Annons:
Etikettövrigt
Läst 2578 ggr
Hoseok
2016-01-14 13:59

Alan Rickman ("Snape") död

Skådespelaren Alan Rickman har gått bort efter en tids sjukdom.

Det skriver The Guardian.

På torsdagen bekräftade familjen att Alan Rickman gått bort i cancer.

Alan Rickman är känd som Professor Snape i filmatiseringarna av "Harry Potter"-böckerna, men har spelat många fler karaktärer under sin 30 år långa filmkarriär. Han var älskad för sina skurk-tolkningar, bland annat som sheriffen i Nottingham i "Robin Hood: Prince of thieves" från 1991, och som titelrollen i "Rasputin" från 1996.

Alan Rickman blev 69 år.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article22088838.ab

Annons:
Gurgil
2016-01-14 14:03
#1

Det är så synd Nästan alla går bort pga den dära jäkla cancern

Yehet121
2016-01-14 14:03
#2

RIP Alan Rickman 😭❤️

[Tuulikki]
2016-01-14 14:27
#3

Så trist. Vila i frid🌺

kae
2016-01-14 22:48
#4

Synd, men helt ärligt förstår jag inte varför folk sörjer människor som de inte känner. Hans filmer och allting finns ju liksom kvar.

Magrat
2016-01-15 01:22
#5

#4 Men jag hade gärna sett honom göra fler, så det är klart att jag sörjer när någon som också berört mitt liv på ett ovetande sätt går bort. Samma med Bowie,

Vila i frid, Alan, #WandsUp

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Halcyon
2016-01-15 06:15
#6

#4 Förstår inte din poäng. Vart går gränsen för "känner" enligt dig? Folk har olika sätt att sörja på och sörjer för olika saker och det måste man respektera. Sjukt onödig kommentar hur som helst att skriva i en tråd där någon gått bort i cancer.

we're always chasing that paradise

Annons:
Carrosh
2016-01-15 08:24
#7

Tre storheter som gått bort nu i början av detta året. Ingen bra start på det nya året, med andra ord.. 😕

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anonym783
2016-01-15 15:38
#8

R.I.P Alan Rickman 😢

Hakuna Matata.

Hoseok
2016-01-15 16:03
#9

#4 Så du menar att du inte känner någon som helst sorg om någon du ser upp till skulle gå bort? Det är väl ganska självklart att många som gillade Alan Rickman blir ledsna. 

Menar inte att du måste bli ledsen för att din idol dör, men det är ändå många som blir det.

Katniss
2016-01-15 17:57
#10

vila i frid 🌹

R.I.P. Anton 💔

kae
2016-01-16 01:03
#11

#5, ja, det skulle ju vara önskvärt, men det är inte på långa vägar samma sak som en sorgprocess med någon man känner, det tycker jag i alla fall inte att det borde vara eftersom jag skulle uppfatta det som ett osunt förhållande till den personen.

#6, gränsen för "känner"? Ja, det är väl subjektivt, men jag skulle inte påstå att jag känner Alan Rickman bara för jag såg honom spela en trollkarl i en film. Jag skulle påstå att man känner någon om man har träffar och träffats regelbundet (finns såklart undantag), och en förutsättning skulle ju vara att den andra personen över huvud taget vet att man existerar. Och ja, han dog av cancer vilket är hemskt, men det spelar ingen roll - jag känner flera som har dött av cancer men det skulle ju inte vara hemskare om han dog av en hjärtattack eller trafikolycka, min poäng är densamma.

#9  Nej, om någon jag såg upp till dog skulle jag inte bry mig särskilt mycket om jag inte kände personen, musiken/filmen/konsten finns ju kvar. Sen skulle jag ju föredra att personen levde, men det skulle inte vara en sorgprocess eller som massa människor säger att deras liv är förstört och liknande saker. Sen är det enligt mig en ganska stor skillnad på att känna sorg och känna lite ledsamhet.

Hoseok
2016-01-16 11:14
#12

#11 Alla är olika, helt enkelt. Jag blev deprimerad när en av mina största idoler dog för några är sedan. Alla känner sorg av olika anledningar. Inget är rätt eller fel.

Halcyon
2016-01-17 20:40
#13

#11 Menade inte "som gick bort i cancer" som att det inte alls skulle vara lika hemskt om han dött på vilket annat sätt som helst. Det är inte min poäng. Jag har aldrig träffat min bästa kompis pappa till exempel, klart ändå att jag skulle bli jätteledsen om han dog just för att man känner något för andra. Jag blev ledsen för Alans familj och vänners skull, för vad de går igenom just nu. Men jag kan tänka mig att stora HP-fans är sorgsna för att de "förlorat" en väldigt värdefull karaktär och väldigt bra skådespelare. Tycker det är så sjukt onödigt, nej faktiskt brist på respekt, att skriva att man inte förstår varför någon sörjer. Vi alla är så olika, som jag skrev i mitt första inlägg.

we're always chasing that paradise

Annons:
Kadoor
2016-01-17 21:30
#14

Vila i frid, bästa Alan!❤️

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: