Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1080 ggr
ÄlskarHamstrar12
12/29/15, 11:12 PM

Sjukt jobbig "vän"

Hej, är ute efter råd & tips Min "vän" är då sjukt jobbig… Förut ringde hon mig flera gånger ( en gång 30-40 gånger på bara en dag!!) och frågade om vi kunde vara VARJE dag. Nu har det släppt lite men känns fortfarande som om hon alltid vill vara med just mig. Jag tycker det är extremt jobbig :/ Om jag te.x pratar med en vän kan hon komma in mitt i och börja frysa ut personen jag prata med först. Sedan så ljuger hon, massor! Hon pratar även jätte mycket skit om andra. Hennes bror har ganska nyligen gift sig och en dag när jag skulle till bussen och skulle åka hem började hon gråta. När jag frågade vadå så började hon berätta att bröllopet var jätte dyrt och hon får knappt köpa godis. LÖGN! Hon går på 2 sporter och kommer med massa smågodis till skolan. För bara några veckor sen fick hon en iphone 6s och då kan man väll knappast ha så svårt med ekonomin?? Hon bor precis vid skolan och jag tar bussen hem. En dag skulle hon till sin gitarr lektion och från hennes hus svänger man vänster för att gå dit men för att ta bussen svänger man höger. Hon berättar att hon ska ta bussen till lektionen och jag får vänta tills hon ska hämta sin gitarr men sedan svänger hon vänster och tar INTE bussen ?? Och nu i efterhand har hon själv sagt att hon inte har ett busskort Hon ljuger en massa om sina betyg med. Vi hade ett prov och då fick hon E men istället sa hon högt "jag ska vara nöjd ja fick ett C…" Utan att jag ens frågat eller sagt något om betygen. Jag har planerat att byta skola efter nästa termin och nu säger hon att hon också ska det! Först sa hon att hon skulle byta till en annan skola men nu säger hon att hon ska byta till "min"… Hon säger att dom ringt till rektorn i den skolan och allt sånt.. ( som hon säkert också ljugit om) Men värst av allt, hon påstår att vie bästa vänner!!!! Orkar inte med henne rent ut sagt :(

Annons:
komigentammie
12/29/15, 11:18 PM
#1

Det låter som hon är osäker i sig själv.  Kan du ta upp detta försiktigt, känsligt som en vän för henne? Hon kanske inte ens tänker på att hon ljuger eller att folk märker det.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Calcifer
12/29/15, 11:22 PM
#2

Låter som om ni är ganska unga, och som om hon inte menar något illa men kanske inte är så socialt anpassad som de flesta är, när det gäller att läsa signaler och sånt. Sen verkar det som om hon helt enkelt fäst sig vid dig, hon kanske har dåligt med andra kompisar? Angående provet så kanske hon helt enkelt skämdes för sitt resultat.

Prova att prata med henne, säg att hon är snäll men att du behöver lite andrum ibland eller så. Gör det lättsamt och i god ton. Vill hon inte lyssna eller blir sur får du säga ifrån om du vill. Man måste inte vara med alla människor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Istellia]
12/30/15, 9:18 AM
#3

Tycker det verkar som om hon är väldigt osäker, annars skulle hon inte känna behovet av att ljuga så mycket. Har hon andra vänner? Om inte så är det juh inte så konstigt att hon verkligen försöker vara med dig mycket. Tycker du ska prata med henne om vad du tycker som ovan stående har sagt, och även om du tycker hon är jobbig så försök ta det som en komplimang att hon vill va med dig så mycket :)

ÄlskarHamstrar12
12/30/15, 1:37 PM
#4

Hon har massor av vänner, hon lägger alltid upp massa på snapchat när hon umgås med sina vänner… däremot har hon inte lika många vänner i skolan men hon har fler än mig att umgås med. Dessutom brukar vi köra bollekar i skolan där typ nästan alla tjejer i klassen är med och alla får vara med. Det brukar hon köra och hon har folk att prata med o sånt men bara jag går förbi där springer hon direkt till mig..

ÄlskarHamstrar12
12/30/15, 1:37 PM
#5

Hon har massor av vänner, hon lägger alltid upp massa på snapchat när hon umgås med sina vänner… däremot har hon inte lika många vänner i skolan men hon har fler än mig att umgås med. Dessutom brukar vi köra bollekar i skolan där typ nästan alla tjejer i klassen är med och alla får vara med. Det brukar hon köra och hon har folk att prata med o sånt men bara jag går förbi där springer hon direkt till mig..

ÄlskarHamstrar12
12/30/15, 1:40 PM
#6

Ibland kan hon säga att hon känner sej utanför när vi är kanske fyra pers och jag pratar med en av de fyra. Men då kan hon väll försöka prata med den jag inte pratar med just då? När hon känner sej utanför brukar jag säga att det inte är menat att hon ska bli ledsen & så fast jag egentligen helst inte vill umgås med henne :/

Annons:
ÄlskarHamstrar12
12/30/15, 1:40 PM
#7

Ibland kan hon säga att hon känner sej utanför när vi är kanske fyra pers och jag pratar med en av de fyra. Men då kan hon väll försöka prata med den jag inte pratar med just då? När hon känner sej utanför brukar jag säga att det inte är menat att hon ska bli ledsen & så fast jag egentligen helst inte vill umgås med henne :/

Upp till toppen
Annons: