Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2729 ggr
JuliaMG
1/11/16, 4:11 PM

Har inget att göra - hjälp

Alltså, det här kanske är ett ganska meningslöst inlägg, men jag har absolut ingenting att göra efter skolan och jag vill ha lite tips. Det kan gärna vara nån typ träning som man kan göra inne (om man behöver köpa något för att utföra det så är det lugnt), men det kan också vara tips på serier, spel eller filmer (bra youtubers?). Helt ärligt så kan det vara vad som helst som får mig att tänka på andra saker, jag mår skit kasst över att bara sitta och göra ingenting. 

Allra helst så skulle jag vilja börja med någon aktivitet, typ som simning eller fotboll, men jag suger på sport och är ingen tävlingsmänniska egentligen, så det passar inte riktigt. Om ni vet någon typ av aktivitet som inte involverar att göra hundra armhävningar och massor av dåliga förlorare som blir arga om man gör något fel, så ta gärna upp det! Jag skulle behöva lite umgänge, och göra något annat än att vara på mitt rum hela tiden.

En sista sak också, vart kan man få vänner på internet? Långvariga vänner alltså, som man kan snacka med från och till hela tiden. Jag har hittat två stycken, men båda bor i USA och det är så många timmar mellan oss så det är inte ofta vi kan prata egentligen.

Tacksam för svar!

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
abcö
1/11/16, 4:20 PM
#1

buggkurs

Gronstedt
1/11/16, 4:23 PM
#2

Ridning. Man börjar på en nivå där ingen kan, så alla ser lika okunniga ut. Man behöver definitivt inte tävla och hästen är i centrum, inte de andra deltagarna.

[Istellia]
1/11/16, 4:31 PM
#3

Kanske börja rida, dansa eller något? Annars kan man alltid leta upp hemma pass på youtube, dra ut och springa, göra något med någon kompis, gå ut med hunden om du nu skulle ha en.. Baka?

En annan aktivitet är ju friidrott. Det är ju ingen lagsport, eller, inte på så sätt att det påverkar någon annans prestation ifall du gör dåligt ifrån dig iallafall (skulle tro att det inte är  lika mycket att folk blir arga om man gör fel då), men du kan ändå lära känna folk i gruppen. Finns massa olika grenar då också så du hittar säkert något du är bra på.
Dock är det kanske en sport som involverar 100 armhävningar och mer ;)

Annars spela något spel? Jag spelade starstable en del förut och tyckte det var kul. Hittade endel vänner där också, och blir man nära någon kan man ju alltid ses i verkligheten också!

Serier och filmer är jag riktigt dålig på, men game of thrones är grym iallafall och mina kompisar tjatar på om att teen wolf är jättebra ;) Django unchained är en riktigt bra film om du inte redan sett den. 

Lycka till :)

Rheen
1/11/16, 4:47 PM
#4

Som #3 nämnde, friidrott! Man träffar många nya människor, vilket resulterar till nya vänner, det är mångsidiga träningar och det finns sååå många grenar att rikta in sig på. Du kan testa kulstötning, stav, kort/långdistans löpning, allt! Du hittar säkerligen en gren för dig. Du kan ju också prova på att starta en YouTube kanal (kan handla om vad som helst) eller varför inte prova på att blogga? Timmarna flyger iväg när man sitter och pysslar med kanalen/bloggen. Just på YouTube kan du också hitta många vänner! Jag tror nog man kan ha en bra kompisrelation trots tidsskillnad och avstånd. c: Så kan du ju också prova på att baka och sälja bakverken, gå ut på promenader, måla/rita… Det var allt jag kommer på i nuläget, haha. Hoppas du hittar på något att sysselsätta sig med! c:

~ Rheen.

Snow white
1/11/16, 4:47 PM
#5

Jag tipsar om motocross! Har hållt på själv 1-2 år och äääälskar det, de är ingen lagsport däremot en väldigt fysiskt krävande sport men när man börjar är de inte så mkt ansträngning :) Man har mindre förväntningar på sig för man är tjej och de är "coolt" tkr de flesta så man behöver nt känna press, fast de är ju super kul att va bra!! Jag har ibland inte nått heller och göra och tkr de är kul med internetvänner, vi kanske kan bli vänner?:)

JuliaMG
1/11/16, 4:50 PM
#6

#1 Buggkurs?

#2 Jag har tänkt lite på ridning faktiskt. Jag gillar hästar, men jag brukar bara ta hand om dem när jag är hemma hos mina kusiner. Dock så skulle jag säkert kunna prova. Tack.

#3 Jag har två hundar, och jag går ut med dem typ hela tiden. Men de är inte så intresserade av att lära sig saker och busa, utan är mer utav två soffpotatis som vill ligga och sova hela tiden, så det är inte så jättekul. ;)

Som jag har förstått det så är det ganska mycket fys på dans? Dessutom så har jag en ganska dålig koordination så jag har lite svårt med att typ röra på benen och armarna samtidigt, haha! Dock så skulle man säkert bli bättre på det om man höll på med dans. Jag har aldrig riktigt gillat friidrott. Även om det är individuellt så skulle jag tro att det är ganska lätt att bli utpekad om man gör fel typ.

Jag har hört ganska många som spelar starstable faktiskt, men jag har aldrig provat det själv. Kanske kan prova, det skadar ju inte :)

Jag vet jättemånga som säger att Game of thrones är bra, men tror inte att det är min typ av serie. Mycket blod och typ… sexuella saker haha! x)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
JuliaMG
1/11/16, 4:54 PM
#7

#4 Som sagt är jag inte så jätte inne i friidrott, men det är ett bra tips! Jag har tänkt skaffa en youtube kanal från och till ett tag, men jag vet inte. Jag vet inte vad jag skulle prata om. :)

#5 Motocross låter faktiskt riktigt kul! Kan söka runt lite mer och se om jag kanske kan prova på att vara med. Och absolut, det skulle vi kunna! :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

[Istellia]
1/11/16, 4:57 PM
#8

Har inte gått på dans själv så jag vet inte om det är mycket fys faktiskt, men du kan ju alltid kolla om det går att gå någon provgång? Jag har också en helt värdelös koordination, men det går ju alltid förbättra! :) Gick på zumba ett tag, en slags dans som ger mer träning, tyckte inte det var sådär jättekul men man märkte från gång till gång att koordinationen blev bättre. 

Jag gick på friidrott för ett par år sedan också, har alltid haft ganska lätt för den typen av sport men ändå var jag sämst. Såklart då de flesta i gruppen var både äldre och hade tränat i flera år :P Men man lär sig fort och jag märkte inte alls att jag blev utpekad eller dömd för att jag inte var lika bra som dom andra i början!

Halvdansken
1/11/16, 5:02 PM
#9

Börja sticka eller sy?  Eller läsa böcker?
Bor du i lägenhet, eller har du tillgång till trädgård? Tänkte på grönsaksodlig eller liknande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JuliaMG
1/11/16, 5:16 PM
#10

#8 Det kanske bara är jag som får för mig att folk pekar ut en och dömer en. Har alltid varit lite utav den som är utanför i skolan, så är typ rädd att det ska bli så om jag börjar på nån sport också. Men det beror väl självklart på gruppen man är i, och jag tycker faktiskt att friidrotten på skolan är ganska kul! :)

#9 Jag brukade sy ganska mycket till mina marsvin, men nu när min lilla syster har blivit allergisk kan vi inte ha dem kvar, så det är lite synd. Kan ju säkert börja sy andra saker än typ kuddar och små hus dock. Jag läser inte så värst mycket, bara när jag hittat en bok som jag verkligen tycker om, annars har jag inte riktigt tålamod till det tyvärr. Ibland brukar jag lyssna på ljudböcker och podcasts, men tycker att det blir ganska tråkigt efter ett tag. Och jag har tillgång till en trädgård. Den är liten och så, men jag skulle säkert kunna se om det är något som intresserar mig när snön försvinner. Tack :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Halvdansken
1/11/16, 5:22 PM
#11

#10. Kolla på nätet om hur man kan förspira växter (både grönsake o blommor). Jag har handlat och samlat frön som jag går igång med nu i februari. Många växter behöver en kall period för att gro, kallas stratifiering.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Godisburk
1/11/16, 7:12 PM
#12

Jag lägger en röst på ridning. Du får välja vilken nivå du vill själv, vilken inriktning (hopp, dressyr, fälttävlan, trav m.m) och hur många gånger i veckan/månaden. Så pröva alla fall, själv älskar jag det!

Snow white
1/11/16, 7:27 PM
#13

#10 Skulle jag kunna få din kik? Är de tillåtet att fråga såhär? Annars så kan moderatorn ta bort inlägget :)

Annons:
Snow white
1/11/16, 7:28 PM
#14

Eller Snapchat?

felle-j
1/11/16, 11:05 PM
#15

Parkour kanske kan vara något?

[EllenAlicia]
1/11/16, 11:56 PM
#16

lära dig ett språk.

hamsterper
1/12/16, 6:58 AM
#17

Dans är verkligen skitkul! Ångrar inte en sekund att jag började :)

JuliaMG
1/12/16, 3:51 PM
#18

#11 Jag gör så! :)

#12 Jag ska absolut kolla upp det! Känner faktiskt att det kanske skulle passa mig :)

#13 julis2000 på kik. Använder inte snapchat speciellt ofta dock.

#15 Jag vet inte riktigt. Tror att det är ganska krävande fysiskt :P

#16 Ärligt talat så ligger det högst upp på min lista. Jag älskar språk. Men jag tycker att det är svårt att lära sig när man inte får material från någonstans, skolan tex.

#17 Jag ska kolla upp dans också faktiskt! Börjar man i en nybörjargrupp eller hur funkar det?

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

felle-j
1/12/16, 8:38 PM
#19

#18 Parkour är så krävande fysiskt som du gör det till. 😉Det är väldigt bra träning och gör att du utvecklas på flera olika sätt. Det är inte alls dyrt och du kan lära känna nya trevliga personer.

panini
1/12/16, 8:47 PM
#20

Sen kan man ju köra parkour med hundarna också, hur kul som helst, vi har ju till och med en egen sida för det här på iFokushttp://hundparkour.ifokus.se/

Annons:
JuliaMG
1/13/16, 4:57 PM
#21

#19 Ja kanske det. Får väl kolla upp det lite mer, men tror inte det blir något.😊

#20 Wow, du det visste jag inte! Gud vad coolt! :D

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Myrrami
1/14/16, 11:31 AM
#22

klättring

Harrywesthamn
1/14/16, 8:04 PM
#23

Tips!

Börja följa en serie exempelvis som PLL eller Gossip girl eller vad du nu gillar eller sätt upp mål i din vardag och ifall du vill ha internetvänner så blir jag gärna det: Kika mig: harrywesthamn :)

Lycka till!

MandaisPandis
1/14/16, 10:36 PM
#24

Jag tycker absolut du ska börja rida! 

Orange is the new black är en jätte bra serie, den tycker jag verkligen du ska se om du gillar så kallade "tjej" serier.

kae
1/14/16, 10:41 PM
#25

Dans, serier (mina favoriter är gossip girl, wentworth, american horror story, orange is the new black, krigets unga hjärtan och narcos), löpning.

Upp till toppen
Annons: