Annons:
Etikettövrigt
Läst 1446 ggr
Mysan_
2016-01-15 19:05

Angående Periscope

Hej!

Om jag sänder live på Periscope, kan andra då se exakt varifrån jag sänder? Så om jag t.ex bor i Stockholm, kan dom då se exakt var i Stockholm jag befinner mig när jag sänder? Alltså hela adressen, gatan osv? Och i så fall, kan man på något sett göra så dom inte ser var jag bor?

Tack!

Annons:
lollynonna
2016-01-15 19:10
#1

Nej, inte adressen och gatan. Men de kan se i vilket område av Stockholm du befinner dig i.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
2016-01-15 19:12
#2

#1 Ah okej, men det finns ingen risk att dom skulle "hitta hem" till mig i så fall? Bor på ett väldigt litet ställe (tog Stockholm som exempel).

lollynonna
2016-01-15 19:21
#3

#2 Nej det tror jag inte. Jag bor också på ett litet ställe, men det visar bara ungefärligt område.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
2016-01-15 19:24
#4

#3 Okej. Jag har aldrig vågat skaffa Periscope, eftersom jag verkligen inte ta den risken att någon obehaglig person tar reda på min adress.

Går det att vara "anonym", så man t.ex inte lämnar ut sin riktiga identitet utan går under ett smeknamn?

lollynonna
2016-01-15 19:27
#5

#4 Ja, du väljer själv ditt användarnamn och behöver inte ge ut någon personlig information. Sen efter du har gjort klart din livestream så kan du radera den, om du vill.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
2016-01-15 19:34
#6

#5 Okej, vad bra. Jag vill bara vara säker på nu om någon kommer ha möjlighet att hitta hem till mig, annars skaffar jag nog Periscope.

Annons:
Upp till toppen
Annons: