Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3228 ggr
[Stockholmsbruden]
1/3/16, 2:46 PM

Sex..

Min kompis är 11 och hon har haft sex med en fett äcklig kille.. Han har tagit på henne o så, dom är ine ihop längre och hon var aldrig obekväm eller så, dom båda ville det.vi är bra änner men jag känner mig inte så bekväm med henne längre, vet inte varör men hon pratar bara om sånt hela tiden.. Ve ine vad jag ska göra, har inte kommit in i puperteten än själv och hon hade inte mens när dom gjorde de, jag känner bara att jag inte riktigt vill vara med henne längre men hon har nte s många andra vänner så jag vill inte dissa henne..

Annons:
trollslända
1/3/16, 2:49 PM
#1

Hur gammal är killen hon hade sex med?

[Stockholmsbruden]
1/3/16, 2:50 PM
#2

12

Officielle
1/3/16, 2:52 PM
#3

Om du inte känner dig bekväm med henne längre eftersom att hon bara pratar om sex kan du ju bara försöka säga det till henne. Säg att du föredrar att prata om annat så kan ni försöka lösa det. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[postmortum91]
1/3/16, 2:52 PM
#4

vi får hoppas att hon ljuger om att de haft sex

Fialialej
1/3/16, 3:06 PM
#5

#14 Varför? Det är ganska normalt att börja tänka sex i den åldern, och har man då en kompis som också börjar få vuxenhormoner är det väl inte konstigt eller fel att det blir sex av det. Däremot hoppas jag att det finns vuxna som informerar om preventivmedel och det ansvar som följer med att ligga med någon.

"På natten är alla katter svarta"

[thildaaaa]
1/3/16, 3:26 PM
#6

Håller med #3 berätta hur du känner, säg att hon får snacka om sex med någon annan än dig för du vill inte prata om de! När jag va 11 gick jag fortfarande i mjukisbyxor till skolan och lekte med barbies hehe… Inga tankar på sex för mig iaf ^^ men ja kan tänka mig att de börjar redan då för vissa, ja å min kompis kunde leka att dockorna hade sex ibland ;) Jag tror de går över dessutom, om detta är de enda som du känner är fel mellan er så 1 prata med henne om de 2 härda ut, hon tycker väl att det är spännande osv menhon komme rinte prata om de för evigt ^^ inte på samma sätt iaf ;)

Annons:
Hoseok
1/3/16, 5:10 PM
#7

Om de båda var med på det och mådde bra av det så är det inget fel. Det som är fel är att hon pratar om det trots att du inte vill, så säger som tidigare: Be henne sluta och säg att du är obekväm med det.

Gambino19
1/3/16, 5:13 PM
#8

Det är många tankar kring sex i den åldern,säg till henne att du inte vill ha en konversation om sex osv med dig. Accepterar hon inte det så gå bara där ifrån.

Gambino19
1/3/16, 5:14 PM
#9

Jag håller med #7. Om de båda var med på det så är det väl inget fel,men skulle din kompis varit tvingad till sex är det inte okej.

[postmortum91]
1/3/16, 5:54 PM
#10

#5 Det är inget fel att tänka på sex som 11 åring, men jag tycker iallfall inte att barn ska ha sex. 

edit: Jag menar, det finns en gräns av en anledning. Om du försvarar att det inte ska vara konstigt att 11 åringar har sex, var går då din gräns? Är det inte konstigt om en 6 åring har sex heller?

taylor__lambert
1/3/16, 6:00 PM
#11

vid 11 års ålder hade jag inga tankar alls om sex, kan inte minnas nån i min klass hade det heller, inte ens av killarna, kom vid 12/13 ungefär som alla började prata om det, men men.

Hur som så tycker jag att du borde be din vän att inte prata om sånt om du inte vill höra. Men personen måste få veta att du inte gillar att diskutera sånt för att förstå att det inte är ok.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

trollslända
1/3/16, 6:09 PM
#12

Det är inte fel att tänka på sex, utforska sin kropp, ägna sig åt onani. Men att ha sex med en annan person inblandad är för tidigt för en 11åring.

Hoseok
1/3/16, 6:23 PM
#13

#10 Byxmyndighetslagen finns inte för att säga åt barn att inte ha sex.
Den finns för att någon över 15 och under 15 inte ska ha samlag. Så att ta upp byxmyndighetsåldern är inget vidare argument.

Jag tänker inte sitta och säga vad som är rätt eller fel gällande det, för jag anser att det inte är något jag ska lägga mig i då det juridiskt inte är något fel med det. Jag tycker barn ska lära sig om sex så tidigt som möjligt. Sen om jag tycker de ska utöva sex, det tänker jag inte ge min åsikt i mer än att jag inte tycker det är konstigt att någon i den åldern har det med en i samma ålder.

Annons:
Gambino19
1/3/16, 6:27 PM
#14

Jag kan du i efterhand säga att det kanske är lite väl ungt..

Gambino19
1/3/16, 6:27 PM
#15

Nu*

Hoseok
1/3/16, 6:28 PM
#16

Eftersom det var relevant och jag inte vill att folk ska missförstå mig säger jag: Nej. Jag tycker, personligen, att någon så ung inte "ska" ha sex. Men jag tänker inte försöka stoppa dem så länge någon av dem inte är över 15. Jag tycker fortfarande att om båda är med på det och mår bra av det så får de göra det. Den synen är inget som kommer ändras för mig.

Upp till toppen
Annons: