Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2195 ggr
Carry-Rocksalt
2015-12-27 19:15

Gravid? Blodådror på brösten

Har på senaste tid märkt att någon blodåder på båda brösten börjat synas lite mer och även upp mot halsen (dock tror jag inte att det på halsen är något nytt) och jag har läst att det kan vara ett tidigt tecken på graviditet. Mina bröst har även växt lite lite grann och har varit lite ömma i drygt en och en halv vecka skulle jag tro, men detta kan bero på att jag nyligen börjat med p piller. Vi har skyddat oss varje gång med kondom och nu har jag även börjat med p piller, så egentligen borde jag inte vara gravid, men har ändå gott och oroat mig fram och tillbaka. Undrade om det skulle kunna bero på något annat? Är relativt blek och blodådrorna är inte fullt så tydliga som de jag har vid handleden.

Annons:
Mysan_
2015-12-27 20:07
#1

Är du säker på att det inte är bristningar då? Bristningar behöver inte vara ett tecken på graviditet.

Hoseok
2015-12-28 09:41
#2

Det brukar, vad jag vet, alltid vara gratis att gå och göra ett graviditetstest (under 25 på de flesta) på ungdomsmottagningen, då kan man också passa på att testa sig för könssjukdomar och sådär också. :) Så jag tycker du ska göra det.

Carry-Rocksalt
2015-12-28 13:30
#3

#1 ganska säker på att det är blodådror #2 tror jag ska avvakta någon vecka och se, det skulle ju kunna bero på p pillrerna😁

Carrosh
2015-12-28 13:43
#4

Du får ju veta säkert om du går nu. Varför vänta en vecka när du kan få veta nu?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carry-Rocksalt
2015-12-28 15:29
#5

#4 dels för att jag tror att det är stängt över jul och nyår, dels för att jag isåfall vill ha med pojkvän eller bästavän men båda är borta och dels för att jag inte känner att jag orkar med det just nu.

[thildaaaa]
2015-12-29 21:39
#6

Jag har inte hört om blodådror som en bieffekt på p-piller, men de finns så många så jag har nog ej hört om alla… dock får många större bröst av pillerna, men de beror på hur länge du tagit pillerna, ja tror ej att de går så jättefort Ta med en kompis du, eller pojkvän funkar så klart de med, jag ahde en vän med mig när jag var orolig och ville testa, var väldigt skönt! så jag förstår att du ej vill gå själv! tyvärr brukar ju tex mens påverkas av att man oroar sig så den går inte alltid att lita på som tecken på att du ej är gravid haha, kroppen är lite elak på det sättet ;) Lycka till!

Annons:
Corgitok
2015-12-30 01:40
#7

Det ar inte bra att ata p piller! Vet du vad de inehaller

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Mysan_
2015-12-30 06:32
#8

#7 Men nu har ju hon valt att äta p-piller, och det är säkert av en bra anledning. TS ville inte höra om det var bra eller inte, hon ville veta anledningar till varför hon hade blodådror på brösten. Sen om du själv inte vill äta p-piller är ju det upp till dig, men TS har valt att göra det. :)

kae
2016-01-01 22:56
#9

Jag har också blodådror på brösten, jag vet inte varför, jag är helt enkelt skapad så :)

Halcyon
2016-01-02 01:03
#10

Har också blodådror där. Jag har väldigt tunn hud på bröstet/kring brösten (är väldigt smal) så det kan ju vara av en så enkel orsak också? :)

we're always chasing that paradise

powerade
2016-01-02 01:17
#11

Är du orolig så är det ju alltid bara att göra ett test så kanske du slipper gårunt och vara orolig iallafall :)

Fridaaaa
2016-01-02 15:23
#12

#7 Ibland har man inget val! 
Kondom och vissa andra pmedel passar inte exakt alla. Sedan tar ppiller pga tex mensen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
2016-01-02 22:25
#13

Jag har ätit P-piller sen jag var… 15? Nu är jag 21 och har inte stött på några problem alls. Ät du dina P-piller, låt inte #7 skrämma dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: