Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 645 ggr
hamsterper
12/20/15, 4:54 PM

Stel i nacken

Tjo, jag tror att jag skriver i fel sajt nu men jag skriver här för de finns många bra människor här;) jag har haft ont i nacken i snart 2 år, jag vet inte riktigt vad det beror på, min hållning är väl helt ok tror jag. Ja men jag brukar iallafall "knäcka" min nacke nån gång i timmen, då tar jag oftast händerna på huvudet och tycker typ ner huvudet åt något håll, då knäcks nacken satt det knakar ett par gånger.. haha svårt att förklara men är det någon fler som har som mig? Jag försöker att inte knäcka men om jag inte gör de så gör de så jävulskt ont, borde jag söka hjälp? Har sagt till mamma ett par gånger men hon bryr sig inte så mycket, hon säger att jag ska gå till skolsystern. Skolsyster på vår skola är inte jättebra och hon är nästan aldrig på skolan.. Sen så har jag provat typ voltaren, ormsalva, tigerbalsam, nyposin (tror jag det heter), och nån fler salva men de hjälper fanimig inte.

Annons:
ElsaN.01
12/20/15, 5:11 PM
#1

Har du varit hos kiropraktor? Om inte borde du boka tid direkt🙂

hamsterper
12/20/15, 7:22 PM
#2

#1 Näe, har inte varit på något sånt ;) får ta och kolla upp lite pryttlar först så kan jag kanske boka nån tid :) (är utomlands nu så de går inte nu iaf, men när jag kommer tillbaka)

[Majbot]
12/20/15, 7:30 PM
#3

Kolla med sjukgymnast, det är sällan nack/ryggproblem simpelt kan "knäckas" bort. Är ofta inkorrekt rörelsemönster som ligger bakom.

hamsterper
12/21/15, 11:23 AM
#4

Får som sagt kolla när jag kommer hem ;) Tack för alla tips :) hoppas att det löser sig

Upp till toppen
Annons: