Annons:
Etikettövrigt
Läst 1628 ggr
tootiis
2015-12-18 13:34

Hur kan man resonera så?

Kom ni ihåg detta inlägget jag startade förra året? http://tonaringar.ifokus.se/discussions/544faeb3ce12c427d6007799-hjalp I mitten av januari sa han att vi bara skulle vara vänner.. Jag blir helt "otröstlig", så mina kompisar tar med mig på en fest. Där träffar jag en kille som jag faller för, en vecka senare är det jag och killen från festen. Vi är tillsammans i 9 månader, när han helt plötsligt dumpar mig. Vilket var för en månad sen. Jag blir återigen otröstlig, äter inte, går inte ut. Ligger helt enkelt bara på mitt rum.. Har haft kontakt med första killen hela tiden, känslorna har funnits kvar även fast jag va med en annan. Men ja, till saken. Åkte med honom i lastbilen en kväll för ca 3 veckor sen, då kändes allt som förra året. Jag mådde bra. Hade sagt åt honom precis vad jag kände, men han ha inte sagt något. Igår får jag ett sms från honom, där han frågar om jag är släkt med en viss person, vilket jag är. Då säger han att vi inte kommer kunna vara tillsammans så länge jag är släkt med personen. Eftersom killen hatar min släkting och inte vill ha personen i "släkten". Hur i hela friden kan man resonera så? Han blir ju inte tillsammans med min släkting.. Vet inte vad jag ska göra. Vill inte ha några kommentarer om hur fort jag gått vidare tack. Må dåligt som det är redan.. Inte heller något om att jag ska släppa den här killen, för det kan jag inte..

// MT ♥

  • Redigerat 2022-09-14 23:10 av vendelay
Annons:
Sommarek
2015-12-18 13:37
#1

Jag är inte helt med. Du frågar om åsikter men vill bara höra hur det ska bli ni två igen, fast han är so omogen att han använder en släkting som ursäkt för att inte vara ihop med dig?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tootiis
2015-12-18 13:43
#2

Kan inte ens förklara saker längre utan att det låter fel. Jag vet inte hur jag tänker.. Jag mår som bäst när jag är med honom, även fast han är helt dum i huvudet..

// MT ♥

oddahviing
2015-12-18 13:51
#3

Låt inte andra personer styra ditt känsloliv, det slutar aldrig bra. Learn to be lonely.

'-Headlights on the highway-'

Hoseok
2015-12-18 14:30
#4

Du ska inte vara med den här killen. Han utnyttjar dig. Han tycker inte om dig. Han vill inte vara med dig för att han tycker om dig, han vill vara med dig för att… få någon slags hämnd? Fattar inte ens. 

Hur hårt det än låter, så är det antagligen så. Och även om du inte vill höra det: Du måste släppa honom och gå vidare. 

Som #3 säger. Du ska inte behöva andra människor för att må bra.
Jag gillar inte uttrycket "Du måste älska dig själv innan du kan älska andra" för det är ganska dumt, enligt mig. Jag lärde älska mig själv när jag träffade mitt ex. Inte för att jag behöver henne för att överleva. Jag fick bara tillbaka livslusten. Hoppet fanns kvar, även om vi inte är tillsammans längre.

Calcifer
2015-12-18 14:50
#5

Bara uttrycket "så länge du är släkt med x" gör att du borde backa. Har personen något innanför pannbenet bör de förstå att även om man t:ex släpper kontakten med en person så slutar man inte vara släkt för det. Jag bröt kontakten med min biologiska far för över 13 år sedan. Vi är ju faktiskt inte mindre släkt för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

IceTee
2015-12-18 15:13
#6

Så länge du är släkt med personen? Ja, för sånt är ju så enkelt att ändra 🤔

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Gaara
2015-12-18 20:50
#7

Du vill inte höra det, men det är ju uppenbart kört mellan er två. Kan han inte vara tillsammans med dig pga att du är släkt med en viss person så kommer det ju aldrig att ändras.

Upp till toppen
Annons: