Mode och skönhet

Blir svart under ögonen?

2016-01-01 18:55 #0 av: Feelicia

När jag haft på mig mascara (vattenfast) i några timmar så blir jag lite svart under ögonen, det är inget som har kladdat av sig.
Nån som har nån ide för det inte ska bli så?

Anmäl
2016-01-01 18:57 #1 av: kae

Använd setting spray! :) All nighter från Urban Decay är jättebra och gör så att sminket håller sjukt mycket längre.

Anmäl
2016-01-01 20:55 #2 av: Halcyon

Är det en gammal mascara så kan det vara det. Brukar bli så för mig iallafall att när den torkat ut lite blir jag lättare svart under ögonen!

Anmäl
2016-01-01 22:25 #3 av: RåttTjejen

Om mascaran torkar så ramlar det ju av små svarta "prickar" som sedan blir typ svart gegga när det blandas med fettet som finns i hyn. Ta settingspray eller kolla om mascaran är gammal.

Anmäl
2016-01-01 22:25 #4 av: RåttTjejen

Om mascaran torkar så ramlar det ju av små svarta "prickar" som sedan blir typ svart gegga när det blandas med fettet som finns i hyn. Ta settingspray eller kolla om mascaran är gammal.

Anmäl
2016-01-02 13:45 #5 av: Mysan_

Så blir min också, och den är väldigt dålig, även fast det står att den är vattenfast. Gråter/duschar/badar man med den ser man ut som en panda efter några sekunder.

Anmäl
2016-02-07 15:13 #6 av: [Älskamig]

Allt beror ju på märke, hur gammal din mascara är, om den är vattenfast etc. Du kan ju antingen använda settingspray, försöka få lite primer på ögonfransarna eller köpa en vattenfast mascara. Förlägen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.