Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1770 ggr
MissanTissan
12/30/15, 1:00 AM

Vad hande ni gjort?

Vad hade ni gjort om ni van 1 miljon kronor?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
felle-j
12/30/15, 1:12 AM
#1

Jag hade lagt en liten summa i plånboken för att kunna spendera själv, satt in en ganska stor andel på ett sparkonto och resten hade gått till familjen. Mest till mamma och pappa.

Corgitok
12/30/15, 1:28 AM
#2

Blandat faktiskt. 

Jag skulle spara, donera, ge till familj och kompisar och djur och fixa ngt fint till mig dessutom! :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

thea_thea
12/30/15, 1:30 AM
#3

En mille kommer man inte långt med i lägenhetsköparväg så jag skulle köpt mig en moppe och en gyrokopter.😛

Scorpio97
12/30/15, 1:31 AM
#4

Jag hade först och främst köpt en riktigt fin jänkare (Impala 65-67:a eller något i den stilen). Det är nog den enda jag verkligen, verkligen vill ha. Sen hade jag sparat resten för framtiden. Jag skulle gärna dela det med min mamma och mina syskon, men jag är faktiskt osäker på om dom skulle acceptera det. Men någon resa eller något liknande skulle jag nog få bjuda på i alla fall. 

Vann jag en större summa pengar kan det hända att jag skulle ha köpt en lägenhet eller ett litet hus också. Men för en miljon finns det nog inte tillräckligt med pengar för både bil och hem, om jag vill ha kvar lite också.


//Jessie

vendelay
12/30/15, 2:06 AM
#5

Jag skulle betala av kanske en halv miljon på mitt bolån och donera resten.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Mysan_
12/30/15, 6:38 AM
#6

Köpt kristallstenar xD Skämt å sido. Men jag hade väl antingen donerat eller givit kanske en fjärdedel till vänner/familj. Jag skulle flyttat till en gård på landet så jag kan ha Hannibal här hemma och köpt hund. Och några kristallstenar måste det väl ändå bli…

Annons:
Rheen
12/30/15, 8:59 AM
#7

Själv skulle jag ha tagit det som behövs till en Japanresa, sen delas resten med familj. c:

~ Rheen.

[Tuulikki]
12/30/15, 9:19 AM
#8

Jag skulle gett min familj presenter, bjudit min sambo på en härlig semester bara vi 2. Och sparat resten.

Stortroll
12/30/15, 12:48 PM
#9

en blandning av allt

Titta gärna in här ---> Min blogg

[rumelle]
12/30/15, 1:52 PM
#10

Jag hade sparat tills det blir läge att köpa lägenhet eller hus.

MarHai
12/30/15, 2:22 PM
#11

En miljon är inte så mycket. Jag hade betalat av bil-lånet och sen sparat resten till framtida husköp.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Elsaharr
12/30/15, 4:55 PM
#12

Jag hade gett det till mina föräldrar så att de skulle kunna betala av lån och sparat resten till en resa eller liknande.

Zingo ;D

Usagi_
12/30/15, 5:03 PM
#13

Köpt de få saker jag vill ha, köpt en massa saker till min kanin. Gett en massa till min familj och släkt, sparat en del själv, donerat resten till olika organisationer.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
panini
12/30/15, 5:18 PM
#14

Först och främst sparat för jag vill äga en gård i framtiden, köpt lite saker jag vill ha (mest böcker och hundsaker) och delat ut resten mellan mina  familjemedlemmar 🙂

Jazmin1e
12/30/15, 5:58 PM
#15

Betalat av mitt studielån och sen fortsätta studera utan behöva ta lån.  Åkt på en resa till Sydkorea och/eller Thailand.

Katniss
12/30/15, 8:32 PM
#16

#13 Min kanin hade blivit sååå bortskämd ^^ :)

R.I.P. Anton 💔

[Tilde]
1/1/16, 10:53 AM
#17

1 miljon är inte så mycket pengar om man tänker på investeringar… Men jag hade lagt undan det mesta, typ i aktier, kanske bjudit familjen på en resa, köpt en till hund… 😇 Sen skulle jag vilja bli fadder åt en flicka i ett fattigt land.

Carrosh
1/1/16, 11:30 AM
#18

Jag hade köpt ett av de där husen vi vill ha och lägga resten av pengarna på renovering.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

oh-la
1/1/16, 2:18 PM
#19

Jag hade sparat undan på "köpa hus"-kontot… Men en miljon där är det väl bara två-tre miljoner kvar innan man kan köpa huset man vill ha utan att behöva låna… En miljon är typ inga pengar i sammanhanget…

Carrosh
1/2/16, 3:22 PM
#20

#19 Det beror nog mycket på var man köper hus. Och hur mycket man är villig att renovera själv. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Fridaaaa
1/2/16, 3:22 PM
#21

#19 Beror ju på hur stort hus man köper osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
1/2/16, 3:44 PM
#22

#19 Här där vi bor ligger villor runt 1 och en halv miljon :)

Zingo ;D

Halvdansken
1/2/16, 4:12 PM
#23

Nu är ju detta en sajt för tonåringar, så min rekommendation är att ta en utbildning, utan lån. Sätt pengarna på banken tills det är dags att leva av dem om ni inte är så gamla än.
Om det är pengar kvar när ni gått ut universitetet eller vad det nu är, så använd dem till första lägenheten. Insats, eller inredning.

För min egen del så hade jag betalt av huslånet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vendelay
1/2/16, 8:56 PM
#24

OT: en miljon räcker oftast inte till en lägenhet/villa men det räcker OFTAST gott & väl till kontantinsatsen. Så jag förstår inte riktigt vad alla pratar om? En miljon räcker väl absolut om du vill köpa ett eget boende? Lånet du tar får du ju tillbaka när du säljer, ofta med råge. Har jag fel? 🤔

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Carrosh
1/2/16, 10:43 PM
#25

#24 Det beror ju helt på var man köper lägenhet/hus någonstans. En lägenhet behöver inte kosta mer än 200 000 i en mindre stad, ett större hus kan man få för så lite som 500 000, allt beror helt enkelt på var man köper någonstans. Ska man köpa i t.ex. Sthlm eller Gbg förstår jag att en miljon inte räcker långt, men snackar vi mindre städer får man ett par stycken lägenheter eller 2 hus för det priset.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

vendelay
1/2/16, 10:45 PM
#26

#25 Ja, såklart. Jag bor i Sthlm så jag utgick från priset min lägenhet bara. I mindre städer kan en miljon verkligen räcka långt! 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Carrosh
1/2/16, 10:51 PM
#27

#26 Finns ju faktiskt lägenheter i Sthlm också, som kostar under miljonen. Men det är ju längre ut i förorterna förstås.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
vendelay
1/2/16, 10:57 PM
#28

# Ja, absolut. Min var billig, lite över en miljon, och ligger i en förort men mycket nära till tåg så det är toppen för mig!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oh-la
1/2/16, 11:38 PM
#29

#20, självklart, jag kan flytta ut i ingenmansland och köpa ett hus för ingenting, men som sagt, där jag vill bo ligger renoveringsobjekten på 3 miljoner… Nu pratar jag helt utifrån mina egna önskemål, och mina tankar. att andra kan hitta hus där dom vill bo för mindre tvivlat jag inte en sekund på :)

Afturelding
1/3/16, 2:05 PM
#30

Först hade jag lagt undan för att betala tillbaka studielån. Sen hade jag sparat hälften av det som är kvar, och donerat andra halvan till olika organisationer.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

JoannaLi
1/4/16, 7:06 PM
#31

Jag hade betalat av mamma för mina boendekostnader nu när jag bor på internat. Sen hade jag satsat på att ta körkort och köpa en bil (troligtvis en bättrestortens om jag ändå har pengar), och sen spara resten till universitetsstudier. Sen när studierna är avbetalda så är det väl till att bestämma då vad resterande pengar ska gå till. Hussparande, hundar, lägenhet… :)

Honestyisdead
1/4/16, 8:19 PM
#32

Köpt radhus och rest.

sallad
1/4/16, 8:54 PM
#33

Jag skulle köpa min ''drömskog'' (ett par gamla ängsmarker mitt ute i skogen), byggt upp ett litet hus och för det jag har kvar skulle jag (så långt jag kommer), bygga upp en gård. 😃 Sen har jag livet som jag vill ha det.

-Rasmus 🌈

Turast
1/8/16, 12:55 AM
#34

Lägga på utbildningarna jag vill gå.. suck.. :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
[ElinTjej]
1/8/16, 1:19 AM
#35

Jag skulle använda pengarna till att gå på privatlektioner i konst, ett par olika språk och även spara till senare i livet. (Typ universitet). Morsan och farsan kanske skulle få någon slant också ;)

Upp till toppen
Annons: