Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1665 ggr
[hamster kompis]
1/7/16, 8:55 PM

Tjäna pengar 13 år

Är de någon som vet hur man kan tjäna pengar (om man räknar bort månadspeng å sånt) går ut med hundar. Men sen då? Mina föräldrar har inte råd med en högre månadspeng Får 200 månaden men betalar 150 på mitt abbonemang. 50kr månaden klarar jag mig inte på och vet inte vad jag ska göra för att ha kvar lite mer. Tänkte spara till nya fjädrar till studsmattan å nya kläder till sommaren nu

Annons:
17453daystoheaven
1/7/16, 8:57 PM
#1

Du skulle kunna baka o sälja? Eller göra en loppis med lite urvuxna kläder etc.

 
/ ^\ Q /^ \

17453daystoheaven
1/7/16, 9:02 PM
#2

Tror också att man på vissa ställen får sommarjobba när man är 13 år o uppåt. Kanske något?

http://www.sommarjobb.se/lagar_regler/regler-om-arbetstid-vid-sommarjobb_33

 
/ ^\ Q /^ \

vendelay
1/7/16, 9:09 PM
#3

Kika på arbetsförmedlingen och liknande sidor om det finns något jobb du som 13åring får ta, annars kan du gå unt till butiker/restauranger osv och fråga om du kan få jobba lite. Jag började jobba när jag var 13, i restaurangbranschen. Det var svårt men när jag väl hade lyckats få in en fot gick det mycket lättare när jag senare flyttade och började jobba ett ett nytt ställe och så. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
1/7/16, 9:25 PM
#4

hjälp andra grannar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
1/7/16, 9:38 PM
#5

Dela ut reklam? Absolut inte jättebra betalt och det är slitigt, jag jobbade nog 7-9 timmar i veckan och fick 300 kronor, så 1200 i månaden. Men det är lite extra klirr i kassan i alla fall ^^

Katarina97
1/7/16, 9:58 PM
#6

Har inte så mycket bra förslag för att tjäna pengar förutom det som redan är skrivet, men kan du inte skaffa ett lite billigare abonnemang? Vet inte riktigt hur mycket och vad du använder på din telefon men det finns ju till exempel comviq mini abonnemang som kostar 95 kronor i månaden, 1 Gb surf, 200 samtalsminuter och helt gratis obegränsade sms ingår

Annons:
vendelay
1/7/16, 10:08 PM
#7

Bra tips av #6! Hallon.se har också mycket billigare abonnemang, just nu har de extrapris på en för 49:-/månaden i tre månader och därefter 99kr/månaden!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[hamster kompis]
1/7/16, 11:40 PM
#8

men var det inte hallon.se som hade reklam när man ringde

vendelay
1/8/16, 4:58 PM
#9

#8 Vad betyder det? Vart var reklamen? Eller va?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

ipopuma
1/8/16, 8:25 PM
#10

dela ut direktreklam

[hamster kompis]
1/9/16, 12:47 AM
#11

#9 någon sa när man ringde typ

Quirinia
1/9/16, 11:26 AM
#12

Sommarjobba, dela ut reklam, ha loppis med kläder och grejer du inte vill ha och du kan även söka till modell hos Stockholmsgruppen eller någon annan modellagentur (var försiktig för det finns oseriösa)! Det står att man måste vara 13 år och minst en viss längd, men om du ansöker som barnmodell brukar det inte spela någon roll! En nära vän till mig är modell och hon brukar tjäna cirka 3000 :- för varje session.

Upp till toppen
Annons: