har bara inte lust, jag är en sådan person helt enkelt och det är inget som gör mig direkt deppig eller så 😛

Väl hemma brukar jag plugga, hålla på med datorn eller mobilen, dricka te, titta på film,fixa lite med hamstern och på helgerna, lördagarna, är jag hela dan i stallet och rider ridlektion. Är även där på söndagarna ibland och kanske på måndagarna när mina två systrar rider lektion. Tyvärr finns det ingen möjlighet för mig att satsa på varken hundintresset eller ridningen, vilket gör att jag är ganska uttråkad och ibland ganska irriterad,jag är en väldigt envis person och satsare så jag hoppas att det blir något av det i framtiden 😉

Mika-S
2015-12-15 21:19
#30

Jag tränar och tävlar hund på min fritid, som flera andra här.  Och när jag inte tränar voffsingarna så jag ute och springer,  ser på film/serier  med en kopp kaffe i handen, dansar poledance, pluggar eller går långa skogspromenader.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

jossan...
2015-12-15 21:24
#31

jag brukar kolla på film med mina kompisar eller så brukar vi bara hänga och snacka, ibland gör vi något speciellt som att någon har fest eller så träffas vi någon stans och går på bio eller äter någonstans osv. Annars så går jag på salsa:)

Gud vad bra jag stavar…

kae
2015-12-18 10:51
#32

Jag gör inget på fritiden haha… Går hem efter skolan och kollar på Yotube eller Netflix eller sover, sen äter jag, kanske duschar eller något och sen sover jag haha.

Rheen
2015-12-18 16:32
#33

Äter, gör läxor, tränar, spelar, surfar på internet, filmar, redigerar & umgås med djuren.Typ allt som händer i mitt liv på fritiden, i sällsynta fall hittar jag på något med någon kompis.

~ Rheen.

ipopuma
2015-12-18 17:11
#34

Tränar och tävlar hund och pluggar. Försöker att träna men den biten går inte så bra hehe

Annons:
Jojaton
2015-12-18 20:51
#35

Har knappt någon fritid med just nu, haha. Jobbar heltid, och pendlar ca 2h tur och retur. Så mina jobbdagar försvinner fort och på kvällarna ser jag oftast någon film/serie. Annars umgås jag med vänner eller familjen, tittar på film/serier, håller på med smink eller fixar med lägenheten :)

Johanna - Instagram

stinakrok
2015-12-18 21:47
#36

Jag brukar faktiskt gå ut till skogen för att plocka mina bär. Någonting jag också brukar göra är att lyssna på trädens svaj eller sticka en kavaj.

Alicia_svartur
2015-12-19 10:50
#37

Rider och dansar på min fritid, det tar ju lxm upp alll tid. Vet inte vad jag skullr gjort på dagarna om jag inte haft hästarna faktiskt!

Sugar Mist
2015-12-22 02:14
#38

Jag pluggar hundsport på ett gymnasium där jag själv bor, så jag har hundintresserade runt mig :) 

Tränar hund, är med vänner, sover eller ser serier, det är min fritid i princip^^

-

[NanaOsaki]
2015-12-22 11:00
#39

Jag tränar elhockey (rullstols-innebandy) och jag brukade simma innan🙂  Förutom det så gör jag inte jättemycket på fritiden. Hänger med kompisar, går promenader med hunden, läser väldigt mycket och sitter vid datorn 😃

Upp till toppen
Annons: