Annons:
Etikettövrigt
Läst 913 ggr
Foooer
12/20/15, 10:12 AM

Brutit armen??

Vet inte vilket forum jag ska skriva detta i så det får bli här..!

Jag ramlade av hästen och landade på armen. Nu gör det ont, är lite svullet och kan inte riktigt vrida på den. Tror ni det bara är en stukning eller en spricka eller något sådant? Borde jag åka till akuten eller vänta på vårdcentralen imorgon..? :)

Annons:
thea_thea
12/20/15, 10:14 AM
#1

😃 Haha förlåt jag skrattade när jag läste, hoppas det läker bra👍

Foooer
12/20/15, 10:16 AM
#2

#1 haha jadå, är kanske lite klantig.. 😉

Haztparken
12/20/15, 10:16 AM
#3

Lika bra å åka och kolla det så du inte får problem med det senare. När jag trillade av en häst så bröt jag min arm men ingen trodde att jag hade gjort det för jag klarade testerna doktorn utförde utan större problem. Var en röntgen som visade att den var bruten men allt låg på rätt plats så behövde inte gipsa utan fick bara en mitella :)

lollynonna
12/20/15, 10:16 AM
#4

Då jag bröt handleden blev det jättesvullet, och jag var tvungen att hålla runt om. Annars gjorde det jätteont. Men det gjorde inte alls ont att bryta den, jag sa bara " aj, f*ck". 

Jag tycker att du kan åka in nu :) Då jag bröt handleden så skickade de hem mig utan att ens kolla på det…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Foooer
12/20/15, 10:25 AM
#5

#3 Ja, jag får väl se lite då.. Inte så kul att sitta på akuten! ;) Oj! Tur att det blev bra sen då! :)

#4 Jag tror inte riktigt jag brutit den, mer kanske spricka isånnafall. Det gör ont men inte super ont.. Eventuellt är det kanske bara stukning, vi får väl hoppas på det.. ;) Men tack för svar!!

Quirinia
12/20/15, 10:36 AM
#6

JAg skulle tro spricka =) Har du brytit något förut? När jag bröt foten så flyttade benet på sig och då kunde jag knappt prata för att det gjorde så ont…

Annons:
Haztparken
12/20/15, 10:51 AM
#7

Mitt gjorde inte ont förrän på kvällen samma dag när all adrenalin och "chock" lagt sig så det behöver inte göra ont. Sen gjorde det skitont rent ut sagt ;) Men behöver inte vara samma, kan ju vara en spricka som du säger eller muskel/sena osv

Foooer
12/20/15, 11:20 AM
#8

#6 Nej, jag har aldrig brutit något, fått en spricka eller ens stuckat något så vet inte riktigt hur det ''ska'' kännas! ;) Jag tror du kan ha rätt, armen är inte bruten men något är det iallafall, men vad är lite oklart! ;)

#7 Ja vi får väl se, i början kände jag nästan ingenting så hoppade upp igen och fortsatte hoppa, då var bara armen lite svagare och stelare liksom. ;)

Foooer
12/22/15, 3:09 PM
#9

Tänkte bara göra en liten uppdatering om någon skulle vilja veta hur det gick..!😉

Jag åkte iallafall till vårdcentralen och blev då skickad till röntgen på sjukhuset. Det slutade iallafall med gips eftersom jag trots allt hade en fraktur i armen. Så nu ska jag röntga igen om någon vecka och ha gipset på i minst tre veckor.. Lite segt såhär precis innan jul men jaja, behövde iallafall inte gå in och rätta till benen eftersom de redan lågt hyfsat bra!🙂👍

Haztparken
12/22/15, 5:52 PM
#10

Jag har faktiskt tänkt på dig och undrat haha! Men vad bra att du åkte in eftersom det ändå var brutit då :) dock tråkigt att du behöver gips men men, det är snart av igen! :)

Upp till toppen
Annons: