Annons:
Etikettövrigt
Läst 2195 ggr
Snow white
12/25/15, 10:46 AM

Visdomstand?

Hej, tror min visdomstand håller på att växa ut, kan den det då jag är 12 år eller är det en annan tand som håller på att växa ut? Tack för svar:)

Annons:
Quirinia
12/25/15, 10:56 AM
#1

Man får visdomständerna mellan 18-25 år. Jag skulle tro att det är dina kindtänder som växer ut. Ja - det är ett par till som ska ditoch sedan kommer visdomständerna och man förstår inte hur de ska få plats 🤔

Hoseok
12/25/15, 11:04 AM
#2

Lägsta åldern på någon jag vet som fått sina visdomständer är 15, tycker 12 låter väldigt lågt faktiskt.

lollynonna
12/25/15, 11:08 AM
#3

Det är kindtänderna.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Maria
12/25/15, 11:37 AM
#4

Jag är också övertygad om att det är kindtänderna och precis som #1 skriver så förstår man inte hur det ska få plast med visdomständer också.

Visdomständer är det inte alla som får längre. Jag själv fick bara i nederkäken t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snow white
12/25/15, 3:44 PM
#5

Tack för svaren, de är en av mina visdomständer som håller på att växa ut. Tog reda på att de är från mitten av tandraden ska vara den 8:onde tanden som växer ut och det var de! Tack ändå:)

Alicia_svartur
12/26/15, 9:02 AM
#6

Ja när jag var 12 sa min tandläkare att hon kunde se mina visdomständer, så jag antar väl att det kan vara de som du känner:)

Annons:
Nelley
12/27/15, 2:41 PM
#7

#1 Va snackar du om, jag är 16, har en visdomstand på g, och tydligen dessa tolvåringar ovan också.😂

Duvethon
12/27/15, 3:04 PM
#8

#7 Du kan ju alltid googla.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Nelley
12/27/15, 6:40 PM
#9

#8 Ok ;) 

1177: De kommer fram vanligtvis när man är mellan 18 och 25 år

Wikipedia: Visdomständerna uppträder vanligtvis mellan 18 och 26 års ålder.

Tandguiden: Visdomständerna kommer vanligtvis mellan 18 och 26 års ålder.

#1: Man får visdomständerna mellan 18-25 år.

Skevt? I think yes. Det är som att skriva "man får mensen mellan 13-15🤔", det kan få unga tonåringar som så ofta är väldigt osäkra i sig själva att känna sig onormala. Not ok.

Duvethon
12/27/15, 7:01 PM
#10

#9 Ditt svar till #1 var väldigt konstigt. Det är vanligt att man får sina visdomständer när man är 18-25, därför är det högst osannolikt att någon som är 12 får sina visdomständer. Samma med mens, vanligt att få när man är ca. 13-15 år men får man det tidigare eller senare så är det inte konstigt.  Det är väl inte någon i tråden som antyder att TS är onormal bara för att hon påstår att hon fått sin visdomstand? Snarare osannolikt. =)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Snow white
12/27/15, 7:32 PM
#11

#10 Inte alls osannolikt, har läst lite om de och de verkar inte bara vara jag som fått visdomstand i denna ålder. Är säker på att de är en visdomstand nu så tack för alla som gett svar!!:)

Quirinia
12/28/15, 5:02 PM
#12

#9 Men ursäkta mig! Jag formulerade mig lite fel - ta det lugnt… Jag menade inte att man måste vara det, men att det är det vanligaste och det är inte vanligt att man får den i så ung ålder som TS. Nästa gång kanske du kan tänka på att vara lite trevlig åtminstone och förklara varför det är fel :-)

Upp till toppen
Annons: