Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1433 ggr
hund_katt
2015-12-29 23:00

Jag förlorar min vän.. Vad ska jag göra??

Varning för långt inlägg! Min första, riktiga vän.. Jag håller på att förlora honom!! Vi har haft stor kontakt sedan i juli till slutet av november. Efter det har vi av någon anledning inte hört av oss till varandra.. Vi är fortfarande lite "mystiska" mot varandra, eller vad man ska säga.. Vi har aldrig träffats IRL, eftersom han bor väldigt långt ifrån.. Anledningar till att vi inte fortsatt är säkert för att vi båda är riktigt osäkra. Han är dålig på att hålla kontakten med folk, vilken han själv sagt ett par gånger. Därför han har svårt att skaffa flickvän eftersom han är demisexuell, och sen dålig på att hålla kontakten är ju ett stort pluss(minus) på det. Och jag tror att jag är jobbig om jag hör av mig hela tiden.. Vet inte varför.. Tycker alltid det, vem jag än skriver till. Och även om det bara skulle hända en gång i månaden Max att jag hörde av mig så skulle jag tycka att jag själv är jobbig… Vi har spelat väldigt mycket tillsammans under detta halvåret. Lol, hearthstone och Archeage är typ det vi spelat.. Sist vi pratade med varandra så frågade jag om han ville spela, och han kunde inte den dagen. Efter det har vi inte hört av från varandra.. Men jag tror ändå inte han hatar mig eller nåt liksom.. En social sida, typ bloggsida.. Man har en profil och skaffar vänner, snackar musik och skriver blogg typ. Vill inte säga vilken sida för då kanske jag outar mig för mycket… Aja, han läser iaf fortfarande min blogg. Och följer den fortfarande. Och läser varje nytt inlägg… Om jag skulle ogillat någon och vilja tappa kontakten skulle liksom jag slutat följa personens blogg.. Kanske bara är jag xdd Det har varit mycket runt jul och så nu, plus att mitt internet dog efter Stormen Gorm, och var avstängt nästan två veckor. Efter det så har internet varit skitsegt. Knappt ens kunnat gå att använda. Så det har väll hindrat kontakten lite med.. Men jag vill så gärna få upp kontakten igen. Har gått en månad utan att någon hört av sig.. Och jag vill bara sjunka ihop och gråta. Detta är en vän jag aldrig skulle vilja förlora. Han vet så mycket, och förstår så mycket. Han har själv depressioner osv, som jag själv. Och känns så skönt att äntligen ha någon person jämte sig som förstår mig. Ingen i min närhet förutom han förstår mig. Jag vill bara säga typ "förlåt! Jag vill aldrig förlora kontakten! Du är min ända riktiga vän!!" Men det kommer bara bli dramatiskt och awkward moment xdd Jag har mått så dåligt senaste månaden, när vi inte haft kontakt. Depressionen är värre än förr. Jag har för första gången skurit mig. Vilket jag aldrig trodde jag ens skulle göra, eftersom jag typ är skiträdd för smärta och sånt.. Vågar man ta upp kontakten igen? Tänker på det här med "people leave for a reason", men jag förstår honom, tror jag iaf, och han klarar kanske bara inte av att ta upp kontakten? Det är liksom.. Typ en gång som han börjat skriva någon gång. Men jag vet att det inte är för att han inte vill va med mig, för så fort jag frågar "ska vi spela? Skype?" Så säger han alltid ja, om han inte kan just den dagen då.. Han har stöttat mig så många gånger när jag mått dåligt, men han har aldrig pratat med mig när han mått dåligt. Och det vet jag också är för att han inte gillar att prata om sina problem och så.. Han går till terapeut och han tycker det är jobbigt. Känns nästan.. Idk, fel? Att jag stödjer mig på honom, och säger mina värsta problem till honom, när han själv inte gör det? Det är såklart hans egna val, för jag vill verkligen vara där för honom, men hans val om han vill prata eller inte. Dock känns det bättre när jag tänker på att han faktiskt har berättat om när han högg sig själv med en sax, han ville inte prata om det dock, men det kändes ändå riktigt bra att han sa det. Men.. Jag är jätterädd.. Är jag en riktig vän om jag hör av mig igen? Eller har jag redan förlorat min "riktiga vän-plats" efter denna månaden? Om jag ens var en riktig vän för honom.. Iaf försökte jag, och nog borde han väll tycka att jag är en vän om han berättar en sån jobbig sak som att han högg sig själv med sax? Juste, glömde säga också att han erbjöd sig att vara med på en friend tag på min youtube kanal. Gjorde först en best friend tag med hunden, sen tyckte han synd om mig för att jag inte hade någon annan än hunden som bästa vän, så då erbjöd han sig :3 Jag är bara osäker och rädd.. Hoppas någon förstår mig.. Jag behöver stöd, Tror jag.. Vad ska jag göra? Jag älskar honom så mycket, jag vill bara bryta ihop varje gång jag tänker på alla minnen tillsammans.. Nej, inte kär-älskar. Vill klargöra det. Just love my only real friend..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
thenameless
2015-12-29 23:06
#1

Saknar du killen så hör av dig. Det är kanske inte bara du som mår dåligt? Och det är alltid trevligt när en vän tar initiativ om man glidit isär.

Det är ju ingen prestigekamp om ni är kompisar

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

panini
2015-12-29 23:11
#2

Åhh vet precis hur detta är 😕 Det jag skulle ha gjort med tanke på att ni båda verkar ha ett intresse för Spel är att helt enkelt skriva "Tja, har du tid att spela --- med mig?".

MissanTissan
2015-12-29 23:13
#3

Du behöver nog inte oroa dig, jag har varit i din sists också.

Jag har fortfarande onlinekompisar även om jag knappt spelar dataspel och har "IRL" kompisar. Vi tappar kontakten ibland, men vi får alltid upp den igen.
Vet att det är svårt att ta steget, men vill du prata med honom så gör det.

En månad är ingenting, jag har gått utan att prata med mina online kompisar i 3-4 månader och sedan få upp kontakten utan minsta problem. Det är bara att skriva till honom, fråga hur han mår mm. Säg det till honom, på ett snyggt sätt att du finns där för honom och tacka för att han är där för dig. :) Hoppas det hjälpt. Undrar du något annat så kan du PMA mig. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

komigentammie
2015-12-29 23:20
#4

A&O är  kommunikation.

.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

hund_katt
2015-12-29 23:26
#5

Tack! Detta gav mig mer mod att höra av mig. Ska göra det.. Funderar på att åka till pappa imorgon, där finns bra internet så då kan vi spela isåfall. Ska fråga honom! Jag har aldrig haft samma "uppmärksamhet" innan, som han har gett mig. Jag har alltid kämpat för uppmärksamhet, kämpat på ett diskret sätt typ.. Om ni fattar hur jag menar.. Han liksom.. Ja, ni förstår kanske xd helt annan känsla att umgås och spela med honom, än med någon annan person som är en så kallad "vän". Andra sitter jag och spänner mig för att inte råka säga något som dom börjar fråga vidare på osv, som man vill hålla mer för sig själv.. Ja ni vet, depressioner osv. Det behöver jag inte med honom, då kan jag slappna av för han förstår mig om jag skulle råka säga något, och han frågar inte vidare om han märker att det är känsligt. Plus, att han är den ända som inte får damp på mig för att jag suger på spel xD jag gillar liksom att köra mitt egna race, även om det är så dåligt och vi förlorar osv, för asså.. Haha jag är jättedålig på att sammarbeta i spel som T.ex Lol. Han har sagt att han stör sig på det, men han bryr sig inte om det cx

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
2016-01-02 21:06
#6

Jag skrev till honom för ett par dagar sedan nu och frågade om han ville spela, han svarade och sa att han var i Chile, haha! Men verkade iaf inte som att han inte vill spela cx vet dock inte när han kommer hem.. Väntar någon vecka till och frågar igen c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
thenameless
2016-01-03 16:19
#7

Så lätt var det. bara fråga, så får man ofta svar. Inte alltid det svar mqn vill men man får svar så att man slipper gå och grubbla

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

hund_katt
2016-01-03 16:52
#8

Det har gått riktigt bra faktiskt.. han skrev Gott nytt år (även om det var tre dagar försent haha) och sen har vi pratat massa.. och vi pratar precis på samma sätt som vi pratade innan 😃 så ingenting har förändrats :3

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: