Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 716 ggr
hahael
2015-12-20 00:49

"Förfests" - rutin

Hej! Var osäker på vad för grupp jag skulle lägga den flik, så ifall det är "fel" får mod gärna ordna. 

Jag själv får lätt en rutin oavsett vad det rör sig om. Ett speciellt tillfälle jag verkligen märker en enformighet är när jag ska ut med kompisar på fest. Jag har under en tid nu funderat vad för olika saker andra människor kanske gör för att "peppa" utgång och frågar därför av ren nyfikenhet här!

Så frågan är helt enkelt hur ni brukar preppa för utgång. Med kompisar? Lång tid innan? Inte alls? Kanske ni har någon favoritlåt som verkligen får ditt humör att lyfta? Dela gärna!

Nu vet jag inte hur många här som dricker och "går ut" men även människor som endast går ut o gör något annat får gärna berätta om sina små "rutiner" ifall ni har några :)

Själv brukar jag ses med mitt såkallade "Squad" som består av 6-7 personer med mig inkluderat. Vi brukar ses hos någon och dels göra oss klara och också "stämma av" med alla var vi ska sova, hur vi tar oss hem och helst att man får sällskap med någon ifall man får i sig för mycket. 
Själva "fixet" för mig är att fixa mitt hår (plattar ner mitt trollkrull), smink och kläder. Sen brukar jag försöka käka något ordentligt innan också, allt detta brukar kanske ta 2,5-4 timmar beroende på hur lång tid jag har på mig. 

Låten jag länkade är en favorit som nästan alltid spelas minst en gång under det att jag gör mig klar!

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
Carrosh
2015-12-20 04:09
#1

Har aldrig riktigt förstått det där med att "peppa" utgång. Är man inte sugen så ska man inte göra det. Är man sugen så är man det redan innan.

Ser det istället som så att man kanske är i lite feststämning innan, och lite beroende på om man ska ut på krogen eller på en kryssning eller på en privat hemmafest eller middag eller vad det nu är, så ser det lite olika ut. Men är jag i stämning sätter jag igång lite musik medan jag gör mig i ordning. Men att försöka peppa mig själv till att gå ut har aldrig riktigt funkat för mig. Vill jag inte gå ut så skiter jag i det, om jag inte ska på en födelsedagsfest eller så då. Utgång och fest ska ju vara något kul, inget man ska behöva peppa sig själv till att göra.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
2015-12-20 08:37
#2

Meningen med förfest för mig är ju att bli redigt full så man slipper köpa alkohol på klubben.. Haha. 

Jag och de som ska ut på klubben samlas 2-3 timmar innan vi ska ut (Vi brukar gå till klubben klockan 23. I vissa fall åker vi in vid 12-tiden) och helt enkelt hinkar i oss alkohol. Är vi fler än 5 kör vi oftast "Jag har aldrig" eller andra alkohollekar.

Man köper mycket när man är ute ändå, men jag behöver inte oroa mig för att inte vara tillräckligt full. Men det är på grund utav mitt behov av att vara full för att ha kul.

hahael
2015-12-20 13:27
#3

#1 Ja självklart ska man aldrig tvinga ut sig själv om man inte vill. Men "peppa" för mig är ungefär som att peppa ÄNNU mer än vad man redan är, lixom strössla på lite extra pepp om du förstår! Jag går självklart endast ut när jag vill och har inga problem med att avstå från en kväll ute. Men brukar lyssna på musik, peppa osv för att verkligen njuta av kompisarnas sällskap helt enkelt. 

#2 Du och jag är lite lika då, jag "behöver" nästan va full (speciellt i samband med fest) för att jag ska kunna ha kul ute, önskade att det inte var så men men. 
Jaaa drinklekar är ju kul, tyvärr är det ibland svårt att "samla" ett sällskap på en fest då dem flesta redan är i full patrull med att bli fulla och då inte är så intresserade av lekar, tyvärr!

Klart att laxen ska ha en jolle

Hoseok
2015-12-20 16:22
#4

#3 Vad tråkigt sällskap du har då! 🤪 
Nä, skämt åsido. Men finns en viss sanning i det, beror på vilka man umgås med, när folk dyker upp, när man börjar dricka osv. Kan ju bli rörigt.

Upp till toppen
Annons: