Annons:
Etikettövrigt
Läst 1586 ggr
Neemoo
1/29/16, 7:06 PM

Kompisproblem

Hej, tänkte be om lite tips…

Vi är en grupp personer från klassen som ofta är med varann, det är även 2 till, A och B kallar vi dem. A är jättesnäll och får (o vill) gärna vara med oss, men kan inte lämna B som inte är så snäll, eller rolig att vara med. Ingen av oss vill ju lämna B ensam lixom, men ingen vill vara med B, så alla tar förgivet att B är med A, men det vill inte A, så vi tycker ju synd om A.

Får vi helt enkelt vara med B ändå?

Annons:
[1990]2
1/30/16, 1:23 AM
#1

Man ska aldrig känna sig tvingad att umgås med folk man inte tycker om. För allas trivnad kanske det är bäst att ha med B, just för att hen ska slippa vara ensam eller känna sig utstött. Sen blir man som man umgås. Ge B en chans, kanske adopterar hen attityden och det positiva no har inom gänget och blir snällare. Annars äe det bara att på ett schysst och konstruktivt sätt konfrontera.

[Älskamig]
1/30/16, 11:01 AM
#2

Jag har blivit positivt överraskad över många i min klass, som jag från början inte alls tyckte om.. Min bästa kompis tyckte jag var världens tråkigaste från första dagen, men nu är hon bland den roligaste personen jag känner! 😃 Som #1 skrev, är det värt att ge B en chans i alla fall. 

Lycka till!

kae
1/31/16, 6:43 PM
#3

Jag vet hur det är.. Har varit i exakt samma situation och vet inte hur man ska lösa den. Lyckligtvis bytte den jag inte tycker om skola vilket gjorde mig oändligt glad, men jag värderade fortfarande vännerna jag tyckte om i den umgängeskretsen över den jobbiga, dvs jag tycker att jag blev gladare att att vara med dem än utan. Om du inte känner så, sluta umgås med dem. Annars kan du bara försöka undvika B, du behöver ju inte vara hens bästis och prata med den, bara hålla en trevlig ton. Om det är något speciellt hen har gjort kan du försöka ta upp det (hjälpte inte i mitt fall då personen var extremt nonchalant och dryg, men B kanske inte är det). Sen var jag även ärlig med min bästa vän som var vän med henne (alltså, "min" A i din historia) och hon visste att jag inte tyckte om den andra personen och blev inte sur/arg på mig för det, utan förstod det fullt ut vilket jag tycker att A också borde göra.

taylor__lambert
1/31/16, 6:53 PM
#4

Ge B en chans. Det kan finnas (och brukar oftast också) något underliggande i den attityd B har som gör att resten av gruppen inte gillar hen. Men det kan ändras om man ger B en chans.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Neemoo
2/1/16, 12:45 PM
#5

Tack för svaren!

Men kanske kan tillägga att jag och några till från min "grupp" har kännt B sedan förskolan..

Upp till toppen
Annons: