Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 822 ggr
Linneahorse12
2016-01-24 22:12

åka iväg i sommar!

Jag är en äventyrslysten och social filur som är sugen på att resa i sommar. Med tanke på att jag bara är femton år kan jag inte åka ensam utomlands eller så. Vill dock ha tips på andra saker man kan göra, olika läger eller liknande. Huvudsyften är att lära känna nya människor, samt att komma ut på äventyr. Har tidigare varit på kollo men är för gammal för det nu, och varit det de senaste 4 åren. Ridläger har jag redan funderat på. Språkresa tillåter inte ekonomin just nu.  Men ge mig fler förslag! Alla tips är välkomna ^

Annons:
powerade
2016-01-24 23:54
#1

Motorveckan i Lycksele ;)

[Kattägd]
2016-01-25 00:10
#2

Jag tänker direkt på typ tältning eller liknande, alltså privat med några kompisar.😃Det kostar i princip ingenting och kan genomföras på rätt festliga ställen så länge allemansrätten tillåter. Själv planerar jag och ett gäng till exempel att åka ut till en ö i sommar och leva där i någon vecka (med ev. tillstånd av markägare förstås), och att "vallfärda" till Stockholm.😉

[Nirvana-music]
2016-01-25 00:19
#3

Musik kollo?

felle-j
2016-01-25 03:22
#4

Flygläger med Young Pilots kanske? Det kostar nästan ingenting, du får lära känna många härliga människor samt göra en massa roliga saker.

Annars finns det läger för alla möjliga saker och ting. Seglarläger till exempel. Fjällvandra är annars fantastiskt kul.

[Älskamig]
2016-01-25 18:10
#5

Jag vet inte vart du bor eller så, men har du tillfälle så ge dig ut och cykla ute på landet… Runt omkring kan du säkert hitta små fina guldkorn, som fina fikaplatser (i naturen/eller något anordnat), badplatser, blåbärsställen, smultronställen och liknande. Ta med en kamera och gör ett fint collage av den lilla trippen. 😊

Ett annat tips är att åka iväg till någon närliggande stad och hitta på något som du själv vill. Det kan exempelvis vara för att shoppa, bada, kolla på någon konsert eller liknande. Ibland finns det ju städer som anordnar evenemang gratis, och då behöver det ju inte kosta något, så vida du inte vill köpa mat/godis där då. Helsingborg och Malmö (vet dock inte om Malmö brukar ha det gratis, men det har Helsingborg) brukar exempelvis anordna olika aktiviteter.. Som jag nämnde brukar Helsingborg ha en "festival" gratis på sommaren, med mängder av artister som uppträder. 🙂

Tågluffa i Sverige ihop med några kompisar! Med ett tält, lite matpengar och ett resekort kan man komma var som. 🙂

Upp till toppen
Annons: