Annons:
Etikettövrigt
Läst 1194 ggr
[Istellia]
2016-01-12 22:20

Kortet fungerar inte

Håller på att försöka beställa lite grejer från TiKei's hemsida, men mitt kort accepteras inte? har det hänt samma för någon annan som beställt därifrån?

Jag har tillräckligt med pengar på kortet, och har försökt flera gånger så tror inte någon kod har blivit fel :) Någon som vet vad jag kan göra? Kan fortfarande logga in som vanligt på internetbanken och har köpt saker tidigare idag (dock inte från tiKei utan från en fysisk HM butik), så har svårt att tro att kortet kan ha blivit hackat. Eller? Haha. Tacksam för hjälp iallafall 🙂

Annons:
Honestyisdead
2016-01-12 22:46
#1

Mitt kort fungerade inte när jag skulle beställa en pizza, men tv gick bra. Så det verkar som det funkar hos vissa och inte hos andra.

Katarina97
2016-01-12 23:37
#2

Det ska väl inte gå att köpa saker online om man är under 18?

BettaSplendens
2016-01-13 01:00
#3

#2 Jag kan med nordea.

catcult
2016-01-13 06:16
#4

Har du ett Visa eller Mastercard? Har du Maestro eller Visas motsvarighet till det fungerar dessa endast i fysiska butiker och inte online.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

felle-j
2016-01-13 11:52
#5

Det går visst att köpa saker från internet om man är under 18. Jag har gjort det sedan jag var 15 med ett visakort från Nordea.

Vilken bank har du? Det kan vara så att du måste logga in på din bank och aktivera internetköp. Det har Nordea infört. Vissa hemsidor men någon särskild säkerhetsgrej går att köpa från utan problem medan andra måste man först logga in på banken och aktivera internetköp. Detta är endast aktivt i 30 minuter sen måste man aktivera det igen.

Honestyisdead
2016-01-13 12:12
#6

#5 Har du sådan aktivering måste du aktivera det var gång du ska handla på nätet. Inte bara ibland. Och är det det som är problemet så står det. Jag har själv nordea och inget sådant val och har haft detta problem i alla år jag haft nordea.

Annons:
[Istellia]
2016-01-13 15:39
#7

Tack så mycket för svar alla!!:) Har mailat TiKei och fått svar, dom sa att det kunde varit något tillfälligt fel och att jag skulle försöka igen om några dagar bara, så tror det löser sig :)

felle-j
2016-01-13 21:02
#8

#6 För mig har det fungerat att köpa på vissa ställen som har haft rätt sorts säkerhet eller något sådant. Detta infördes för bara några månader sedan att man måste aktivera internetköp.

Honestyisdead
2016-01-13 21:10
#9

Okey här har inget ändrats.

Upp till toppen
Annons: