Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2098 ggr
Molly148
12/27/15, 12:29 AM

Gravid?

Hej alla! Jag är 14 år och min pojkvän är 19. Vi hade bestämt att vi skulle väntat med att ha sex tills jag var 15 men sedan blev det som det blev. Vi har haft sex ett flertal ggr och en gång hade vi oskyddat sex. Vi är alltid noga med kondom men just den gången gick allt så fort. Nu tror jag att jag kanske är gravid men eftersom att han är 19 och jag är 14 så har han enligt lagen utfört ett brott,jag vill ju inte att han ska råka illa ut för han är helt underbar och jag vet att det va oansvarigt av oss båda att inte använda kondom men det jobbiga är ju att även fast jag va 100% med på att vi skulle ha sex så bryr sig ju inte lagen sig om det,det är riktigt jobbigt.Vad ska jag göra? Jag vågar nt prata med mina föräldrar,min mamma vet om att vi har haft sex men jag har inte berättat om att vi har haft oskyddat sex en gång. Snälla kom inte med några nedvärderande kommentarer för det ända jag behöver är svar och stöd,snälla döm mig inte.tack på förhand!

Annons:
kae
12/29/15, 9:48 PM
#1

Han kan inte råka illa ut så länge du eller någon annan inte polisanmäler honom. Du måste göra något, jag vet inte hur länge sedan det var ni hade oskyddat sex men efter ca 3 veckor har jag för mig att man kan se det på ett graviditetstest. Om du inte vågar prata med din mamma om detta, kanske du inte är mogen för att skaffa ett barn?

Men ur en juridisk synpunkt kan inte din pojkvän råka illa ut så länge ingen anmäler honom.

hund_katt
12/29/15, 10:27 PM
#2

Gå till ungdomsmottagningen. Dom hjälper dig. Och dom anmäler inte heller honom. Där kan du göra graviditetstest också, och dom hjälper dig om du inte vill ha kvar barnet. Prata också med din kille om att du tror att du är gravid.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

komigentammie
12/29/15, 11:22 PM
#3

Som sagt: gå till ungdomsmottagningen / barnmorskan så hjälper dom dig men tala med din pojkvän med. Du behöver stöd & vill du inte berätta för förälder, vän eller liknande så är han nog enklast alternativet.  🙂

Varför tror du att du är gravid förresten? I ung ålder brukar man ju tänka så men tänkte om mensen är försenad osv.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Molly148
1/1/16, 9:00 PM
#4

Tack för svaren. Jag har pratat med mamma och hon har köpt ett graviditetstest till mig men jag vet nt när jag ska ta det för när jag söker så står det så många olika svar på när man ska ta det.

powerade
1/2/16, 1:16 AM
#5

Brukar vara ungefär 2 veckor efter väntad mens har jag hört iallafall :)

Halvdansken
1/2/16, 4:15 PM
#6

Läs på paketet, där står säkert instruktioner.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Jessicahagstrom94
1/2/16, 10:23 PM
#7

Jag har trott att jag är gravid minst 30 gånger, jag har aldrig varit det :) du äter inte P-piller eller har nåt annat preventivmedel? Hoppas du inte är gravid, för det antar jag att du inte ville bli.

Fridaaaa
1/2/16, 10:26 PM
#8

1-2 veckor efter att mensen skulle ha kommit. Gör det på morgonen :)

#7 Står att de hade oskyddat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
1/2/16, 10:28 PM
#9

Ja, men man får väl fråga

Fridaaaa
1/2/16, 10:30 PM
#10

#9 Ja klart man får, men tänkte mest eftersom det redan står i #0 :)
lätt att missa :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: