Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1869 ggr
Hoseok
12/23/15, 5:05 PM

Gillar du Nalle Puh?

Jag trampar tydligen på många tår när jag brukar säga att jag tycker Nalle Puh är det mest tråkiga som finns. Jag ogillade Nalle Puh som barn och jag ogillar Nalle Puh nu. Jag vet inte, det är någon omotiverad provocering som växer inom mig för den där gula nallen.. Hatar hans personlighet, tycker serien är sååå tråkig och.. Ja. Allt bara.

Så därför vill jag fråga, vad tycker ni om Nalle Puh? Under mina 22 år här på jorden så har jag inte träffat en enda själ som tycker han är något annat än "underbar!" Vet folk som till och med avgudar honom..

Annons:
Scorpio97
12/23/15, 5:07 PM
#1

Jag varken gillar eller ogillar Nalle Puh. Jag tyckte att det var helt okej att kolla på när jag var liten, men det var absolut ingen favorit.


//Jessie

nickiee
12/23/15, 5:07 PM
#2

jag gillar honom

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Fridaaaa
12/23/15, 5:08 PM
#3

Jag gillar honom :)  Inte så att jag tittar på honom osv men absolut inget emot honom eller figurerna som är med där :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
12/23/15, 5:09 PM
#4

Jag gillar Nalle Puh men jag kan förstå känslan.

Det är många karaktärer i Astrid Lindgrens värld som jag har svårt för. Madicken, Lotta på Bråkmakargatan, Pippi Långstrump med flera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
12/23/15, 5:17 PM
#5

Jag gillar inte heller Nalle Puh. 🤓Tycker att han är lite seg, konstig och allmänt tråkig. 🤐

Skorpion76
12/23/15, 5:19 PM
#6

Jag gillar honom. Han är mysig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[NanaOsaki]
12/23/15, 5:24 PM
#7

Jag har inget emot honom, men jag skulle inte säga att jag älskar honom heller. Han är helt okej ^_^

Odd
12/23/15, 6:07 PM
#8

Jag tycker han är helt dum i huvudet, Tiger är irriterande och självisk, Nasse är en gnällig push over, Kanin är en jäkla överspänd besserwisser som aldrig kan acceptera när han har fel, Uggla är bara ivägen och Ior är bara ett ankare.

Älskar det! Kollar fortfarande på Nya äventyr med Nalle Puh avsnitt när jag har tråkigt eller är sjuk, både för att det är roligt och nostalgi 👍 Känner mest igen mig själv i Kanin 😂

Den som kom ut 2011 är också bra. Även om vissa delar är för barnsliga, och jag inte är så förtjust i musiknummer, har den vissa scener där jag skrattar högt ("Can you tie a knot Piglet?" "I can not..". "So you can knot!") och jag tittar gärna på den flera gånger, jag gillar dessutom att Disney gick tillbaka till den gamla handtecknade tekniken när de gjorde den!

Men The search for Christopher Robin (1997) är definitivt bäst, bra handling och bra balans hos karaktärerna. I de flesta nyutgåvor eller uppföljare är alla deras drag överdrivna, vilket kan bli irriterande ibland, och de saknar de där lilla extra som gör det roligt för alla åldrar.

Men jag är intresserad av nästan alla gamla barnprogram och dess trivia, Bumbibjörnarna, Luftens Hjältar, Räddningspatrullen, o.s.v. och barnfilmer. Har alltid varit intresserad av produktionen och konstteknikerna, vilket gör att man fastnar för karaktärerna också. Tycker att det är så synd att många av dagens barnprogram har börjat förlita sig på dåliga slap-stick skämt och överdrivna animationer för att få ungar intresserade, istället för att ha en bra handling och något vackert att titta på. 

Men nu förtiden är det som med allt annat, det ska bli färdigt fort och massproduceras för att tjäna pengar, då har man inte tid med kvaliten som kommer av ett helt produktionslag som spenderar timmar med att handteckna vaje rörelse och bakgrund. 😕 Det märker man om man tittar på några nyare varianter av Nalle Puh serier, där de använder sig av dockor eller 3D animationer… Vet inte om man ska gråta av sorg eller rädsla när man tittar på dem, har fortfarande mardrömmar p.g.a deras ben… 😢

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Katniss
12/23/15, 7:18 PM
#9

Nalle puh for life ^^ jag tittar inte på det men han är ju bara så urgullig så..😊

R.I.P. Anton 💔

[Tuulikki]
12/24/15, 12:22 AM
#10

Jag gillar inte Nalle Puh. Men jag tycker det är fint att figurerna är "baserade" på diverse psykiska sjukdomar. Det normaliserar psykisk ohälsa.

Mysan_
12/24/15, 6:07 AM
#11

Nalle Puh är jättegullig, likaså Tiger och I-or, men däremot gillar jag inte Nasse, Kanin och Uggla så mycket. Och Kängu och Ru är jättesöta! Men jag föredrar i så fall att kolla på t.ex Astrid Lindgrens filmer.

Skorpion76
12/24/15, 8:46 AM
#12

Alla figurerna i Nalle puh är härliga på sitt sätt.  Nasse är liten och därför råkar han ofta illa ut, den lilla stackaren!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thea_thea
12/24/15, 9:47 AM
#13

#10 Figurerna är väl inte baserade på psykiska sjukdomar? Jag är neutral till nalle puh. Varken gillar eller ogillar :)

Annons:
Hoseok
12/24/15, 10:03 AM
#14

#13 Jag har förstått det som att det är en teori snarare än fakta. För alla karaktärer visar starka tecken på olika typer av psykiska sjukdomar. Och även om det inte är menat som det, så kan ju karaktärerna hjälpa barn med liknande problem. 

Du kan läsa om det >här<

lollynonna
12/24/15, 10:10 AM
#15

Nej. Nalle puh är det sämsta ever tycker jag!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Usagi_
12/24/15, 10:18 AM
#16

Har alltid tyckt om Nalle Puh, älskade filmerna när jag var yngre :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Skorpion76
12/24/15, 10:47 AM
#17

#10 Vilka sjukdomar skulle det i så fall vara?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Katniss
12/24/15, 10:52 AM
#18

#17 i #14 finns en länk

R.I.P. Anton 💔

Skorpion76
12/24/15, 11:02 AM
#19

#18 Nu blir den här posten väldigt OT, men det sägs även att karaktären Tinky Winky i Teletubbies är homosexuell och det betor på att han är lila, hans har en triangel på huvudet och har dessutom en handväska. .


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

thea_thea
12/24/15, 11:04 AM
#20

#14 Jag trodde att det var en fan-teori, dvs påhittat. Även att Canadian Medical Association kanske inte är något nalle puh-dyrkande sekt kan man nog ändå kalla det fan-teori. Tycker att man ska vara försiktig med att sprida sånt som sanning. Sen är inte knowledgeguild.wordpress.com en tillförlitlig källa heller, haha

Annons:
Katniss
12/24/15, 11:05 AM
#21

#19 Jag tycker att man ska få vara lila och ha handväska om man vill det, man behöver inte få en stämpel på sig för det ^^ han kanske bara tycker om lila:) dessutom tycker jag inte att man borde ge teletubbiesarna någon sexuell läggning. De är för småbarn.

R.I.P. Anton 💔

Skorpion76
12/24/15, 11:43 AM
#22

#19 Exakt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: