Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 1485 ggr
[Nirvana-music]
1/12/16, 9:06 AM

Frukosttråden

Vad äter ni för frukost innan skola/jobb/eller rent allmänt? Jag har börjat göra frukt/bär smoothies till frukost, det går fort, enkelt och fräscht :-)

Annons:
panini
1/12/16, 9:10 AM
#1

Jag äter inte frukost, men idag hade jag faktiskt med mig en nyponsoppa till skolan (en sån liten på 250ml med sugrör). 👍

Linneahorse12
1/12/16, 9:23 AM
#2

Äter aldrig frukost.

Rheen
1/12/16, 9:33 AM
#3

Gröt med frukt/bär och kvarg (såndär naturell). Ibland bröd och yoghurt. Dricker nästan aldrig något.

~ Rheen.

Hoseok
1/12/16, 11:09 AM
#4

Kan inte äta frukost.

felle-j
1/12/16, 11:55 AM
#5

När jag har praktik äter jag typ inte frukost. Jag börjar 06:30 på morgonen men brukar äta en smörgås eller frukt runt kl. 09 för att klara mig fram till lunch som är två timmar senare. 

Är jag ledig så brukar jag alltid äta frukost. Oftast blir det en smörgås och/eller lite filmjölk med flingor. Juice kan det bli om det finns hemma annars vatten eller mjölk. På helger när hela familjen är hemma och ska äta frukost så kan det lyxas till med lite allt möjligt.

[134643]
1/12/16, 1:37 PM
#6

Hos mamma går jag ofta all in onyttig och äter en dubbelmacka med nutella med varm choklad till 😃 Hos pappa blir det oftast flingor. Då jag ofta är ensam hemma där på morgonen så händer det ibland när jag måste muta mig själv att komma upp ur sängen att jag gör en choklad mugcake istället 😇

Annons:
Scorpio97
1/12/16, 1:54 PM
#7

Äter aldrig frukost.


//Jessie

lollynonna
1/12/16, 3:42 PM
#8

Oboy och macka.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
1/12/16, 3:43 PM
#9

Ibland äter jag inte frukost, men när jag gör det är det oftast en smörgås.

[Charlotte Kittenheart]
1/12/16, 3:50 PM
#10

På vardagar äter jag varm macka med varm choklad och på helger/lov slår jag ofta ihop det med lunchen och äter snabbnudlar.

ljungensjenka
1/12/16, 4:12 PM
#11

Antingen a-fil & rågfras + ostmacka + vatten & te eller råggröt med bär & eventuellt ett ägg + vatten & te. Älskar frukost och speciellt när jag får ha mina rutiner. Hatar det på helgerna när rutinerna blir förstörda… Vaknar alltid jättehungrig så måste äta frukost ganska direkt efter (klarar mig absolut max 2h) annars mår jag dåligt :)

[rumelle]
1/12/16, 4:53 PM
#12

En stor mugg varmt vatten med pressad citron i.

Djungelvrål.
1/12/16, 4:54 PM
#13

Dricker en shake från herbalife :p

Annons:
Feliiciia
1/12/16, 5:03 PM
#14

Risgrynsgröt med kanel :)

[Lollo 97]
1/12/16, 5:16 PM
#15

Oftast blir det havregryns gröt med lingonsylt (hemmagjord). Håller mig mätt länge på det ;)

Usagi_
1/12/16, 5:29 PM
#16

Varierar. Ibland macka, ibland fil/yoghurt med flingor/müsli, ibland gröt, ibland något annat haha. Äter nästan alltid frukost, exakt alltid när det är skoldagar.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Officielle
1/12/16, 6:16 PM
#17

Föredrar att inte äta frukost de dagar jag vaknar tidigt men om jag av någon anledning måste göra det äter jag bara något litet, oftast frukt eller soyayoghurt.

På helger äter jag lunch efter att jag vaknat då jag oftast vaknar rätt sent. 😴

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Flöffo
1/12/16, 6:24 PM
#18

Ett halvt glas vatten och en banan oftast, i alla fall när jag vaknar tidigt på morgonen. På helger kan jag ibland äta mer, t.ex. havregrynsgröt på havremjölk ihop med en macka m.m.

//Flöffo

nadilda
1/12/16, 7:37 PM
#19

På vardagarna bli det väl någon ostmacka, lite A-fil och en frukt. Dricker oftast mjölk eller ibland chokladmjölk. På helgerna blir det ofta äggröra, bacon, croissanter och färskpressad juice. Jag älskar frukost <3

[Kattägd]
1/12/16, 8:32 PM
#20

Just nu är det havregrynsgröt med äppelmos/sylt, kanel och mjölk som gäller, plus två stora glas vatten. Vill jag lyxa till det så blir det även en klick jordnötssmör på gröten.😃

Annons:
NordicSunset
1/12/16, 9:17 PM
#21

Skäms lite över att säga det men när det är skola äter jag oftast en bit kladdkaka (!!!) hahaha

Be the best version of you.

  • Zoella
Biancaa
1/12/16, 10:17 PM
#22

Brukar inte äta något på morgonen , men om jag gör det blir det nog nån macka. Tycker det är gott med leverpastej och smörgåsgurka så det eller skinka med gurka eller sallad eller så

Bjornberg
1/12/16, 11:18 PM
#23

Hinner inte äta frukost.

[Majbot]
1/13/16, 12:37 AM
#24

3 stekta ägg, 2dl äggvita + 1 ägg stekt + riskakor 👍

Lightoller
1/14/16, 3:13 PM
#25

När jag praktiserar på fartyg etc. så äter jag det som serveras, någon macka och dricker något glas vatten. Hemma äter jag nästan aldrig något, inte lika ansträngande att gå i skolan som att praktisera som matros. ;)

kae
1/14/16, 10:45 PM
#26

Äter nästan aldrig frukost, men om jag gör det är det antingen en lätt frukt typ banan eller chiapudding som jag tycker om väldigt mycket. Även färdigköpta juicer, typ innocent och smoothies som froosh tycker jag mycket om.

[Túrwen]
1/15/16, 6:58 AM
#27

Jag äter oftast en skål med kvarg (istället för yoghurt) och sedan någon topping som jag kastat ihop själv som cashewnötter, kokos och färska hallon exempelvis. 

Jag är tvärtemot de flesta andra som jag märker här är frukost det viktigaste målet för mig men är heller  ingen lunch person utan brukar försöka köra ihop lunch och middag till en måltid.. Har alltid haft svårt att äta mitt på dagen särskilt om jag ofta kommer direkt ifrån gymmet.

Annons:
[Tuulikki]
1/15/16, 8:15 AM
#28

Fruktsallad eller toast. Jag är hemma hela dagarna så jag kan ta lång tid på mig att göra frukosten, när jag gick i skolan sov jag hellre än att gå upp tidigt och göra + äta frukost😇

Carrosh
1/15/16, 8:39 AM
#29

Varierar frukosten lite beroende på hur jag jobbar och vad jag är sugen på.

När jag jobbar dagpass (2 ggr på 4 veckor, har annars nätter och kvällar) så blir det oftast gröt med bär + knäckemackor eller ägg och avocado med lite habanerotabasco på.

Hemma är det nu en liten fruktsallad med grekisk/turkisk yoghurt med vaniljpulver, 1-2 knäckemackor med ost och ett fat med grönsaker.

Har också perioder när jag äter just mycket ägg och avocado till frukost. Äggen kan vara antingen kokta eller i en omelett.

Skippar mjukt bröd helt och hållet pga sockermängden i den. Samma med smaksatt yoghurt.

Dricker alltid kaffe till frukosten.

Nu blev jag hungrig här. God morgon!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: