Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 993 ggr
Ankilila
2015-12-21 08:03

(X) Finnar i underlivet?!

Okej, usch. Förlåt för att jag skriver detta här men vill ha svar :(

Upptäckte för kanske en vecka sedan att jag har fått som vårtor/finnar i mitt underliv. Finnarna sitter dock liksom bara längst upp, typ där de yttre blygdläpparna möts och där håret inte växer x) De är lite ömma när man känner på dem men annars märker jag de inte.

Jag "klämde" på en sådan igår och ur vissa kommer det, i varje fall tror jag, var. Liksom, va?! Jag är 13 år, oskuld och har inte fått min mens.

Annons:
Scorpio97
2015-12-21 11:58
#1

I underlivet har man mycket körtlar och jag tror det är dom du har upptäckt nu. Det är alltså inte finnar och du ska nog inte klämma på dom. Eftersom du är ganska ung så kan det vara så att körtlarna nyligen har börjat komma på dig (man får ju ganska mycket förändringar i puberteten) och att det är därför du inte sett dom tidigare (: 
Körtlarna kan se lite olika ut på olika personer, på vissa är dom väldigt vita (som för mig), och en person kan ha väldigt många medan andra har färre. Det är helt normalt.

Men om du är orolig, så kan du alltid gå till ungdomsmottagningen och be dom kolla på det. Dom brukar vara väldigt hjälpsamma. Men som sagt tror jag att det är körtlar, alltså inget farligt.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: