Annons:
Etikettövrigt
Läst 1453 ggr
[Älskamig]
2016-01-10 14:22

Tips i omklädningsrummet?

Jag ska ha bad i skolan imorgon, och vill på något sätt byta om diskret. Jag vill inte stå och visa liksom allt för alla i omklädningsrummet, och funderar nu hur jag ska göra för att jag ska behöva visa mig naken minst i omklädningsrummet/duschen… 

Jag vill inte höra något snack om att jag inte är den enda naken och så. Ge mig tips bara 😊

Annons:
[Outlawly]
2016-01-10 14:24
#1

Gå in på en toalett och byt om. Många i min skola duschade med badkläder på sen vira de in sig i en handduk i omklädningsrummet. Då såg man ingen skymt av deras hohaa

[Älskamig]
2016-01-10 14:32
#2

#1: Åh, tack för tipset :D

Hoseok
2016-01-10 15:47
#3

Jag duschar alltid med badkläderna på, funkar alldeles utmärkt :)

[Älskamig]
2016-01-10 16:30
#4

#3: antar att jag varit lite för trög och aldrig gjort det förut :P haha!

Djungelvrål.
2016-01-10 18:38
#5

Duscha med badkläder eller var antingen sist eller först :p

[Devya]
2016-01-11 10:14
#6

Du har fått fina tips. Jag har gjort precis likadant - bytt om på wc:n och duschat av mig medans jag fortfarande haft på mig simkläderna. Fungerar alldeles utmärkt.

Annons:
17453daystoheaven
2016-01-11 17:38
#7

Att duscha med badkläder på innan man ska in i bassängen är inte hygieniskt! Det går ej att rengöra på det sätt som man helst ska, jag rekommenderar ist att du går in på en toalett och byter om, dock efter du badat kvittar det.

 
/ ^\ Q /^ \

Em_
2016-01-11 17:55
#8

#7 Håller med dig! För sin egen skull är det nog fräschast att duscha naken efteråt också. Tänker på allt klor och gamla hudflagor som flyter runt i bassängerna 😛


[Devya]
2016-01-11 18:19
#9

#8 Man kan ju alltid duscha igen då man kommer hem. Det har aldrig varit ett problem för mig åtminstone.

smellcaramell
2016-01-12 12:54
#10

i min stad duschar nästan alla tjejer i skolåldern med bikinin på, det är "standard" här, de som arbetar på badhusen säger alltid till om de ser det men de får ju "skylla sig själv" när det är klassiska duschar, sätt upp duschväggar så man får ett  eget bås så är problemet löst.. :) Precis som att vi inte har flera toaletter på rad utan väggar vill inte alla duscha när alla andra kan se.

Åsa S
2016-01-12 16:06
#11

Jätteäckligt att inte tvätta sig väl innan man sätter på sig rena badkläder och går ner i bassängen, blir ju rena rama bakteriesörjan att bada i som kan bli farlig för barn, gamla människor och folk med nedsatt immunförsvar. Jag undviker bada när det är många under 30 som badar för jag har sett att de inte tvättar sig innan, jag brukar bada när det nyligen öppnat för då vet man att inte många badat de senaste timmarna alt. under de tider det är mest pensionärer för de är renliga och tvättar sig väl innan de sätter på sig badkläderna.

Em_
2016-01-12 17:17
#12

#10 Det är väl inte de som arbetar där det är synd om, utan om er som simmar runt i varandras rövsvett?😊


[Devya]
2016-01-12 17:39
#13

#11 Det är vidrigt hursomhelst med tanke på hur många som kissar i vattnet. Såkallade rövsafter sipprar nog ut oberoende om man har tvättat sig väl eller ej!

På basen av det så går jag aldrig och simmar i simbassänger. Jag finner dem vidriga. En gång upptäckte vi t.om. flytande bajs i simbassängen. Någon hade tydligen huxflux fått diarré. 

Trevliga saker…

Annons:
[hamster kompis]
2016-01-12 17:52
#14

#13 stackars den som fick diarré tycker mest synd om den som fick det inte om de som badar för de kan ju bara gå upp ur vattnet medans den som fick det måste skämmas så otroligt mycket! men hur hygieniskt är de på andra ställen då? offentliga toaletter, affären, hemma finns det jätte mycket äckligt, människokroppar bär på mycket bakterier så liksom vrf nojja om de e lite svett å sånt i vattnet som de renar?

[Devya]
2016-01-12 18:25
#15

#14 Jag vet inte hur det är med dig men jag vill helst inte bada i andras kiss. Jag tycker det är lite väl stor skillnad med att bada i andra människors kiss, rumpsvett, svett, snor och andra trevliga saker än med att gå i butiken. Med tanke på att man ibland kan råka få en kallsup… 

Jag föredrar då att gå i butiken och få lite bakterier och otrevligheter på händerna istället för att bada i det. 

Synd om personen som fick diarré? Javisst, men även synd om oss andra som sen också fick diarré, även om det kom senare. =P

Hoseok
2016-01-12 19:02
#16

Hur vi kom in på diarée i en tråd där en tjej frågar om tips till omklädningsrum förblir en gåta. 

[hamster kompis]
2016-01-12 21:03
#17

A men för den som bada var de ju pinsammare än för de som inte bada när de "fick" diarée De renar ju vattnet hela tiden såååå aa, Vi kom in på det för de va nån som sa att de va nån som fick de en gång på ett badhus🙃

Hoseok
2016-01-12 21:10
#18

#17 Retorisk, sarkastisk fråga. 😉

[Devya]
2016-01-13 05:19
#19

#17 Det handlade dock inte om pinsamhet utan att det kan finnas en massa otrevligheter i en simbassäng.

Så fast ni babblar om att det är viktigt att duscha då man är naken och inte med badkläderna på - faktumet kvarstår, ni simmar ändå i kiss och det kommer ni inte ifrån.

[hamster kompis]
2016-01-13 07:04
#20

#19 man dör inte pga kiss

Annons:
[Devya]
2016-01-13 09:58
#21

#20 Nej, men jag föredrar att inte råka få mig en kallsup av andras kiss. Vad ni andra föredrar är er egen sak.:)

Hoseok
2016-01-13 13:25
#22

#20 Fast det är ingen som påstått att man "dör". Alla står inte ut med saker lika mycket som dig, tänk på det.

17453daystoheaven
2016-01-13 17:12
#23

En vanlig bassäng på ett badhus innehåller kring (beror ju på) 1 000 000 + liter vatten, dessutom innehåller dem ju klor, vilket skyddar mot bakterier och håller vattnet rent. Vattnet byts dessutom ut hela tiden allt efter som vatten försvinner. Ifall någon kissat i en bassäng behöver det inte betyda att det förpestar allt 1 000 000 liters vatten i alla bassänger för evigt, och chansen att träffa på en bajskorv som ligger och flyter någonstans är nog inte så stor, (det är nog ingen som gärna gör det avsiktligt). Så länge DU tvättar dig noggrant innan du ska ner i bassängen hjälper du till att hålla vattnet rent, observera att jag med detta sagt inte menar att man inte behöver tvätta sig efteråt. Det kan man givetvis göra, är man obekväm att göra det på badhuset så är det inte omöjligt för alla som har dusch att göra det hemma.

 
/ ^\ Q /^ \

Em_
2016-01-13 17:27
#24

Ju renare besökare desto mindre klor och kemikalier går åt för att rena vattnet. Det att samma vatten i bassängerna hela tiden som cirkulerar runt via en reningsanläggning. 
Om någon mer vill nörda ner sig ^^  :

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FSjy0NC1hngJ:www.miljosamverkanstockholm.se/getfile.ashx%3Fcid%3D504542%26cc%3D3%26refid%3D12+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se&lr=lang_en%7Clang_sv

Men visst, jag kan hålla med om att man borde bygga duschar lite avskilt för att uppmuntra folk att tvätta sig noggrannare.


[hamster kompis]
2016-01-13 21:11
#25

#23 tack för att du också förstår att allt vatten inte är orent

[Devya]
2016-01-14 05:18
#26

#23 Så om man tvättar sig dåligt så är det värre än att kissa i bassängen?

Att vara hygienisk är väldigt viktigt men vad hjälper det om hälften av besökarna kissar i bassängen? Ja, det är otroligt vanligt att folk kissar i bassängerna, speciellt barn, tonåringar och äldre människor, tyvärr. =/ 

Ni får säga vad ni vill, men jag tycker inte det är alls fräscht att simma i de där bassängerna. Jag gillar dessutom inte alls klor för det förstör dessutom min hud. Simbassänger är helt enkelt vidriga enligt min åsikt och ingen lär någonsin kunna ändra på min åsikt om detta. :)

Hoseok
2016-01-14 06:15
#27

Vi kanske ska återgå till att snacka om det tråden faktiskt handlar om.. :) Det vill säga, inte hur äckliga bassänger är.

Annons:
[Devya]
2016-01-14 10:17
#28

#27 Nå, det blev en liten sidetrack men det har dock en hel del att göra med då folk började säga att det inte är ok för folk att ha på sig bikinin/simdräkten medans man duschar. Jag tycker det är otroligt löjligt med tanke på att det finns en massa som kissar i bassängen. Bassängen är redan äcklig som den är med tanke på det. Visst skulle det ju vara fint om folk kunde vara hygieniska av sig men tyvärr är det ju inte så och det var därför jag ville ta upp den där aspekten, så det hör visst till ämnet. :) 

Jag tycker att man helt klart kan gå och duscha fast man har bikinin på - speciellt då dessa andra människor här inte sätter någon fokus på det faktum att människor kissar i badvattnet! ;)

Upp till toppen
Annons: