Annons:
Etikettövrigt
Läst 1404 ggr
[hamster kompis]
2016-01-06 11:29

vad tycker ni om finnar och acneärr?

så ja vad tycker ni om finnar å acneärr? är de fult?, äckligt?, inget ni bryr er om? och skulle ni kunna va ihop med nån som har acneärr eller finnar? själv tycker jag de kan va lite charmigt på killar som inte har jäätte grov acne. blir lite glad när jag ser nån annan ha de för jag har acne ärr själv o några finnar

Annons:
Scorpio97
2016-01-06 11:33
#1

Jag brukar oftast inte tänka på det, och skulle självklart kunna vara ihop med en kille som har det.


//Jessie

Tuttifrutt
2016-01-06 11:34
#2

Jag bryr mig inte alls

[134643]
2016-01-06 12:02
#3

Min pojkvän har en hel del acne, främst på övre delen av ryggen, axlarna och upp på halsen typ, en del i ansiktet också. Jag bryr mig inte alls, han är fortfarande världens finaste människa c:

Yehet121
2016-01-06 12:06
#4

Det är inget jag bryr mig om. Jag skulle helt klart kunna vara ihop med någon som har det :)  Alla får ju acne någon gång i livet.

Gambino19
2016-01-06 13:06
#5

#4 nej,alla får inte acne.

[hamster kompis]
2016-01-06 13:22
#6

#5 jo ungefär bara i olika mängder de e få som slipper

Annons:
[Devya]
2016-01-06 13:45
#7

Min partner har en massa finnar på ryggen och lite på axlarna och armarna men inte på ansiktet. Jag har inget emot det men det är förstås inget jag vill ha själv. Jag bryr mig mer om mitt eget utseende och inte alls om min partners utseende. Så pass egocentrisk är jag - fullt upp med mina egna bekymmer! :)

Hoseok
2016-01-06 14:21
#8

#6 Fast om det är få som slipper, så är det ju inte "alla". Så #5 har fortfarande rätt. 😈

Jag har en kompis som bokstavligt talat aldrig fått en finne, vad hen själv har märkt i alla fall. Hen har sådant perfekt hud att man inte förstår vad som händer, typ. 

#0 Jag tänker inte sitta och ljuga, jag kan "reagera" om folk har acneärr. Men det är inte som att jag kollar på dem och tycker de är de mest äckliga personerna i världen. En reaktion behöver nödvändigtvis inte vara negativt. Jag har själv aldrig haft särskilt stora problem med acne, så för mig blir hela grejen väldigt.. ja, speciell. 

Sen kan jag spinna vidare på det #7 säger. Min partner har ett gäng finnar över ryggen osv och jag som har.. well.. fobi för allt som har med kroppar att göra, kan tycka att det är äckligt. Men jag vet hur vanligt det är. Det är mina personliga problem med fobi för allting, typ.

Yehet121
2016-01-06 19:50
#9

Oj då men gud så dum jag är, jag som alltid brukar läsa igenom mina inlägg innan jag lägger upp dom! 🤪 Det ska ju självklart stå "nästan" innan "alla får ju acne någon gång i livet." för det är ju klart att alla i hela världen inte får acne.

hamsterper
2016-01-06 21:16
#10

Haha jag tycker nästan att det är ganska snyggt ;) så jag skulle kunna bli tsm med någon som har de

[Tuulikki]
2016-01-06 21:33
#11

Jag bryr mig inte om andra har det. Men jag är glad att min pojkvän inte har det, vet inte varför. Själv tar jag en medicin som gör att jag får utslag på rygg/skuldror/axlar och det tycker jag är jättejobbigt eftersom jag inte hade det innan medicinen.. som tur är bryr sig min sambo inte ett skvatt.

[Istellia]
2016-01-07 00:37
#12

Tycker inget speciellt om det, skulle absolut kunna vara tillsammans med någon som har acne. Bryr mig inte alls :) Däremot kan jag störa mig på när folk har oklämda finnar haha 🤪

[hamster kompis]
2016-01-07 19:44
#13

Fast #12 man ska ju inte klämma finnar

Annons:
[Devya]
2016-01-07 19:52
#14

#12 Man ska absolut inte klämma på finnar för då får man ärr.  Min kille har inte kunnat låta bli att klämma på hans finnar som han har på ryggen och hans ex höll också på och klämde hans finnar så  nu ser hans rygg ut som ett slagfält med alla hans hundratals ärr. För tillfället har han ett par inflammerade finnar efter att han har försökt klämma dem, så det är inget att rekommendera av många orsaker. =P

[hamster kompis]
2016-01-07 20:49
#15

Fast #14 jag får ärr även fast jag inte klämmer😔

[Devya]
2016-01-08 10:10
#16

#15 Jag kan också få ärr fast jag inte klämmer men jag har märkt att om man låter dem vara i fred så är chansen större för att inte få ärr. Jag får alltid ärr om jag har råkat haft sönder en finne i misstag ett par gånger. Det är ju så att fast man inte klämmer dem så kan de råka gå sönder och då är risken för ärr större.

Inflammerade finnar är inte heller särskilt trevligt. Mina finnar blir mycket större och rödare om jag klämmer på dem.

Tokyo
2016-01-08 12:20
#17

Jag har personligen acne och kan på något sätt tycka bättre om människor som också har acne, eftersom jag då vet att de inte kommer döma mig och jag känner mig därav mycket mindre osäker. Så ja, jag reagerar, men verkligen inte på ett negativt sätt. 

Ska inte säga att jag tycker acne är fräscht, variga utslag är kanske inte det mysigaste, vilket är varför jag själv känner mig äcklig och osäker hela tiden. Men som sagt, om jag ser någon med acne relaterar jag bara, jag tänker inte att hen är äcklig utan det tänker jag bara om mig själv.

[Älskamig]
2016-01-08 13:59
#18

Har själv haft problem med finnar och acne, och tycker inte att det gör något om någon annan har det.. 😊Bryr mig liksom inte om det.

kae
2016-01-08 17:56
#19

Innan jag själv hade problem med acne/finnar tyckte jag det verkade som att personer med acne inte tog hand om sin hud, men jag har alltid tyckt att acneärr är sjukt snyggt av någon anledning. Nu vet jag att man kan ha finnar hur mycket man än skrubbar, tvättar och vårdar så jag bryr mig inte alls om folk har det.

Fridaaaa
2016-01-08 18:57
#20

Personerna som har det kan ju inte hjälpa att de har det.

Jag avskyr finnar. Tar bort på mig så fort jag ser att jag har.
Hellre ev "ärr" än finnarna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
2016-01-08 21:55
#21

#20 Blir inte dina finnar att se mycket värre ut om du försöker ta bort dem?

Mina blir enbart större och fulare om jag försöker klämma på dem och dylikt.

Jag börjar tänka på det här klippet:

http://www.funnyvinevideos.com/vines/3730/When-You-Have-a-Zit

[Kattägd]
2016-01-08 22:48
#22

Finnar är inget som definierar en person, så jag väljer att varken döma eller bry mig om andra har det trots att jag själv är pedantisk med min hy. Däremot är det inte lika mysigt om finnarna uppstått genom ohygien.🤐

[hamster kompis]
2016-01-09 00:50
#23

#17 samma här

Fridaaaa
2016-01-09 09:42
#24

#21 Nej aldrig blivit.  Märkerna försvinner snabbt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: