Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1527 ggr
[thildaaaa]
2016-01-03 00:41

Dags att göra slut?

Jag behöver verkligen skriva av mig och om någon har några ideer eller liknande får ni gärna skriva vet knappt om detta är rätt forum för detta ens men jag har läst runt lite här och de verkar ju va trevliga människor som svarar här i alla fall Jag blev tsm med min första kille som jag träffade online när jag precis fyllt 15. nu har jag precis fyllt 18 och vi har varit tsm i 3år. Vi har aldrig haft det "lätt" i vår relation… vi har bråkat mycket, första året var det mycket tjafs och mycket tankar på att göra slut, men vi bestämde alltid oss för att fortsätta kämpa och försöka trots våra olikheter och bråk. Vi är men framförallt har varit mycket olika, han har tex en pappa som jag verkligen avskyr(han är nedlåtande, översittare, rasistisk och överlag mycket otrevlig) och tyvärr har han visat väldigt mycket drag som liknar hans pappas, han var ganska rasistisk när vi träffades och det gjorde mig mycket upprörd för han visade på så mycket okunskap och idioti osv… han har ändrat mycket på detta dock vilket är väldigt bra. en liten detalj här att tillägga är att hans mamma är från iran haha lagom skumt Vi har på ett sätt "växt upp ihop" under dessa 3 år, vi har format varandra något otroligt. vilket på ett sätt får mig att tänka hela tiden att jag kan "ändra" honom till liks den jag vill ha/vill att han ska va. vet inte riktigt om detta är så bra, ska man inte gilla varandra för dem man är? Han är så himla klängig… skriver till mig typ minst varannan timma… detta gör bara att jag vill dra mig undan ännu mer från honom… :( Mitt största problem är nog att tankarna på att göra slut har funnits hos mig under hela vårt förhållande(har självklart kunnat ha flera månader utan att vara nära liks men de har funnits med mer än vad de kanske "borde") och särskilt senaste året. Jag har försökt och försökt, vi har bråkat och pratat och provat massa olika saker… men nu är jag orolig att jag inte är kär i honom längre. eller inte nu bara, de har jag nog varit länge… Kanske har jag ställt mig själv den frågan alldeles för många gånger för att svaret ska vara att jag är kär? borde jag inte vara säker på att jag är kär om jag nu är det?????? (haha spoiler alert!) en sak som fått mig att tänka till var i "vampire diaries" när elena säger att hon "loves stefan" men hon är inte "in love with stefan" detta fick mig att förstå att kär och älska inte är samma sak. och detta var nog ca ett år sen. en sista grej… omjag nu ska göra slut… när? när är ett bra tillfälle?! man har ju alltid planer, saker man ska göra ihop osv… nu ska vi tex åka till romme alpin i januari… och de är ju så mycket att släppa… jag vet att vi ej kommer kunna vara vänner… de har han redan sagt förut :( jag tänker på att jag aldrig kommer att träffa honomn nå mer, å inte alla hans kompisar heller som jag känner väldigt bra nu efter 3 år… tack om du orkade läsa <3

Annons:
Kille77a
2016-01-03 00:44
#1

Gör slut pga "okunskapen och idiotin"

thea_thea
2016-01-03 00:51
#2

Gör slut 🙂

[thildaaaa]
2016-01-03 00:51
#3

Fast han ahr ju ändrat på de nu… om jag varit smartare förut när ja va 15 hade ja inte blivit tsm med honom just pga det… men som sagt, 3år och massa tjat och diskussioner har ändrat mycket tur nog…

[hamster kompis]
2016-01-03 00:53
#4

jag tycker att du borde prata med honom om hur du känner lite först sen om man kan avboka den resan nu ska på så borde du göra det för annars slösar du pengar på nått du inte verka vilja innerst inne. Tycker inte du borde hålla kvar i honom pga okunskapem och idiotin som ovanstående för de finns massa andra bättre killar där ute. Man känner om man e kär så de är inget man ska tänka på tycker jag. Inte för att vara sån men tänk på framtiden också tex på om du vill ha barn tror du de barnen mår bra av en rasist till pappa? de borde få det jätte jobbigt om ni gör slut å så måste de stå ut med honom själva under pappa veckan

[thildaaaa]
2016-01-03 00:56
#5

usch jag är bara 18 men jag brukar planera väldigt mycket och tänka på framtiden… och även om inte barnens pappa är rasist så kommer alltid barnens farfar att vara det… så att skaffa barn med honom är verkligen inget jag vill faktiskt… å bara de kanske säger tillräckligt…

[hamster kompis]
2016-01-03 00:57
#6

ja precis lycka till <3

Annons:
Elsaharr
2016-01-03 00:59
#7

Jag tycker att det är dags, för att om man tvivlar på om man är kär i nån så är man nog inte det. Lycka till om du väljer det!

Zingo ;D

Calcifer
2016-01-03 01:00
#8

Tycker absolut det låter som om ett avslut vore bäst. Sen har du också rätt i att man inte borde forma/ändra någon att bli den man vill ha. En sak är ju att alla människor har ju dåliga vanor, vissa större än andra och vissa är just bara vanor som lätt kan tränas bort om det är något en partner stör sig på. Mitt ex ville t:ex inte att jag ställde smutsdisken i diskhon utan bredvid, och jag bad att hon inte lämnade någon av hennes sons bilar på golvet mellan vårt sovrum och badrummet då jag ofta är rätt "borta" när jag går på toaletten på natten. Det var ju vanor som var hur enkla som helst att jobba på för den andres skull. Men i ditt fall låter det snarare som personliga egenskaper och dem bör man inte hoppas på att kunna ändra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[postmortum91]
2016-01-03 01:31
#9

Det är ingen tvekan som saken, gör slut!

Gambino19
2016-01-03 06:46
#10

Gör slut!det kommer kännas så mycket bättre efter!jag tvekade också med den personen jag var tillsammans med,men jag bestämde mig för att bara göra slut och genast blev det bättre!jag kände mig fri,kunde göra vad jag ville typ.

[thildaaaa]
2016-01-03 09:15
#11

Joo ni har nog rätt… Å jag vet de nog själv… Men de känns ändå så svårt?! Ska jag liks göra slut nästa gång vi träffas? :( det är så hemskt för jag tkr så mycket om hnm och vill inte såra hnm eftersom ja vet att han inte vill göra slut…

91Marran
2016-01-03 12:42
#12

Jag har varit i liknande sits. Inget roligt alls. Prova ett uppehåll, tror han inte på ett uppehåll så tror han inte på er. Tänk efter för och nackdelar. Vill hans vänner inte umgås med dig är de värda att förloras. Mitt ex sa till sina vänner, välj henne eller mig. Jag träffade hans bästavän en gång efter sen höll han på att riva hela sitt hus och gav sig på sin nya flickvän. Få honom att inse att det inte fungerar och att han också vill göra slut. Leva en förändrad version av sig själv för att någon annan ska vara lyckligare än en själv är inte ok. Du mår inte bra av det i längden.

Mvh
Mig

[thildaaaa]
2016-01-03 13:28
#13

Sant… Känns så tungt bara för även fast jag ej är kär längre så är han ändå min närmsta vän… Ja tror ej att ett uppbehåll kmr funka för oss… Jag kan inte få min själv att bli kär igen…

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-03 14:21
#14

Gör slut! Jag blev ihop med mitt ex när jag var 15 (och han 19). Vi hade ett jättebra förhållande i nästan 2 år men de sista månaderna kände jag bara "är jag kär?" och om man ställer sig den frågan, så är man nog inte det. Så jag gjorde slut.

Det gör fruktansvärt ont att dumpa sin bästa vän och före detta kärlek, i början pratade vi fortfarande varje dag för att ingen av oss kunde släppa taget. Det funkade för oss, vi lixom "fasade ut" vårt förhållande, vi behövde det. Andra behöver bryta kontakten helt.

Gör slut, men gör det på ditt sätt. Kram!

[thildaaaa]
2016-01-03 15:22
#15

Usch jo men eller hur… Man är nog inte kär om man känner att man behöver fråga sig själv den frågan… Önskar bara att de gick å va vänner… Men ja vet att de inte kmr funka för oss… Inte direkt efter iaf :( Tror inte att ja har varit kär på länge… Har väldigt svårt att vänja mig vid tanken på att nästa gång vi ses nog blir den sista som ett par…

[thildaaaa]
2016-01-03 17:24
#16

Nu är de gjort… Å de gick sjukt mkt lättare än ja trott! Jag skrev till honom att ja vill ses å han fatta direkt så ja behövde inte ens skriva de, han har känt exakt som jag känt! Helt sjukt… Vi båda har gått i drygt ett halvår iaf och trott att den andra är kär och vill hålla ihop och vi båda har försökt att ha en romantisk relation för den andres skull… Dock skrev han att han har känt att vi ändå blivit mer som kompisar på senaste tiden… Något jag helt håller med om. Han skrev också att han väldigt gärna vill va vänner. Jag vet inte va de kmr innebära för oss men jag vill ju också gärna de… Så vi ska iaf försöka så gott de går! Det känns så skönt att de löste sig så lätt Nu kommer alla tankar dock… Vad innebär vän med sitt ex? Nu är ja singel egenligen för första gången (innan vi blev tsm va ja knappt intresserad av killar) Han nämnde också resan till romme… Jag skrev att den ej är bokad än å han sa att han tyckte att vi iaf skulle vänta me å boka nått

91Marran
2016-01-04 01:06
#17

Härligt att det gick bra för er! Hoppas att ni kan fungera som vänner. :-)

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: