Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 708 ggr
Hogwarts
12/23/15, 10:35 AM

ätstörning?

ok så det började med att jag ville gå ner i vikt i augusti, så jag bestämde mig för att bara äta ett mål om dagen (middag). jag har gått ner 10 kg sen dess. jag är normalviktig, men jag tänker ständigt på att bli smalare och det har blivit som en besatthet. jag står framför spegeln flera gånger varje dag och stirrar på min mage och tänker att jag är tjock. jag vill bli underviktig och kunna se alla ben i min kropp. det här håller på att ta över mitt liv, men jag vågar inte berätta för någon för jag är rädd att bli tvingad att äta mer och gå upp i vikt.

Annons:
Gambino19
12/23/15, 1:28 PM
#1

Jag har varit i samma sits som dig!att söka hjälp hjälper mer en vad man tror. Varje gång du går förbi en spegel ska du säga för dig själv "jag är mig själv,jag är inte tjock. Jag är jag." Att äta ett mål om dagen är farligt i längden,det är bättre att äta nyttigt och träna/motionera för att det är kul inte för att du ska gå ner i vikt. Tro mig,det är jättejobbigt att leva med ätstörning men du måste intala dig själv att du duger. Jag rådgiver dog att gå till en kurator på din skola eller en psykolog! Jag lovar att det hjälper!

Gambino19
12/23/15, 1:28 PM
#2

Dig*

Rheen
12/23/15, 1:32 PM
#3

Du har i allafall själv förstått att det börjar gå snett, och det är jätte bra. Prata med någon, de kommer inte tvinga dig till något om det inte behövs. Du vill inte att det ska spåra ut helt, du behöver få hjälp att komma ur den onda cirkeln förrän vägen ut stängs helt. Att bli underviktig är inte något du ska gå efter, du har redan förlorat 10 kg på en sommar, vilket inte kan vara bra för någon som växer. Prata med någon, vem som helst.

~ Rheen.

[134643]
12/23/15, 6:13 PM
#4

Det är jättebra att du själv uppmärksammat att något är fel, nästa steg är att inse att du vill bli bättre. Då det kommer att innebära att du äter mer måste du ta hjälp, för som det låter nu så behöver du den hjälpen. Kom ihåg att det är ditt tankesätt det är fel på och inte din kropp, det är alltså något en psykolog eller liknande kan hjälpa dig med, att gå ner i vikt löser ingenting. Jag förstår dig när du säger att du inte vill ta hjälp för att de kommer tvinga dig att äta mer. Men sanningen är att om du fortsätter som du gör just nu kommer det leda till att någon uppmärksammar det och eventuellt så slutar du upp i sluternvården och då kommer du bli "tvingad" att äta mer ändå. Så antingen tar du den korta vägen och söker hjälp nu innan det går för långt, eller så tar du den långa vägen och skadar din kropp medan du håller på. Ta hand om dig <3

Upp till toppen
Annons: