Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1248 ggr
[Plumskaniner]
1/9/16, 8:49 PM

Överreagerar jag?

Jag är inne i en period där jag gråter dag som natt. Anledningen är att min pojkvän är i fjällen tillsammans med sina vänner samt deras tjejer. Tjejerna har dessutom med sig en av sina kompisar som min kille har hållit på med flertal gånger, även när dom var i fjällen förra året.. Jag är verkligen jätte orolig att dom ska hålla på igen och det enda jag kan tänka på är att allt roligt dom gör får han uppleva med henne och därför tror jag risken är stor att han faller tillbaka till henne. Han är rätt dålig på att höra av sig och det är väll förståeligt med tanke på allt dom gör men det gör mig bara ännu mer orolig. Eller ja, han skriver mycket enligt honom men jag skulle önskat att han skrev en gång i timmen typ XD (jobbigt flickvän). Han säger att jag kan vara helt lugn men han förstår verkligen inte allvaret i det här. Jag saknar honom så sjukt mycket och kan ibland gråta bara på grund av det, känns verkligen som att jag tycker om honom mer än han tycker om mig haha… Men, vad anser ni? Överreagerar jag? Jag tänker verkligen på detta hela tiden och är helt avstängd från resten av världen känns det som. Är inte sugen på att göra något utan vill helst bara vara själv så jag får sörja ifred typ haha. Vill verkligen inte förlora honom så försöker dölja alla mina känslor så mycket som möjligt. Vill inte att det här ska förstöra vårt förhållande eller så..

Annons:
[postmortum91]
1/9/16, 8:56 PM
#1

Vad menar du med "hålla på med". 
Ja, en gång i timmen är lite mycket, men beroende på hur han "hållit på med" så kan jag också ha förstående att du blir ängslig.

[Plumskaniner]
1/9/16, 8:59 PM
#2

#1 - Dom har varit tillsammans och alltså har han varit kär i henne. När dom var i fjällen förra gången hade dom sex & då var dom ej tillsammans utan det var innan och ja, deras kompisar puschade väll på dom lite då alla andra var par förutom dom. Men nu är det exakt likadant. Alla är par förutom dom.

Lexie82
1/9/16, 9:01 PM
#3

Jag har full förståelse för om du är orolig. Däremot tycker jag inte att du ska sitta hemma och gråta över det, för det blir ingen hjälpt av. Se istället till att ha roligt utan honom.

Fridaaaa
1/9/16, 9:02 PM
#4

#2 Skillnad nu är att han har dig :) Men ja jag hade oroat mig dygnet runt typ :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Plumskaniner]
1/9/16, 9:03 PM
#5

#3 - Det är just det jag inte kan.. Det enda trösten jag har är att åka till stallet typ. Jag har praktik så mina vänner blev flyttade runtom i landet, vissa i Luleå och andra i stockholm osv. Väldigt långt ifrån mig så kommer inte träffa dom på 2 månader.

[postmortum91]
1/9/16, 9:04 PM
#6

#2 Då förstår jag att du är orolig. Jag själv hade inte ens låtit min sambo umgås med sitt ex sådär, vilket han har förståelse för. Samma gäller givetvis mig :P
Jag är glad att jag och min sambo inte har några sådana problem, för det blir ju tillitsbekymmer vilket är en av de värsta bekymren man kan ha i ett förhållande.

Annons:
[Plumskaniner]
1/9/16, 9:04 PM
#7

#4 - Jaa jag försöker tänka så! Men det är verkligen svårt.

Fridaaaa
1/9/16, 9:05 PM
#8

#7 Ja jag förstår dig till fullo, jag är som sagt likadan :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Plumskaniner]
1/9/16, 9:07 PM
#9

#6 - Ja nej egentligen ville inte jag att han skulle åka men skulle jag sagt det till honom skulle han bli sur då han verkligen såg fram emot att åka dit. Han ville såklart att jag skulle med men kunde inte då jag har viktig praktik.

[Plumskaniner]
1/9/16, 9:08 PM
#10

#8 - Riktigt jobbigt är det :/ Hade varit orolig bara han åkt dit utan mig då dom festar 24/7 och vet själv hur det är när man dricker lite för mycket. Kan bara tänka mig hur klängig han skulle varit på tjejerna ute på krogen typ, men nu när hans ex finns där så blir det bara ännu jobbigare.

Hoseok
1/9/16, 9:24 PM
#11

Det är helt befogat att du är orolig när din kille umgås med sitt ex. Och ursäkta mig, men han verkar inte särskilt klipsk om han inte Förstår din oro när han bokstavligt talat ska umgås med sitt ex… i en stuga.. flera mil (?) ifrån dig? Det handlar inte om att du inte litar på honom, det handlar om att han umgås med någon som han faktiskt varit kär i. Du har all rätt i världen att vara orolig.

Det är upp till dig att avgöra om du litar på honom och försöka göra det, helt enkelt. Jag känner rent spontant att om han nu Skulle göra något med henne, så är han ju inget att ha, för du kan ju inte lita på honom.  Men det ändrar ju inte att du mår dåligt över det, såklart.

Hoseok
1/9/16, 9:26 PM
#12

Vill inte "oroa dig" men vill bara säga att för mig är det en varningsklocka att han inte ens kan säga "Jag förstår att du är orolig, men inget kommer hända" och istället säger att han inte förstår din oro. Men det är bara vad jag tycker. 

Sen kan han ju förstås kanske bli lite stödd för att han får känslan av att du inte litar på honom.. Men ja, det handlar om kommunikation.

Dölj inte dina känslor. Prata med honom så fort han kommer hem. Berätta exakt hur du känner och hur du mått.

[Plumskaniner]
1/9/16, 9:45 PM
#13

#12 - Tusen tack för ditt inlägg!! Känner exakt som dig. Ska prata med honom så fort han kommer hem :)

Annons:
[ellenhellstrom]
1/14/16, 8:30 PM
#14

Du vet nog själv om du verkligen kan lita på honom. Men jag hoppas att han har frågat dig att du ska följa med, annars ringer några varningklockor hos mig kan jag säga.. Lycka till. kram!

Upp till toppen
Annons: