Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 2994 ggr
Nelley
1/22/16, 5:47 PM

Smickrande bra bikini för stora bröst

Vilken är den bästa modellen för att hålla brösten på plats ? Men samtidigt smickrande? Länka modeller, företag, fodrad eller ofodrad, färg som mönster, dyra som billiga tipsa varandra.Skämtar

Obs, svara inte om du ej vet hur de känns med stora bröst, detta ska inte bara va snygg-bikini reklam. Skrattar

Mvh 70F+ (mätte och dem sa 60H/65G men dessa känns bekvämare)

Annons:
Nelley
1/22/16, 5:48 PM
#1

La upp samma på kvinna ifokus 🙂

Lizelda
1/22/16, 5:59 PM
#2

Har inte lika stora bröst som dig men hittar aldrig någon bikini som passar.. Följer intensivt, någon måste väl ha tänkt att storbystade kvinnor/tjejer inte ska behöva bada med typ t-shirt för att inget ska ploppa ut! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Nelley
1/22/16, 6:02 PM
#3

#2 De första jag gör automatiskt efter jag har dykt/hoppat i vattnet är att räcka händerna mot bröstkorgen för att dölja eventuella skönheter😘

kae
1/22/16, 8:22 PM
#4

Gå till en riktig underklädesaffär, där får du troligast bäst hjälp :)

[Tilde]
1/22/16, 10:11 PM
#5

Jag gillar ASOS bikinis - de har ju speciella clothing lines för stora kupor. :)

Nelley
1/22/16, 11:04 PM
#6

#4 Jag letar inte efter att hitta min storlek eller bara ha möjligheten att köpa för 400kr från 1 särskilt märke med en bikini som finns i kanske en modell i i min storlek. Många känner sig obekväma med att gå till en butik (särskilt ungdomar) så då kan tjejer/kvinnor hjälpa varandra på forum som detta. :-) Här kan man få flera människors åsikter istället för något butiksbiträde som bara vill sälja. :) Vill höra om erfarenheter, modeller som storbystade tycker om osv. 👍❤️

Annons:
Lizelda
1/23/16, 1:48 AM
#7

#3 Här smyger man diskret ner i vattnet för att inte riskera något 😉

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Nelley
1/23/16, 2:27 AM
#8

#7 Jaa & de förstår jag, men de vill man ju inte behöva😃

Let's find en bra bikini du & jag 😎

Carrosh
1/23/16, 8:44 AM
#9

Letar också efter just bikiniöverdelar, så följer den här tråden också.

Vore kul att ha någon fin överdel där man slipper oroa sig för att brösten ska "ploppa ut". Kör så länge med tränings-bh när jag simmar, funkar riktigt bra om man motionssimmar, men till sommaren vore ju en fin bikini-överdel roligare.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lizelda
1/23/16, 12:11 PM
#10

#8 *romantiskt musik eller något spelas i bakgrunden* Låter som en väldigt bra plan! ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MandaisPandis
1/24/16, 12:06 AM
#11

Jag har samma problem, men enligt min erfarenhet så är bygellösa bikinisar helt uteslutet för brösten hamnar både under och över bikinin typ. Bikinisar med bygel och som liknar mer en bh sitter bäst kvar på sin plats, band lös är inte heller ett val för mig men man vill ju inte ha fula bikini streck på axlarna  så avtagbara band för mig är obligatoriskt. (mina personliga tips) 

Nyttigt att veta: När man har stora bröst som vi har så väger ju brösten en del och har man då en bh med tunna band kan man få gropar i axlarna så småning om när man är äldre. Puttar man då in bh banden emot nacken (som jag gjorde mycket förr) för att få lite mer "push up" effekt så klämmer banden åt en muskel som sitter just där och det kan göra att man oftare får huvudvärk. Så ett smart tips då är att försöka putta ut banden (jag vet att det är kanske ovant i början och det är obehagligt) men det lönar sig. Att försöka köpa bh:ar eller bikinis med bredare axelband kan också hjälp lite grann eller en bikini som man knyter i nacken, tänk då på att inte knyta den för hårt för att få upp brösten fast man kanske vill ha det. Men ändå så är det ett ombyte från axelbanden. 

Jag har däremot ett annat problem och det är att hitta bra sport bh:ar, det är bara vanliga storlekar som S,M,L osv. Men om brösten får plats i strl L t.ex. så är omkretsen för stor så då går det inte heller. Tips?

Carrosh
1/26/16, 8:02 AM
#12

Jag ska iväg och prova en överdel på KappAhl idag. Denna:

http://www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/woman/alla-damplagg/282400/

Är lite avig vad gäller bygel, gillar inte alls bygel till badplagg, men det är svårt att hitta större kupor utan bygel när det kommer till badkläder.

Annars skulle jag kunna tänka mig denna, om jag ändå hade möjlighet att prova den innan..:

http://www.ellos.se/ellos-beachwear/bikini-bh-utan-bygel/372100?N=1z141y6Z1z141ll&Ns=RankValue2|1&Nao=33&selArt=122080&pr=0C1B2S3T

Får återkomma om första överdelen när jag provat den.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: