Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 758 ggr
Linneahorse12
2016-01-12 08:29

Språkresor?

I sommar är jag sugen på att åka på äventyr. Har tidigare år alltid åkt på samma ridläger, men känner att jag vill prova något nytt. Har kollat lite på språkresor och det verkar intressant. Är det någon härinne som varit på språkresa som kan berätta mer om vad man gör?. Kanske tipsa om vilket företag man skall åka med samt vart man skall åka?

Tacksam för alla svar ^

Annons:
Yehet121
2016-01-12 09:30
#1

Jag följer detta 😃 Vill också ut på äventyr!

Rheen
2016-01-12 12:48
#2

Finns ganska många trådar om det här med språkresor från förr, så kika i dem om du vill ha några tips! c: Men jag vill själv på en språkresa, så *följer*. cx

~ Rheen.

[ellenhellstrom]
2016-01-14 20:28
#3

Vet inte hur gammal du är men jag kan tipsa om en kurs jag gick direkt efter studenten. http://www.hyllieparkfolkhogskola.se/sv/kulturkurs-i-kina/

Man bor i Kina och får uppleva massor av saker. En resa som förändrade mitt liv! 🙂

MandaisPandis
2016-01-14 22:05
#4

Jag har vart på språkresa och en sak kan jag säga att det är det absolut bästa jag gjort! Jag tycker verkligen du ska åka det är värt pengarna, man får så många fantastiska vänner och utvecklar språket.  Jag åkte med EF språkresor till Torqay i England och jag kunde inte ha gjort ett bättre val. Allting gick så smidigt och man var alltid sysselsatt. Alltid fans det nått att göra. Jag bodde hos en värdfamilj med min kompis och vi hade så himla roligt, jag skulle kunna fortsätta hela dagen och berätta för det va som en dröm. Men jag tycker verkligen du ska åka!!

Harrywesthamn
2016-01-14 22:21
#5

Jag skulle rekommendera dig att resa med STS, fantastiskt samt seriöst företag. Coast to coast eller Malta +1 Freetime eller något liknande!

MandaisPandis
2016-01-14 22:26
#6

Haha, bara för att EF och STS är typ fiender men jag har bra minnen från STS studenter också. Skulle dock rekomendera EF såklat! :)

Annons:
[EllenAlicia]
2016-01-14 22:28
#7

har hört att ef är inte de bästa.. kommer inte ihåg varför dock.

Upp till toppen
Annons: