Annons:
Etikettövrigt
Läst 1934 ggr
älskarkaniner
1/21/16, 11:16 PM

tips på jobb

Jag är 16 år gammal och skulle gärna vilja börja tjäna pengar. Går i skolan så måste ha ett jobb som man kan jobba kvällar eller helger. Så jag undrar om ni har några tips på jobb. Just nu delar jag ut lite reklam men man tjänar inte så mycket på det…

Annons:
[Nirvana-music]
1/22/16, 10:09 PM
#1

Hundrastare? Djurvakt? Mocka stallboxar/in och utsläpp hästar. Fråga föräldrar om jobb hemma. Erbjuda klippning av klor på kaniner/marsvin? Vet dock inte om ni har mkt djurerfarenhet men de är det jag kommer på just nu.

[Nirvana-music]
1/22/16, 10:11 PM
#2

Föda upp hamstrar, ja, dumt att skriva kanske men jag känner folk som tjänar lite extra på att sälja hamsterungar och de blir lätt sålda. Men såklart ska man ju gilla hamstrar också och inte föda upp enbart för pengarna.

vendelay
1/22/16, 10:58 PM
#3

Telefonförsäljare (på ett seriöst företag!), servitris (eller annat restaurangjobb), genomföra marknadsundersökningar (per telefon eller online). Det är grejer jag jobbade med i din ålder i alla fall, lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

älskarkaniner
1/23/16, 12:28 PM
#4

tack så jätte mycket för svaren! har funderat länge och letat lite efter folk som behöver hjälp med att rasta sin hund men det är ju oftast vid lunchtid och då är jag i skolan… har också letat efter telefonförsäljare men har bara hittat jobb där man måste vara över 18

vendelay
1/23/16, 12:33 PM
#5

#4 Jag googlade nu, hittar inte heller några som går att arbeta för om en är under 18… Mysko! Jag var telefonförsäljare när jag var 16 år, och det var verkligen ett seriöst företag. De kanske har ändrat det nu.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

JuliaMG
1/23/16, 5:51 PM
#6

#5 #4 När jag skuggade en elev på ett gymnasium pratade de om sommarjobb. Det verkade som om att jättemånga jobbade som telefonförsäljare, så jag är helt säker på att man kan få jobb om man ringer till företaget och frågar..?

Annars så kanske du kan få jobb i typ en blomsteraffär eller någon mindre butik (vet att Huckleberry som säljer bl.a. frozen yoghurt tar in, men den kanske inte finns där du bor). Där vet jag att mina kompisar fått jobb (dock vet jag inte om de fick bra betalt). Djuraffär? Städerska? Café (de som går livsmedel får ju jobb direkt, men det kan ju vara just för att de går livsmedel)? Helt ärligt så tror jag att man kan få jobb lite överallt, bara man vågar fråga!🙂

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
vendelay
1/23/16, 6:10 PM
#7

#6 Vad innebär att du skuggade en elev hahaha? 😃 Låter som värsta spionen 😎

Håller med #6 , bara du vågar fråga så finns det jobb. Min syster som knappt hade någon erfarenhet när hon skulle ut i arbete gick till en galleria och sökte ca 15 jobb face-to-face och fick två av dem en vecka senare. Jobb finns, men kanske inte alltid supervälbetalda eller med trevliga arbetstider (vilket ändå passar dig, för du går ju i skolan på de "trevliga" tiderna!)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

JuliaMG
1/23/16, 7:46 PM
#8

#7 Jag var elev för en dag haha😃Kanske borde börja säga det istället, det är inte många som fattar vad jag menar när jag säger att jag ska skugga på en skola. Tycker dock att skugga låter bättre, du följer ju efter eleven som en skugga😎

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

felle-j
1/25/16, 1:32 AM
#9

Hör med kommunen om du kan få bli ledsagare. verkligen ett perfekt extrajobb! Det kan vara så att man måste vara 18 men jag vet inte så du får höra med kommunen.

Carrosh
1/26/16, 7:36 AM
#10

#9 Man måste vara 18 för att bli ledsagare. Tror de satt den åldersgränsen nu pga sekretessen som gäller.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

felle-j
1/26/16, 3:34 PM
#11

#10 Okej, misstänkte att det var så. Bra att du sa det. 🙂

[Zachapacka]
1/26/16, 5:19 PM
#12

De flesta kommunerna brukar anordna feriearbete om du går på gymnasiet. Kolla upp vad som gäller för din kommun.

Frosstis
1/27/16, 6:58 PM
#13

#2 Det där var det värsta jobbtipset jag läst.

-

Börja jobba i en djuraffär om du gillar djur :) jag har precis börjat göra det. fast de har inga djur men jag träffar massvis med hundar !

Annons:
LLLINN
1/27/16, 7:54 PM
#14

Lämna in CV överallt bara! Snabbmatsrestauranger och matbutiker framför allt! 

Känns svårt att ha några preferenser tyvärr när man söker extrajobb utan erfarenhet och är så ung :/. Så pass svårt att få jobb så man får mest ta det man lyckas sätta klorna i! Jobbade 2 år på McDonald's och började inte hata det förrän efter 1 år så där kan man ju iallafall jobba tills man hittar något bättre om man har tur 😃

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Upp till toppen
Annons: