Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 708 ggr
[mariehel99]
2015-12-17 20:06

Danskt julprogram

Asså jag behöver hjälp med en grej. För ett  antal år sedan såg jag en slags dansk elr norsk julkalender eller julprogram för barn via barnkanalen då. Året var typ 2010, 2011 elr 2012. Möjligtvis 2009, men tror inte det. Men jag kommer inte ihåg så jättemycket. Men ska berätta det jag kommer ihåg, för jag skulle jättegärna vilja kolla om den, men problemet är att jag inte kommer ihåg vad den heter eller några karaktärers namn, men kanske nån av er kmr ihåg.

Men huvudrollen var en flicka som hade en lillasyster som var sjuk, hon träffade en pojke som kunde kanske hette något som typ Ludvig, han var ganska underlig, han hade hittats av några arbetare i en tunnel som barn, ingen hade vetat nåt om hans tidigare historia. Sen skulle dom antagligen försöka ta reda på varifrån han kom, och då gick de tillbaka till tunneln och där kom dom nån slags skatt eller nåt på spåren som hade nåt med pojken att göra, tror ja, en väldigt gammal kammare elr nåt typ, från jesus tid. Men då var det en tant som fick reda på vad de höll på med, och ville hitta den kammaren för att kunna typ tjäna massa pengar på det tror ja, och hon använde sig av ganska fula knep. De hade också med sig en gubbe som hjälpte dem. Men iallafall kmr jag ihåg att det slutade med att han egentligen var en ängel som hade skickats till jorden för att fullfölja nåt uppdrag, så i sista avsnittet återvände han, vet att den här infon inte är så tydlig, men kmr som sagt inte ihåg så mycket

Annons:
Halvdansken
2015-12-18 10:40
#1

Dansk julkalender, som handlade om att de hittade de här tunnlarna när de byggde Metron (tunnelbanan i Köpenhamn), Den gick 2006 och heter [Absalons Hemlighet](Absalons Hemmelighed).

Den har gått i repris några gånger, så du har nog sett den 2010.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[mariehel99]
2015-12-18 17:07
#2

#1 Oj tack så himla mycket, älskar verkligen den julkalendern :D

Upp till toppen
Annons: