Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 667 ggr
[Älskamig]
1/8/16, 8:46 PM

Byta p-piller?

Jag har börjat fundera på om jag skall fortsätta med Cilest eller byta. Jag tycker dels inte att sexlusten finns kvar, och dels har jag fått så extrema humörsvängningar. Jag kan börja gråta för ingenting och sedan vara glad i andra sekunden, något som jag tidigare inte varit med om. Ätit p-pillerna i över ett år nu, men känner att jag borde byta. Vad har ni för p-piller?

Annons:
Scorpio97
1/8/16, 8:57 PM
#1

Jag äter Prionelle 28. Enda preventivmedel jag provat och jag har ätit dom i drygt två år nu. Har inte märkt några biverkningar.


//Jessie

[Älskamig]
1/8/16, 8:59 PM
#2

#1: Får kanske prova dem då. :)

Djungelvrål.
1/9/16, 4:05 AM
#3

Jag åt först prionelle 28, men blev trött och nedstämd av dom, bytte till cerazette vilket fungerade utmärkt. Men är ganska slarvig av mig så glömde piller då och då och hade nästan konstant mens, eller skulle snarare aäga att det var flytningar som var röda, för det var ytterst lite och inte samma konistens som mens utan mer som flytningar. Bestämde mig för att strunta i p-pillerna helt och sätta in hormonspirlen mirena istället. Kan ju säga att det idag är ett beslut jag är övernöjd med! Har haft den i drygt 10 månader och har nog haft mens totalt 10 dagar (3 omgångar i början) och min mensvärk, som jag främst ville få lindring för när jag började med p-pillerna, försvann nästan helt. Är då och då innan jag egentligen borde få mens som jag känner av mensvärken lite. Slipper pillerna och tiden på dygnet jag ska ta dom. :)

[Älskamig]
1/9/16, 1:27 PM
#4

#3: Vill inte ha spiral av många anledningar. 😊

Upp till toppen
Annons: