Annons:
Etikettövrigt
Läst 26096 ggr
[Lollo 97]
2016-01-17 16:32

Är wish säkert?

Är Wish en säker sida att handla från?

Med betalning och sånt?

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-17 16:35
#1

Jag beställde där ifrån för första gången idag så jag hoppas det😎

Fridaaaa
2016-01-17 16:36
#2

Jag har beställt därifrån utan problem :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Luisa
2016-01-17 22:17
#3

Jag har personligen inte handlat därifrån ännu, och är osäker på hurvida jag vågar då många kommentarer under produkter handlar om att de inte fått sin vara eller pengar tillbaka så jag sätter en "tass" här och ser om fler handlat därifrån utan problem :)

Biancaa
2016-01-17 22:33
#4

Märkte att man måste göra ett konto för att kunna se allt, #1 och #2 kan man betala med paypal? :) (OT men men!)

ostbollen
2016-01-18 08:00
#5

Jag har handlat där säkert 4-5 gånger och grejerna har alltid kommit och betalningen har inte varit något problem!

Vanja
2016-01-18 14:04
#6

Någon som beställt teknikprylar därifrån och vet hur säkert det är? :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-18 14:34
#7

#4 Det ska gå att betala med PayPal :)

[134643]
2016-01-18 15:10
#8

Är wish som ebay ungefär när det kommer till kvalité på saker och så? ^^

kae
2016-01-18 15:16
#9

Säkert är det, men såklart är inte deras produkter speciellt bra och deras sminkmärken är inte äkta.

Fridaaaa
2016-01-18 16:37
#10

#8 Det är väldigt varierande precis som på ebay ja.

#9 "såklart är inte deras produkter speciellt bra", finns mycket som är bra på den sidan, av det jag beställt i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kae
2016-01-20 16:27
#11

#10, ja det är det säkert för dig men tänker även på de som har tillverkat de billiga sakerna som säljs där, tror inte direkt att deras arbetsvillkor är bra. Sedan all fake kosmetika kan ju innehålla vad som helst, och även kläder kan ju innehålla olika kemikalier och gifter samt vara av dålig kvalitet. Det är inte heller speciellt miljövänligt, varken deras produktion eller frakten från Asien. Men visst, billigt är ju bra, själv föredrar jag att köpa produkter som är så bra som möjligt ur alla synpunkter.

Fridaaaa
2016-01-20 17:18
#12

#11 Vet många som beställt från wish och ebay och är supernöjda, så inte bara för min egna del :) Kvaliten varierar mycket men finns mycket bra saker också :) 

Men gäller ju även produkter man köper i Sverige från t.ex Kina fast till betydligt dyrare summa. Väldigt vanligt. 

Ja jag föredrar att köpa produkter som med är bra :) Men som student tex som jag är, så har jag inte råd att köpa vissa saker för kanske 500 kr när jag kan köpa det på wish för 100 kr (som exempel) och det är likvärdigt :) Jag går inte så mycket på pris när jag väljer saker, utan innehåll, hållbarhet osv, jag tycker att det oftast inte går hand i hand dvs dyrt = bra billigt = dåligt :) Men alla tycker vi olika och olika erfarenheter helt enkelt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vanja
2016-01-20 18:38
#13

#12 Men du kan ju inte säga att du väljer något som kostar 100 istället för 500, för att sedan i samma mening skriva att du inte går efter pris. Det är väl precis det du gör då?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
kae
2016-01-21 11:15
#14

#12, jag har verkligen inte mycket pengar men du kan ju inte förneka att Wish är sämre kvalitet än svenskproducerade produkter.

#13, word.

Fridaaaa
2016-01-21 13:10
#15

#14 Många svenskproducerade saker i alla fall, men för den sakens skull är långt ifrån allt skit och usel kvalite från wish. 
Och majoriteten av produkter som säljs i Sverige är från andra länder, men vi tar bara högre priser för exakt samma produkter :)  Eller likvärdiga :)

#13 Det var återigen ett exempel. 
Nej nu har du missuppfattat helt vad jag menade. Det jag menade är, om man har ont om pengar, varför köpa en produkt för 500 kr när man kan köpa en likvärdig för 100kr.  Menar att, man behöver ju inte lägga mer pengar på en produkt än vad man behöver eller har råd med. Långt ifrån alla kan köpa dyra saker idag.  
Jag går inte efter priser i den bemärkelsen utan efter min budget och vad jag anser är värt att lägga pengarna på eller inte. 

Vi kanske har delade meningar helt enkelt vad det innebär att gå helt efter priser? Det jag menar är att högt pris behöver inte betyda att det är bra kvalite och tvärtom. Att priset inte styr kvaliten oftast.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kae
2016-01-21 21:58
#16

#15, som jag skrev tidigare handlar det ju inte enbart om kvalitet, utan arbetarvillkoren (vilket VERKLIGEN INTE är detsamma som i Sverige), ingredienser de använder i sina skönhetsprodukter som kan vara rentav farliga och dessutom djurtestade, samt ur ett miljöperspektiv är det inte heller något bra.

panini
2016-01-21 22:10
#17

Min syster brukar beställa saker därifrån och bara en gång har hon varit missnöjd, det var någon nagelsak som var dåligt packad och gick därför sönder under frakten. Vet att hon annars mest beställer hundsaker som tröjor, jackor, skor osv. Har även en vän som brukar beställa kläder därifrån och hon är för det mesta nöjd hon med, någon gång har det hänt att det har varit dålig kvalitet på sakerna men hon tycker att det är värt det till det billiga priset :)

Inglebert
2016-10-26 11:55
Linn Is The New
2016-10-26 15:16
#19

Komihåg att Wish inte är ett ända märke som säljer egna prylar. Det är en liknande sida som Ebay där folk från olika företag säljer sina saker genom sidan. Så många av sakerna kommer från olika leverantörer och därför kan man inte vara  helt säker på varken frakt eller annat, då är det därför bäst att kolla på sakernas omdömen.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Tuulikki]
2016-10-26 16:22
#20

I #1 hade jag precis beställt för första gången och efter det har jag beställt hur mycket som helst. Alltid varit nöjd🙂

Annons:
powerade
2016-10-27 18:06
#21

Har beställt en del de mesta har kommit. Det enda som ej kommit fram är en ring som blivit borttappad efter vägen. Men vi fick pengarna tillbaka:)

Nilla_93
2016-10-27 20:10
#22

Har beställt lite olika saker från wish, rekomenderas att läsa alla komentarer och sen butikend komentarer ifall de e vanligt att varan är skadad eller så och ifall de kanske är lite extra lång leveranstid. Ett av mina paket har inte kommit fram inom utsatt tid så jag kontaktade snabbt kundtjänst och dom svarade fort att dom beklagar och dom sänder tillbaka pengarna som jag redan betalt och medelade ifall varan dyker upp får jag behålla den som en gåva. Själv använder jag Klarna faktura som betalningssätt och dom även har bra kundtjänst och går bra att prata med. Så på de sättet är det säkert att beställa men sakerna kan ha dålig kvalitet

Viktor24
2017-02-08 21:29
#23

Beställde lite saker nyss från Wish, lite prylar till ett gammalt Wii. Kontroller och sånt, tror ni det ska gå bra eller? Är det plastigt eller är det samma material som vanliga prylar? Sjukt orolig.

Upp till toppen
Annons: