Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 901 ggr
Love Lejonhuvadekaniner
1/31/16, 9:41 AM

Mår så dåligt!:(

Hej! Jag mår typ hela tiden illa och är trött men mest mår illa. Och det är ett hinder för mig att gå i skolan jag har ca 50% frånvaro. Jag har haft problem med det här i 2 år nu och det har både blivit värre och bättre. Jag har även haft problem med magen och varit på MASSA saker och tagit MASSA prover men dem hittar inget så dem tror att det är IBS. Men magen funkar ganska bra nu men mår illa även när magen i bra. Har gått till skolsyster som vill att jag ska gå till bup och hon har skickat remiss dit. För efter som jag mår illa heltiden så tror hon att det är stress och oro. För när allt det här börja så började jag även bli åksjuk. Så jag vågar knappt åka någonstans bara typ till skolan för jag är så rädd för att må illa men är räddast för att spy. Jag oroar mig hela tiden över att jag ska spy för jag tycker det är så obehagligt. Men har alldrig gjort det när jag mått illa. Och nu när det är vinter mår jag ännu sämre bara för jag är så orolig för vinter magsjuka. Och det hjälpte inte när vi hade hemkunskap för vår lärare spydde mittframför mina ögon och sa till mig kan du ta påsar och säga åt alla att gå ut jag tror jag blivit smittad av vinter magsjukan. Och det är så jobbigt då det bara är en kompis som förstår mig för alla andra säger att jag skolkar osv. Och jag mår så dåligt över att min släkt och lärare är så oroliga över mig. Min klassföreståndare gör verkligen allt hon strycker uppgifter som jag annars måste göra hemma eftersom jag knappt hinner med det dem gör i skolan. Fast betygen är det inget fel på för har ändå högre än godkänt i allt. Men börjar tappa hoppet om att få må bra när det pågått så länge utan att få må bra och åka nånstans. Har stuga på Öland och bor i Dalarna och blir ca 70mil till vår stuga. Och nu vill min mormor och morfar sälja det för dem säger ingen vill åka dit åndå:( Men jag vill! Vi har åkt ditvarje år sen jag var 2 år fast nu dem senaste 2 åren har det inte blivit nå efter som jag mår så dåligt. Och känns så dåligt när jag inte orkar/klarar av det men har bestämt mig att i sommar ska jag ner dit även fast jag mår så j*vla dåligt så ska jag ner dit. Men vet inte om det redan är försent:( Sen hade jag börjat få lite hopp efter som skolsyster skickat remiss till bup men såklart tyckte dem inte det var så farligt så jag behövde inte komma dit. Det känns ju bara sämre när dem säger att det inte verkar vara så farligt. Aja tack till dig som orkade läsa:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Annons:
[Lollo 97]
1/31/16, 12:32 PM
#1

Hej!

Om du känner dig stressad eller oroad och kan illamåendet bero på det. Är själv väldigt trött och illamående, nästan så man skulle kunna spy ibland.

Du har inte kontakt med kuratorn på skolan eller något?

[Lindis123]
1/31/16, 6:19 PM
#2

Jag mår också väldigt illa på vintern,livrädd för vinterkräksjuka:( Du kanske borde prata med kuratorn på skolan?

kae
1/31/16, 6:40 PM
#3

Hade en släkting med extrem emetofobi, låste in sig och vägrade gå ut, satte fogar runt dörren och kunde inte ens gå ut och handla och än mindre sköta sitt jobb. Men emetofobi är världens sjunde mest vanliga fobi har jag för mig - det finns absolut hjälp att få.

Love Lejonhuvadekaniner
1/31/16, 8:48 PM
#4

Dem ska försöka fixa tid till kuratorn:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Upp till toppen
Annons: