Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1263 ggr
[NanaOsaki]
2015-12-24 10:36

Boktips? ^_^

Hallå! Jag har precis läst ut boken "Låt Vargarna Komma" av Carol Rifka Brunt. Iallafall så undrar jag om ni har något bra boktips? Jag är en allätare när det kommer till böcker och läser i princip vad som helst! Skriv gärna lite vad boken handlar om också :3 

// Nana

Annons:
Katniss
2015-12-24 11:00
#1

Farlig Förmåga av Jessica Spotswood (en trilogi): Handlar om de tre systrarna Cahill som är häxor under artonhundratalet och försöker dölja det. Otroligt bra bok, även fast det kanske inte låter så på min beskrivning :p finns även på engelska the Selection av Kiera Cass (en trilogi): Handlar om America Singer, en sjuttonårig tjej som mot sin vilja måste delta i en tävling om prins Maxons hjärta, fastän hon tycker att han är tråkig, stel och konstig. En av mina favoritböcker. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (trilogi): Du har säkert hört talas om den, ett par häxor på ett gymnasium och en mystisk kraft som försöker döda dem. Ganska bra bok. Helena av Josephine Angelini: Handlar om en tjej som heter Helena och är en halvgud utan att veta om det.

R.I.P. Anton 💔

[NanaOsaki]
2015-12-24 11:38
#2

#1 Tack för alla tips! Jag har redan läst alla Cirkeln-böckerna och har även sett filmen. Tyckte att båda var väldigt bra :D 

Blev lite nyfiken på den första boken faktiskt. Men ska kolla upp alla nu under lovet ^_^

Katniss
2015-12-24 16:11
#3

#2 Jag rekommenderar den verkligen :) Är filmen bra? Jag har läst böckerna men inte sett filmen ^^

R.I.P. Anton 💔

[Charlotte Kittenheart]
2015-12-24 18:25
#4

Gatukatten Bob är riktigt bra tycker jag 🙂 Den handlar om en fattig gatumusikant som hittar en hemlös katt i lägenheten han bor i. Boken är även en sann historia .

Rheen
2015-12-24 23:17
#5

Om du inte redan läst TimeRiders böckerna så måste du prova på dem! Tre utvalda ungdomar, som räddats från att dö i sista sekunden, har fått i uppgift att förhindra tidsresande från att förändra historien. De måste resa i tiden och rätta till det som andra olovliga tidresenärer ställer till med. Då man väl sätter sig ner och läser kan man inte lägga ifrån sig böckerna. Språket kan vara en aning komplicerat ibland, men då man just kommit in i flowet är det inget man märker av. c:

~ Rheen.

[NanaOsaki]
2015-12-25 12:01
#6

#3 Jag tycker att filmen var bra och väldigt välgjord. Skådespelarna var också väldigt duktiga. Det enda negativa var att dem hade tagit bort både Nicholas och Mona Månstråle :( Men annars var den som sagt bra :) 

#4 & #5 Tack för era tips! Ska kolla upp dem också :D

Annons:
Idis ida-maria
2015-12-25 20:20
#7

Harry potter

Katniss
2015-12-25 22:35
#8

En annan bra bok är: A guienapigs Pride and Prejduice (stolthet och fördom marsvinsversionen) dock ingen så seriös bok, men ack så gullig.. xD

R.I.P. Anton 💔

[dvärgkaniner]1
2015-12-26 01:22
#9

Är det någon speciell sorts boksort du gillar? Till exempel gillar du läskiga böcker?

[NanaOsaki]
2015-12-26 10:59
#10

#7 & #8 Tack för era tips! :D Ska kolla upp dem också :)

#9 Jag läser i princip vad som helst förutom verklighetsbaserade böcker. Till exempel "Inte utan min dotter" klarade jag inte av att läsa :(

matildapsvensson
2015-12-26 20:42
#11

Four: A Divergent collection! 

Dock är det sista boken i Divergent serien så om du inte sett filmen eller läst iallafall första boken som  då heter Divergent så rekommenderar jag det före du läser Four, annars är det nog väldigt svårt att hänga med. 

Boken handlar då  om Four (svårt att förklara om du inte redan sett filmen/läst boken. Men Four är då den andra huvudpersonen i berättelsen) och hur han ser på saker och ting. Man får helt enkelt följa hela berättelsen igen fast från Four´s sida istället för Tris´s.

[NanaOsaki]
2015-12-27 11:36
#12

#11 Tack för tipset :D

Gud, vad många böcker jag blev nyfiken på! Tur att det är lov så jag har tid att kolla upp dem! ;)

Stortroll
2015-12-27 20:19
#13

vilken ålder?

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Fridaaaa
2015-12-27 20:49
#14

#13 TS är inte kvar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stortroll
2015-12-27 21:07
#15

#14 märkte det

Titta gärna in här ---> Min blogg

Upp till toppen
Annons: