Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 892 ggr
GemTwist
2016-01-04 18:48

Jag är svartsjuk...

Detta låter så fånigt, men jag är svartsjuk. Inte så där lätt utan enormt svartsjuk. Jag gillar en kille jätte mycket, på riktigt. Och han verkar ibland gilla mig och ibland inte. Alltså, han är vaken till tre på natten bara för att skicka med mig, han lyssnar alltid och är världens snällaste människa, men det är han mot alla. Han brukar luta sig mot mig, men jag har sett han göra det mot andra tjejer. Och han följer mig hem bara för att sedan vända tillbaka när vi kommer fram till mig och sammanlagt tar det en timme. Även hans familj och våra vänner tror vi har något på G. Men jag vet inte. Vi är konfaledare, och det är en konfatjej som jag kännt i över fem år. Men hon är jätte ofta med han och sådana Saker. Inte på fritiden och så utan när de är på samma saker. Idag följde hon med när han följde mig hem och gick med henne tillbaka. Jag hade inte reagerat på det om det inte vore så att hon ofta försöker ragga upp killar och sådana saker. Jag vet att det låter löjligt och jag har frågat han om han gillar henne på det sättet. Och vi snackar jätte ofta och jag vet att han gillar någon. Men det är inte hon. Jag är bara rädd att han ska bli det. Och visst han får gilla vem han vill. Det är därför jag skriver här. För jag behöver hjälp med att bli av med svartsjukan…

Annons:
GemTwist
2016-01-04 18:49
#1

Han är också så snäll mot henne och lånar ut sin mössa och allt… Jag fattar inte hur jag kan vara så svartsjuk.

Aleya
2016-01-04 19:01
#2

Är det den där killen som är 20 igen?
Ge upp han, han skapar uppenbarligen mer problem än lycka med tanke på dina trådar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

GemTwist
2016-01-04 21:10
#3

#2 nej, det är inte han som är 20, han gav jag upp för länge sedan för att han skaffade en tjej i sin egen ålder. Och slutade svara mig. Han var väldigt omogen av sig. Killen nu är annorlunda på alla sätt och är lika gammal som jag

Aleya
2016-01-04 21:17
#4

#3 det är ju inte miget att skriva med någon som är typ 14(eller vad du är) men klokt att han hittade en tjej i sin ålder.

Och är du inte tillsammans med han eller vet vart du har han så kan du ju börja med att reda ut det mellan er. För just nu tycker jag inte att du har rätt att vara svartsjuk på någon du inte ens är tillsammans med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

GemTwist
2016-01-04 22:18
#5

#4 varför tror du jag ber om hjälp? Tror du verkligen att jag är så omogen att jag inte vet det? Sen är jag 15. Jag vill inte vara svartsjuk för jag tycker det är fel att vara det för jag inte är ihop med han om du inte förstod det från mitt första inlägg

Hoseok
2016-01-05 01:22
#6

På grund utav min borderline så har jag väldigt stark svartsjuka mot mina vänner. Har förlorat många vänner på grund utav det. Jag mer eller mindre kan inte tygla det, hur mycket jag än vill. Men det är den enda lösningen: Lära sig hantera det, mer eller mindre. 

Du behöver nog prata om din svartsjuka. Först och främst så håller jag faktiskt med #4, delvis. Prata med killen. Fråga vad han känner inför dig och säg att du är osäker på dina känslor. Det är det första steget.

Annons:
Upp till toppen
Annons: