Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 2381 ggr
ThildeKanin14
2016-01-23 13:40

e-cigg

jag har har tänkt på en sak… detta med e cigg… är det bättre än att röka… jag har rökt… är betydligt för ung…  14 år… det är mitt eget fel… jag vet! min kompis har fastnat… så jag behöver lite tips… är det ett bra försök att börja med e cigg istället för vanlig cigg…. hon har testat plåster och tuggummi, men inget funkar. är det bättre att köra på e-cigg så länge? istället för vanlig cigg? för henne då. Tacksam för svar…

Annons:
Fridaaaa
2016-01-23 13:44
#1

Ja elcigg är bättre än vanlig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
2016-01-23 13:46
#2

Jag tycker att du inte ska ta några som helst nikotinprodukter. Sluta med det helt och hållet när du är så ung. Det är så värdelöst att bli beroende i så ung ålder. Det är värdelöst att bli beroende som vuxen också, förvisso.

Det finns sätt att sluta röka. Ta hjälp på en ungdomsmottagning eller liknande. 

För att svara på trådens fråga:
Jag röker e-cigg och har gjort det i snart en månad efter att ha rökt ett halvt paket om dagen i 2 år. E-cigg är bättre än tobakcigaretter av flera anledningar, men det är fortfarande farligt.

Nikotin är fortfarande ett nervgift som förstör din kropp. Det farliga med e-cigg är att man röka det vart som helst, till och med inomhus. Och därför börjar man röka mer och mer och blir mer beroende av nikotin. Det är inte värt det. 

Svaret från mig är alltså: Ja.. och Nej. Det är bättre för kroppen av en anledning, men sämre för en annan anledning!

Sluta istället. Hur länge har du och din kompis rökt, egentligen? Och hur ofta röker ni? För jag funderar på om ni verkligen är Beroende eller om ni bara har ett psykiskt beroende för att ni Tror det känsn så när man är .. beroende. Ett psykiskt beroende är fortfarande jobbigt, men långt ifrån lika smärtsamt som ett fysiskt.

Mysan_
2016-01-23 13:50
#3

Hon ska inte ha någon cigg alls, särskilt inte om hon är 14 (om hon också är det?)
Det är bra att ni försöker sluta i alla fall. Hoppas inte era föräldrar har låtit er röka. E-cigg är mindre farlig vad jag har hört, men även det är rent åt helvete. Fast jag kanske överreagerar när det gäller rökning/alkohol till underåriga.

Hoseok
2016-01-23 13:55
#4

Kom också ihåg att e-cigg inte har mycket forskning bakom sig. Det fanns en tid då vi trodde att tobak-cigaretter till och med var Bra för kroppen. Så var väldigt försiktig med E-cigg och behandla den precis som en vanlig cigarett. Det är det jag försöker göra. Min kompis började röka e-cigg för två år sedan och puffade typ varje halvtimme. Nu är han så beroende att han måste ha den heeela tiden. 

Jag försöker att inte röka mer än en gång i timmen. Tack och lov så är mitt beroende inte så starkt att jag dör om jag väntar längre än så. Jag kan gå 4 timmar utan att röka, sen börjar jag få huvudvärk och bli grinig.

Kille77a
2016-01-23 14:14
#5

Ecigg är så mycket bättre för kroppen än vanliga cigg. Slutade med cigg för snart 3 år sen, pga att jag fick ont i kroppen. Sen dess har jag inte ont av att använda ecigg….säger inte att ecigg är bra för kroppen men mycket bättre. Du har inte alla dessa gifter i eciggen som i vanlig cigg

ThildeKanin14
2016-01-23 18:43
#6

Tack för alla svar! jo… jag har ett psykiskt beroende men hon har ett riktigt beroende. Jag kör på nikotinfri e-cigg för själva känslan och smaken… men jag gör det bara ibland kanske in gång var 2 vecka elr så… mindre till och med…

Annons:
Hoseok
2016-01-23 18:47
#7

#6 Hur länge har hon rökt och hur ofta rökte hon?

ThildeKanin14
2016-01-23 23:23
#8

hon har rökt i snart … nästan 2 år… och hon rökte ett par st om dagen… hennes föräldrar bryr sig inte ett piss… :(

Upp till toppen
Annons: